  • 11. Data: 2018-09-26 19:17:30
    Temat: Re: Potracenie na pasach
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e955012c-2789-46b7-a868-98689265ae45@go
    oglegroups.com...

    > ewidentnie wina pieszej ale tam powinny byc powtorzone swiatla bo
    > nieogarniety kierowca stojacy w korku np ten w granatowym kombi zatrzymuje
    > sie i przepuszcza piesza zamiast jechac.

    Tak, ale bardziej zdziwiło mnie "Policja (...) ostrzega, że lekkomyślny
    sposób przechodzenia przez przejścia dla pieszych jest jedną z głównych
    przyczyn wypadków drogowych."

    A przecież zawsze był to alkohol, lub nadmierna prędkość...

  • 12. Data: 2018-09-26 19:40:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 10:54, Miroo pisze:

    > No ale to prowadzi do absurdów, że na 3-pasmowej jezdni wszyscy muszą
    > równiutko jechać z tą samą prędkością, bo z prawej co kawałek dochodzą
    > jakieś małe uliczki.

    Absurd albo i nie - mnie się na ogół udaje nie wyprzedzać gdzie nie
    powinienem i nie wymaga to kosmicznej technologii.

    > W ruchu miejskim na wielopasmówkach w zasadzie cały czas albo
    > wyprzedzasz, albo jesteś wyprzedzany.

    No i generalnie nie ma z tym problemu dopóki nie wyprzedzasz tam gdzie
    akurat nie wolno.

    Jak już się chcesz czepiać absurdów, to co z pasami robzbiegowymi -
    można wyprzedzać tych na rozbiegówkach czy nie;)

    Shrek

  • 13. Data: 2018-09-27 13:39:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-26 o 18:01, Akarm pisze:

    > Nie, nie muszą wszyscy równiutko jechać.

    Jeśli nie będą jechać z jednakową prędkością, to ktoś będzie wyprzedzał,
    czego nie wolno.

    > Jeśli trafią matołów bez pojęcia o zasadach ruchu, to tak. Ale chyba
    > większość kierowców na skrzyżowaniach bez świateł nie wyprzedza innych
    > pojazdów. No, poza wyprzedzaniem rowerzystów. Albowiem sporo kierowców

    Dokładnie się przyjrzyj, czy Tobie się nie zdarza jechać nieco szybciej
    niż ktoś obok, gdy z prawej dochodzą jakieś uliczki. Wątpię, żebyś się
    nimi przejmował.

    > nie uznaje roweru za pojazd. I wręcz ujmą na honorze byłoby nie
    > wyprzedzić rowerzysty.

    Rowerzysta w zasadzie nie zasłania widoku i często jedzie dużo wolniej,
    więc wyprzedzanie rowerzysty nie powoduje dużego zagrożenia.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2018-09-27 14:15:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-27 o 13:39, Miroo pisze:

    > Dokładnie się przyjrzyj, czy Tobie się nie zdarza jechać nieco szybciej
    > niż ktoś obok, gdy z prawej dochodzą jakieś uliczki. Wątpię, żebyś się
    > nimi przejmował.

    Nie. Nigdy nie wyprzedzam na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych
    na których ruch nie jest kierowany. Albowiem, w odróżnieniu od
    bezmózgów, zdaję sobie sprawę jakie to może okazać się niebezpieczne.
    Poza tym, zawsze jeżdżę zgodnie z przepisami. No, prawie zawsze. ;)
    Olewam jedynie bezsensowne ograniczenia prędkości.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2018-09-27 23:29:55
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 27.09.2018 Akarm <a...@w...pl> napisał/a:

    > Nie. Nigdy nie wyprzedzam na skrzyżowaniach

    Bardzo to chwalebne, ale chciałbym wiedzieć, czy:

    1. Masz szklaną kulę, która mówi, czy ta najbliższa przerwa w krawężniku jest
    skrzyżowaniem, czy nie.

    2. Przed każdą przejażdżką, studiujesz mapy oraz ewidencję dróg i ulic i na tej
    podstawie wiesz gdzie można, a gdzie nie.

    3. Trolujesz na pms.

    4. Masaj.

  • 16. Data: 2018-09-28 06:04:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2018 o 23:29, tom pisze:

    > Bardzo to chwalebne, ale chciałbym wiedzieć, czy:
    >
    > 1. Masz szklaną kulę, która mówi, czy ta najbliższa przerwa w krawężniku jest
    skrzyżowaniem, czy nie.

    To część szerszego problemu który dotyczy pierwszeństwa. Przy
    wyprzedzaniu sprawa jest prosta - nie jesteś pewien to nie ma obowiązku
    wyprzedzania.

    Shrek

  • 17. Data: 2018-09-28 08:32:15
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-28 o 06:04, Shrek pisze:

    > To część szerszego problemu który dotyczy pierwszeństwa. Przy
    > wyprzedzaniu sprawa jest prosta - nie jesteś pewien to nie ma obowiązku
    > wyprzedzania.

    Czyli jak ktoś skręca w prawo i prawy pas jest nagle na chwilę
    przyhamowany, to na lewym pasie też gwałtownie hamujesz?
    No nie wmawiajcie mi takich rzeczy.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2018-09-28 08:48:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-27 o 23:29, tom pisze:

> [...]
    >
    > 2. Przed każdą przejażdżką, studiujesz mapy oraz ewidencję dróg i ulic i na tej
    podstawie wiesz gdzie można, a gdzie nie.

    Po prostu obserwuję drogę przed sobą. Jak widać, dla niektórych - co
    najmniej dziwne i niepojęte.
    A na dodatek cały czas zerkam w lusterka. Wiem, niepopularne...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 19. Data: 2018-09-28 08:49:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-28 o 08:32, Miroo pisze:

    > Czyli jak ktoś skręca w prawo i prawy pas jest nagle na chwilę
    > przyhamowany, to na lewym pasie też gwałtownie hamujesz?

    Tak. Co w tym dziwnego?

    > No nie wmawiajcie mi takich rzeczy.

    Tylko kretyn może jechać inaczej.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 20. Data: 2018-09-28 08:59:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-28 o 08:49, Akarm pisze:

    > Tak. Co w tym dziwnego?

    > Tylko kretyn może jechać inaczej.

    Spuśćcie tego półmózgiego trolla. Pewnie nawet prawa jazdy nie ma.

    --
    Liwiusz