-
21. Data: 2020-10-18 08:11:17
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-10-2020 o 19:47, Pawel "O'Pajak" pisze:
> W dniu 2020-10-16 o 12:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> No to generujesz mnóstwo CO2. Gdzie zysk?
>
>
> RoMan, Ty mnie nie pytaj, ja nie jestem ekofaszstą. Ale odpowiem - taki
> sam, jak EV w polskich warunkach.
No nie - ładowanie aku jest jednak sprawniejsze, więc mniej energii
marnujesz, a co za tym idzie, mniej smrodzisz.
Więc zysk jest większy.
Sam też byłem za wodorem, ale w obliczu faktów to się mija z celem.
Raz że jest i będzie drożej niż na benzynie, a dwa że mniej
ekologicznie, więc gra nie warta świeczki.
-
22. Data: 2020-10-18 08:46:20
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sun, 18 Oct 2020 08:11:17 +0200, Cavallino napisał(a):
> Sam też byłem za wodorem, ale w obliczu faktów to się mija z celem.
> Raz że jest i będzie drożej niż na benzynie, a dwa że mniej
> ekologicznie, więc gra nie warta świeczki.
Fakty towarzysze są takie:
1. Wiatraki i solary muszą mieć sporuy nadmiar mocy maksymalnej nad
średnią, żeby jej starczało nawet kiedy wiatr słaby i chmury na niebie.
2. Kiedy jednak wieje fest i słońce pali to mamy mnóstwo mocy na którą
nie ma zapotrzebowania.
3. Więc co robimy? Ano, mając darmową moc robimy wodór, nie dbając o
marną sprawność ok. 60%. I mamy go za darmo (oczywiście, pomijając
amortyzację początkowej inwestycji).
4. Skoro mamy darmowy wodór elektrolityczny, nie robimy go z węgla bo
po co skoro to drożej i szkodliwiej?
5. Reasumując, robienie wodoru jest baaardzo tanie i baaardzo
ekologiczne. Jedynie technologie związane z używaniem są obecnie albo
drogie, albo niedopracowane albo jedno i drugie. Ale i tak jeżdżą
wodorowe pociągi, jeżdżą testowe samochody, a Norwedzy już mają w
stoczni statek na wodór.
--
Jacek
-I hate haters-
-
23. Data: 2020-10-24 02:07:54
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-10-17 17:42, Zenek Kapelinder wrote:
> sobota, 17 października 2020 o 17:27:47 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):
...
> Nie będziemy używać elektryków w formie jaka się mało myślącym wydaje. Elektryki
będą szły w kierunku miejskiego Ami a nie wypasionych samochodów klasy Tesli.
>
Prędzej podmiejskiego. W mieście nie ma gdzie tego ładować. Poza tym
trzebaby mieć gdzie garażować 2-gi normalny samochód.
-
24. Data: 2020-10-24 02:28:58
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-10-18 08:46, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Sun, 18 Oct 2020 08:11:17 +0200, Cavallino napisał(a):
>
>> Sam też byłem za wodorem, ale w obliczu faktów to się mija z celem.
>> Raz że jest i będzie drożej niż na benzynie, a dwa że mniej
>> ekologicznie, więc gra nie warta świeczki.
>
> Fakty towarzysze są takie:
> 1. Wiatraki i solary muszą mieć sporuy nadmiar mocy maksymalnej nad
> średnią, żeby jej starczało nawet kiedy wiatr słaby i chmury na niebie.
Dlatego właśnie ładujemy akumulatory.
> 2. Kiedy jednak wieje fest i słońce pali to mamy mnóstwo mocy na którą
> nie ma zapotrzebowania.
Nie ma zapotrzebowania na klimatyzację i ładowanie akumulatorów samochodów?
> 3. Więc co robimy? Ano, mając darmową moc robimy wodór, nie dbając o
> marną sprawność ok. 60%. I mamy go za darmo (oczywiście, pomijając
> amortyzację początkowej inwestycji).
za darmom mamy tylko słońce na niebie. Cała reszta kosztuje.
> 4. Skoro mamy darmowy wodór elektrolityczny, nie robimy go z węgla bo
> po co skoro to drożej i szkodliwiej?
> 5. Reasumując, robienie wodoru jest baaardzo tanie i baaardzo
> ekologiczne. Jedynie technologie związane z używaniem są obecnie albo
> drogie, albo niedopracowane albo jedno i drugie. Ale i tak jeżdżą
> wodorowe pociągi, jeżdżą testowe samochody, a Norwedzy już mają w
> stoczni statek na wodór.
>
Jest kolejka PIKO na wodór?
-
25. Data: 2020-10-24 11:40:56
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-10-17 o 23:04, Zenek Kapelinder pisze:
> sobota, 17 października 2020 o 20:29:05 UTC+2 Poldek napisał(a):
>> W dniu 2020-10-15 o 16:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>> Hello K,
>>>
>>> Thursday, October 15, 2020, 2:11:51 PM, you wrote:
>>>
>>>>>> Powoli nastepuje koniec nieefektywnych, drogich w produkcji i moralnie
>>>>>> watpliwych baterii do meleksow;)
>>>>>> https://biznes.trojmiasto.pl/Fabryka-generatorow-wod
oru-na-Pomorzu-n149608.html
>>>>> Wodór jest - Twoim zdaniem - efektywny? A platynę na ogniwa paliwowe
>>>>> skąd weźmiesz? Wiesz jaka jest efektywność elektrolizy? Ile kosztuje
>>>>> infrastruktura do przechowywania i dystrybucji wodoru?
>>>> Dlatego napisalem, ze powoli. Nastepne auto to bedzie jeszcze
>>>> diesel/turbo benzynka i dopiero wtedy na prawde ekologiczne :)
>>>
>>> Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii - gdzie tu ekologia?
>>>
>> Nie ma ekologii w samochodziarstwie i nie będzie.
>> Sprawność silnika spalinowego to ok. 30%. Czyli 70% energii zawartej w
>> paliwie idzie na podgrzewanie planety i zatruwanie spalinami. Aby
>> dostarczyć paliwo do zbiornika, trzeba najpierw znaleźć surowiec
>> (poszukiwania, kosztowna impreza i potwornie enegro i materiałochłonna),
>> wydobyć surowiec, zmagazynować surowiec, przetransportować surowiec do
>> rafinerii, przetworzyć w rafinerii, zmagazynować paliwo, dostarczyć
>> paliwo do stacji paliw. Do wyprodukowania 1l benzyny zużyć trzeba 5
>> litrów ropy naftowej i 17,7 kWh energii. Czyli drugie tyle emisji, co
>> wylatuje z rury wydechowej, to jest emitowane w procesie produkcji i
>> dostarczania paliwa.
> Sprawdź ile kosztuje kilowatogodzina dla firm a potem po korekcie dawaj swoje
przemyślenia.
>
Wiem ile kosztuje kWh dla firm, bo co miesiąc płacę rachunek Innogy. A
kosztuje raz mniej, raz więcej, zależnie od tego ile tych kilowatogodzin
w danym miesiącu pobrałem.
Wracając do tematu - spaliniarze bardzo chętnie piszą o tym, ile emisji
powstaje przy produkcji prądu zanim ten prąd zostanie dostarczony do
akumulatora elektrycznego samochodu. Równie chętnie pomijają milczeniem
ile zanieczyszczeń jest emitowanych i ile prądu trzeba zużyć, zanim
paliwo spalinowe zostanie dostarczone do zbiornika samochodu spalinowego.
-
26. Data: 2020-10-24 12:04:55
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 24 Oct 2020 02:28:58 +0200, kk napisał(a):
> Dlatego właśnie ładujemy akumulatory.
I nie tylko, ponieważ nadmiar mocy jest wystarczający.
>
> Nie ma zapotrzebowania na klimatyzację i ładowanie akumulatorów samochodów?
Jak wyżej.
>
> za darmom mamy tylko słońce na niebie. Cała reszta kosztuje.
Pełna zgoda. Inwestycje kosztują, ale są też nieuniknione. Skoro sa
nieuniknione (bo infrastruktura się zużywa) to inwestujmy w nowe
technologie. Zatem, z pewnego punktu widzenia, inwestycje w nowe
technologie są za darmo :)
>
> Jest kolejka PIKO na wodór?
Nie rżnij głupa, użyj gogli:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-als
tom-o-napedzie-wodorowym-wyjechaly-na-tory-w-dolnej-
saksonii-swiatowa-premiera-88694.html
https://spidersweb.pl/2020/10/statek-hyship-topeka-w
odor.html
--
Jacek
-I hate haters-
-
27. Data: 2020-10-24 22:23:43
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-10-24 12:04, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Sat, 24 Oct 2020 02:28:58 +0200, kk napisał(a):
>
>> Dlatego właśnie ładujemy akumulatory.
> I nie tylko, ponieważ nadmiar mocy jest wystarczający.
Jak to? Dobieramy moc paneli fotowoltaicznych do potrzeb. Panele
kosztują, długo zwracają się, nie kupujemy nadmiarowo. Grzanie wody,
ładowanie samochodu, produkcja wodoru ... wszystko to akumulowanie.
>>
>
>> Nie ma zapotrzebowania na klimatyzację i ładowanie akumulatorów samochodów?
> Jak wyżej.
Co wyżej?
>>
>
>> za darmom mamy tylko słońce na niebie. Cała reszta kosztuje.
> Pełna zgoda. Inwestycje kosztują, ale są też nieuniknione. Skoro sa
> nieuniknione (bo infrastruktura się zużywa) to inwestujmy w nowe
> technologie. Zatem, z pewnego punktu widzenia, inwestycje w nowe
> technologie są za darmo :)
Ile kosztuje domowa instalacja do produkcji wodoru? To w ogóle realne?
>>
>
>> Jest kolejka PIKO na wodór?
> Nie rżnij głupa, użyj gogli:
> https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-als
tom-o-napedzie-wodorowym-wyjechaly-na-tory-w-dolnej-
saksonii-swiatowa-premiera-88694.html
> https://spidersweb.pl/2020/10/statek-hyship-topeka-w
odor.html
>
No ale ja chcę na początek kolejkę PIKO na wodór. Na prąd już mam. Jeśli
nie da się to może samochodów też nie da się...
-
28. Data: 2020-10-25 03:15:39
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
sobota, 24 października 2020 o 11:41:01 UTC+2 Poldek napisał(a):
> W dniu 2020-10-17 o 23:04, Zenek Kapelinder pisze:
> > sobota, 17 października 2020 o 20:29:05 UTC+2 Poldek napisał(a):
> >> W dniu 2020-10-15 o 16:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
> >>> Hello K,
> >>>
> >>> Thursday, October 15, 2020, 2:11:51 PM, you wrote:
> >>>
> >>>>>> Powoli nastepuje koniec nieefektywnych, drogich w produkcji i moralnie
> >>>>>> watpliwych baterii do meleksow;)
> >>>>>> https://biznes.trojmiasto.pl/Fabryka-generatorow-wod
oru-na-Pomorzu-n149608.html
> >>>>> Wodór jest - Twoim zdaniem - efektywny? A platynę na ogniwa paliwowe
> >>>>> skąd weźmiesz? Wiesz jaka jest efektywność elektrolizy? Ile kosztuje
> >>>>> infrastruktura do przechowywania i dystrybucji wodoru?
> >>>> Dlatego napisalem, ze powoli. Nastepne auto to bedzie jeszcze
> >>>> diesel/turbo benzynka i dopiero wtedy na prawde ekologiczne :)
> >>>
> >>> Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii - gdzie tu ekologia?
> >>>
> >> Nie ma ekologii w samochodziarstwie i nie będzie.
> >> Sprawność silnika spalinowego to ok. 30%. Czyli 70% energii zawartej w
> >> paliwie idzie na podgrzewanie planety i zatruwanie spalinami. Aby
> >> dostarczyć paliwo do zbiornika, trzeba najpierw znaleźć surowiec
> >> (poszukiwania, kosztowna impreza i potwornie enegro i materiałochłonna),
> >> wydobyć surowiec, zmagazynować surowiec, przetransportować surowiec do
> >> rafinerii, przetworzyć w rafinerii, zmagazynować paliwo, dostarczyć
> >> paliwo do stacji paliw. Do wyprodukowania 1l benzyny zużyć trzeba 5
> >> litrów ropy naftowej i 17,7 kWh energii. Czyli drugie tyle emisji, co
> >> wylatuje z rury wydechowej, to jest emitowane w procesie produkcji i
> >> dostarczania paliwa.
> > Sprawdź ile kosztuje kilowatogodzina dla firm a potem po korekcie dawaj swoje
przemyślenia.
> >
> Wiem ile kosztuje kWh dla firm, bo co miesiąc płacę rachunek Innogy. A
> kosztuje raz mniej, raz więcej, zależnie od tego ile tych kilowatogodzin
> w danym miesiącu pobrałem.
>
> Wracając do tematu - spaliniarze bardzo chętnie piszą o tym, ile emisji
> powstaje przy produkcji prądu zanim ten prąd zostanie dostarczony do
> akumulatora elektrycznego samochodu. Równie chętnie pomijają milczeniem
> ile zanieczyszczeń jest emitowanych i ile prądu trzeba zużyć, zanim
> paliwo spalinowe zostanie dostarczone do zbiornika samochodu spalinowego.
I przy cenie jaka płacisz jak wpakować w wytworzenie litra benzyny 18kWh to da się
zrobić benzynę po 2,50 zł. O tym że litr surowej ropy kosztuje teraz ~1 zł litości
nie wspomnę. Czy Ty nie masz za grosz rozumu żeby napisać że do zrobienia litra
benzyny potrzeba 5 litrów ropy za 5 zł i energii w zależności z czego będzie robiona
od 3,50 zł do 20 zł. A potem taka benzynę sprzedają po 4,50 na stacji i w tym podobno
połowa to podatki.