  • 11. Data: 2024-09-26 20:39:14
    Temat: Re: Pożar pod żyrardowem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.09.2024 o 20:01, Shrek pisze:
> [...]
    kraszewskiego-w-
    udynku-ich-

> [...]
    > uległy spaleniu i są w całkiem dobrym stanie. Mają zostać poddane
    > eksperymentowi, czyli sprawdzeniu, jak zachowują się w trakcie spalania.
    > Mają zostać też sprawdzone pod kątem zawartości łatwopalnych
    > wodorotlenków, których kumulacja mogła doprowadzić do wielkiej eksplozji.
    >
    > No ciekawe - Ale oprócz akumulatorów znaleziono pewnie inne rzeczy,
    > które nie ulegly spaleniu. Bardziej ciekawy jest wątek tych co uległy;)
    >
    > No i jakich wodorotlenków - będą badać czy w LiPO występuje LiOH?
    > Poważnie? Zresztą wodorotlenek litu jest... niepalny.

    Tu więcej szczegółów, choć za paywallem. W skrócie - poważnie badają
    wątek akusów.

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,31338667,e
    ksperyment-w-ruinach-spalonej-kamienicy-prokurator-z
    nalezlismy.html

    A tu archiwum bez paywalla;)

    https://archive.is/nMds1#selection-2321.3-2339.27

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-09-27 12:15:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Sep 2024 20:39:14 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    > wątek akusów.
    >
    > https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,31338667,e
    ksperyment-w-ruinach-spalonej-kamienicy-prokurator-z

    Brzmi jak poważne oskarzenie Lupo i baterii.
    Zakładająć, że to oficjalne, sprawdzone infomacje, a nie wymysły
    pismaków.

    Ale ale
    "Rozporządzenie w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków zabrania
    składowania w piwnicach materiałów niebezpiecznych pożarowo. Zalicza
    do nich m.in. materiały mające skłonności do samozapalenia oraz
    wszelkie inne materiały, jeśli sposób ich składowania, przetwarzania
    lub innego wykorzystania może spowodować powstanie pożaru."

    Na parterze czy piętrze byłoby inaczej?

    J.

  • 13. Data: 2024-09-27 18:00:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2024 o 12:15, J.F pisze:

    > Brzmi jak poważne oskarzenie Lupo i baterii.

    Jeszcze się okaże... Informacje o bateriach zaczęły się pojawiać w
    głównych mediach po dwóch dniach jak internałty wyśledziły że adres
    firmy od baterii się zgadza. Nie jest tajemnicą że wszystkie redakcje
    siedzą na wykopie, więc coś spowodowało że przez dwa dni siedzieli
    cicho. Na początku strażacy też wspominali o bateriach, a jak minister
    przyjechał to temat baterii zniknął. Powiem tyle że to dziwne...

> [...]
    > wszelkie inne materiały, jeśli sposób ich składowania, przetwarzania
    > lub innego wykorzystania może spowodować powstanie pożaru."

    To rozporządzenie jest dłuższe. Musiałbym sprawdzić ale mi się nie chce.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-09-27 18:16:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wszelkie inne materiały, jeśli sposób ich składowania, przetwarzania
    > lub innego wykorzystania może spowodować powstanie pożaru."

    Tak samo, nie wolno przechowywać tam łatwopalnych rzeczy ani zagracać
    przejść.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2024-10-03 14:02:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Sep 2024 12:46:22 +0200, w <vd0plv$fgp$1@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Dokładnie tak.
    > Tytuł o samochodach elektrycznych, dopiero w treści mowa o spalinowych,
    > a to że całość zajarała się od kabelków/paneli na dachu domu, w ogóle
    > ani słowa.
    >
    > Wręcz klasyczny przykład hejtu.

    "To kolejny pożar wywołany przez samochody elektryczne, których baterie są
    dużym wyzwaniem podczas akcji gaśniczych."

    I gdzie ty tam widzisz panele? Poza tym fajne byłyby te panele, których pożar
    przenosi się na samochody, a nie na dom/dach.

    Zaczynam się bać o twoje zdrowie, fanatyku...

  • 16. Data: 2024-10-03 14:36:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-10-2024 o 14:02, r...@k...pl pisze:

    > I gdzie ty tam widzisz panele?

    Z informacji od sąsiadów (media społecznościowe):
    "To podobno drugi pożar w tym domu od jakiegoś czasu, a zaczęło się od
    instalacji PV koło komina na dachu."

    Fakt - nie widać ich na zdjęciach, może pomylono pożary.