    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pozamiatane!
    Date: Thu, 21 Jan 2021 21:55:34 +0100

    > Tak.

    > Teraz czy 100 lat temu?

    koledzy Ci piszą dosadnie o Twojej religii. ja Ci spróbuje wyjaśnić że
    błądzisz. oczywiście nie musisz podzielać mojego zdania, ale masz 'kawe
    na ławę' jak jesteś postrzegany. albo zaczniesz myśleć, albo ....
    staniesz sie drugim.. nie będę wymieniał nicka, żeby Cię nie denerwować

    pi razy oko, sto lat temu, ganiały konie ciągnące wozy. jak sobie
    wyobrażasz porównanie do dzisiejszych czasów? Bo ja tak: do ceny owsa
    dokładamy podatek akcyzowy, plus 100%. aby cena nie spadła, ograniczamy
    produkcje obroku, tak aby sztucznie zawyżać ceny. dajemy preferencje w
    zakupie pojazdów napędzanych benzyną. ale jednocześnie dajemy do
    zrozumienia społeczeństwu, ze koń wiózł jedną, może dwie osoby, a teraz
    powinni mieć taki pojazd, który przetransportuje 4 osoby, nawet jak
    będzie trzeba tylko jedną. Nie bardzo jest to gdzie tankować, ale
    zezwalamy na domową produkcje paliwa, tyle że możesz je produkować i
    tankować tylko latem tylko jak mocno świeci słońce. jednocześnie, ze
    wszystkich wyliczeń wiemy że nie ma najmniejszych szans, aby po zmianie
    wszystkich bryczek konnych na automobile starczyło dla nich paliwa. mamy
    jednak nadzieje ze zmiana potrwa tak długo, aż nasi wnukowie lub
    prawnukowie coś wymyślą.
    Dokładnie tak to dzisiaj wygląda. Nagonka na transport spalinowy - mimo
    że można pójść w silniki lpg only, albo biodiesel only. Można sie w
    końcu zastanowić, dla czego transport w miastach nie jest w 95%
    realizowany tramwajami /trolejbusami. jednak mamy dofinansowanie
    elektryków, które poprzez elektrownie węglowe emitują więcej co2, małe
    diesle.
    możesz pisać - pożyjemy zobaczymy. ale możesz też rzucić okiem na
    historię z przed kilku lat. Biznes się kręci, bo unia straszy
    nakładaniem kar. Gdyby nie dopłaty, akcyza na paliwo, preferencje w
    handlu ogniwami solranymi i ich energią - nie byłoby nawet cienia nadziei.
    A Ty będziesz czekał na co? Dzisiaj elektromobilność jest jak polska
    piłka nożna. zwycięży, jeśli przeciwnicy bedą grali z opaskami na
    oczach. kiedyś może damy radę. na 100% damy radę, ale w tych realiach,
    żaden z nas tego nie dożyje.

    ToMasz