-
11. Data: 2017-07-24 23:57:22
Temat: Re: Powietrze zasysane do silnika bokiem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"nadir" <n...@h...org> wrote in message
news:597664d9$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2017-07-24 o 22:16, Pszemol pisze:
>
>> Nawet dwie, a co?
>
> Zamiennie czy na raz?
A.... tą tajemnicę to Ci ujawnię dopiero jak się już lepiej poznamy ;-)
>> Jak masz jakąś fajną i chcesz się pozbyć swojej to dawaj!
>
> Nie tylko przechodzone samochody ale i żony Ci w głowie?
Komuś by się wydawało, że 20 lat z kilkoma Japonkami to duża
frajda... Tymczasem nic z tego: nuda - tylko lejesz i ujeżdzasz!
Niemka zawitała do mnie w maju i to dopiero jest jazda!!! :-))
> Ale będę pamiętał, masz prawo pierwokupu, w razie jak się zdecyduje.
Umowa zawarta ;-)
-
12. Data: 2017-07-24 23:59:09
Temat: Re: Powietrze zasysane do silnika bokiem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
news:088a3344-0e94-4104-a61d-66e1516d8fe3@googlegrou
ps.com...
> Jak nieszczelnosc przed jakimis elementami pomiarowymi czy regulacyjnymi
> to zadne. Jak za to kluczowe dla dzialania silnika.
Zacytuję Ci fragment, którego wcześniej nie doczytałeś:
Odkryłem że jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę
łącząca kolektor ssący silnika z obudową filtra powietrza,
w której wylocie jest zainstalowany czujnik MAF (lub MAP?).
Nie tylko obręcz była odkręcona to gumowa rura była zsunięta częściowo
z obudowy filtra i od góry była kilkumilimetrowa szczelina którą silnik
zasysał sobie powietrze "na skróty", bez rejestracji tego faktu przez
komputer pokładowy: tylko część powietrza przechodziła przez układ
pomiarowy.
Czy tym odkryciem można wytłumaczyć często obserwowaną w tym pasku nierówną
pracę silnika i spore spalanie zarówno w mieście i na trasie? Ta gumowa
rura pewnie czasem otwierała tą szczelinę bardziej, czasem mniej powodując
czasem większe czasem mniejsze błędy pomiaru przepływu powietrza i stąd
błędnie obliczone dawkowanie paliwa do wtryskiwaczy...
-
13. Data: 2017-07-25 00:41:37
Temat: Re: Powietrze zasysane do silnika bokiem
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 24.07.2017 o 17:49, Pszemol pisze:
> jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę łącząca kolektor
> ssący silnika z obudową filtra powietrza, w której wylocie jest
> zainstalowany czujnik MAF (lub MAP?).
> Nie tylko obręcz była odkręcona to gumowa rura była zsunięta częściowo z
> obudowy filtra i od góry była kilkumilimetrowa szczelina którą silnik
> zasysał sobie powietrze "na skróty", bez rejestracji tego faktu przez
> komputer pokładowy: tylko część powietrza przechodziła przez układ
> pomiarowy.
>
> Czy tym odkryciem można wytłumaczyć często obserwowaną w tym pasku nierówną
> pracę silnika i spore spalanie zarówno w mieście i na trasie?
Oczywiście.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03