  • 1. Data: 2011-09-27 11:29:34
    Temat: Powaliłem część elektroniki a samochodzie - jakieś porady ??!!
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Witam ,

    Przez parę dni auto stało w garażu (Merc-300D Turbo) no i rozładował się
    akumulator. Prostownika nie mam , więc pożyczyłem od sąsiada. Cholera , miał
    kable odwrotnie podłączone do prostownika , czerwony(-) , czarny(+) .
    Nie zwróciłem na to uwagi i oczywiście podłączyłem na odwrót na nockę.
    Efekt , akumulator do wywalenia , ale to jeszcze pół biedy. Szlag trafił ABS ,
    nie działa obrotomierz i co najgorsze wolne obroty stały się MAKABRYCZNIE wolne.
    Przez to przy manewrowaniu np. na parkingu , często gaśnie. Jest to automat ,
    więc strasznie jest to upierdliwe. Natomiast już podczas jazdy auto zachowuje
    się normalnie. No i teraz pytanie. Czy ktoś z Was wie gdzie jest ukryta
    elektronika do wolnych obrotów i obrotomierza? ABS zlokalizowałem , ale to nie
    jest takie istotne w tej chwili. Aha , ewentualnie czy macie jakieś schematy.
    Coś spróbuję podłubać....

    MH

  • 2. Data: 2011-09-27 13:22:37
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik " MH" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przez parę dni auto stało w garażu (Merc-300D Turbo) no i rozładował się

    Jaki model? W124?
    Poszukaj przekaźnika ochronnego - tzw. srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem
    na górze pod plastikowym dekielkiem.
    On chroni przed przepięciami i przed zmianą polaryzacji sterowniki w W124.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2011-09-27 13:49:29
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > na górze pod plastikowym dekielkiem.
    > On chroni przed przepięciami i przed zmianą polaryzacji sterowniki w W124.

    ==================

    Czy masz na myśli ten dekiel , który znajduje się bezpośrednio za puchą z
    bezpiecznikami?? Na deklu bezpieczników jest symbol 124 540 00 81 , a na
    tym kolejnym 124 540 00 82. Wygląda to tak :

    http://www.myrecycledparts.com/product_p/12460.htm

    Pozdro ,

    MH

  • 4. Data: 2011-09-27 17:19:54
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > tym kolejnym 124 540 00 82. Wygląda to tak :
    >
    > http://www.myrecycledparts.com/product_p/12460.htm

    Taki przekaźnik jak na dole strony

    http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussio
    n/81532-what-overload-protection-relay.html

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2011-09-28 11:37:25
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    BINGO !! Miałeś rację , tu był problem.. Wymiana bezpiecznika 10A przy OVP
    załatwiła sprawę. Dzięki !!

    Pozdro,

    MH