  • Data: 2012-02-10 18:37:45
    Temat: Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.02.2012 18:11, Padre pisze:
    > Potrzebuję skonstruować potencjometr 20-100kOhm sterowany w całym
    > zakresie choć z małą dokładnością i powtarzalnością liniowo (kilka
    > procent błędu nie stanowi problemu) nadciśnieniem od 0 do 0,1atm. Pewnie
    > zastosuję elektroniczny potencjometr sterowany cyfrowo ale nigdy nie
    > stosowałem żadnych przetworników ciśnienia i podejrzewam że z małymi
    > ciśnieniami może nie być łatwo, myślałem już nawet o skonstruowaniu
    > przetwornika ciśnienia z membraną i fotoelementem ale potrzebuje układ
    > dobrze radzący sobie co najmniej przy 10Hz.
    >
    > Może ktoś z szanownych miałby jakąś cenną sugestię?
    kupić manometr, rozebrać, wywalić wskazówkę i tak połączyć mechanicznie
    aby manometr sterował potencjometrem.
    Inny pomysł, ale skomplikowany elektronicznie. manometr, biała tarcza i
    zamiast wskazówki czarna pół tarczy. układ optyczny który będzie
    sprawdzał jaka część białej trarczy została zasłonięta czarną tarczą.
    Jak byś kupił taki wielki manometr, to do wskazówki możesz przykleić
    magnesik, a na tarcze ze 30 kontraktonów. Wielkie, ale proste i w 100%
    powtarzalne.

    ToMasz