  • Data: 2022-11-04 15:16:33
    Temat: Re: Poszukuję "żarówki" led
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 4 listopada 2022 o 14:55:09 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Na AliExpress znalazłem kiedyś LED rzędu 100W z gwintem E27.
    > Nie "odpowiednik", ona taka moc pobierała. Zakładam, że
    > odpowiednio mocno świeciła.

    Mocne - i co, kupiłeś i wkręciłeś?
    Obstawiam przepalenie doprowadzających prąd kabli po jakimś tygodniu.
    To był koszmar z wczesnymi LED E27 - całe wypromieniowywane ciepło
    szło w gwint, a nie, jak przy żarowej, w bańkę i do przodu - zniszczyły
    mi tak plafoniery w salonie i łazience, musiałem wymieniać "kieliszki" oraz kable
    (kable to sztukowałem, w łazience jeden jest przedłużony metodą "na skurczrurkę",
    "obciskiwaną" suszarką do włosów - też ze sztukowaną osobiście wtyczką - i działa,
    żadnego lutowania nie trzeba ;)

    Co ciekawe, plafoniery w przedpokoju i WC jakoś sobie lepiej radzą, choć w
    przedpokoju
    są wkręcone jakieś OBIjańskie dawne wynalazki - no ale to tyle czasu nie świeci.

    Ew. może w łazience zrobiłem błąd wkręcając jedną żarową i jedną LEDową.
    W salonie ostatnio udało się kupić komplet LEDówek o średnicy 45mm - tam był też taki
    problem, że nie można
    wsadzić LEDówki z bańką A60 - nie da się wtedy szkła założyć, za krótka śruba.
    Żarowe z OBI miały 55m średnicy, OSRAM (też z OBI) LED miały 57mm i ledwo, ale się
    dawało.
    A te małe, jakiś kanlux, a świecą elegancko i opraw nie psują póki co.
    A odpowiedniki chyba min. 75W - z mniejszymi było za ciemno (jak były halogeny to 57W
    = 75W).