  • 11. Data: 2013-08-08 17:59:19
    Temat: Re: Poszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne podejście)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Mysle ze jestes w bledzie.

    A.L.

  • 12. Data: 2013-08-08 18:35:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 10:59:19 -0500, A.L. napisał(a):

    > Mysle ze jestes w bledzie.

    Wyjaśnij więc jaką odpowiedzialność ponosi bank (i kto konkretnie?
    właściciel banku? akcjonariusze?), za to co ja wywijam należącym do nich
    samochodem :-)

  • 13. Data: 2013-08-08 18:59:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Aug 2013, Dykus wrote:

> [...]
    > pieniądze, nerwy i kolejne dni bez samochodu... Wnioski, odwołania,
    > rzeczoznawcy, sądy... Przy szkodzie całkowitej z reguły nie ma mowy, by wziąć
    > od ubezpieczyciela kasę, pójść do komisu i kupić sobie taki sam samochód.
    > Trzeba dołożyć. A to ja jestem poszkodowany...
    >
    > Czy nie może wyglądać to np. tak:
    > Po kolizji, jako poszkodowany, występuję do sprawcy na drodze cywilnej
    > o odszkodowanie. Zamawiam niezależnego rzeczoznawcę, oddaję auto do mechanika
    > i żądam konkretnej kwoty od sprawcy. Sąd przyznaje rację. I teraz sprawca niech

    Coś przeoczyłeś.
    Sprawca w ramach postępowania które przytaczasz *bierze adwokata*.
    I sprawa wraca do punktu wyjścia.
    To Ty się użerasz, bo... bo nie chcesz zapłacić za swojego adwokata,
    który będzie się użerał za Ciebie!

    I teraz hit numeru - niezależnie od tego, że z obowiązkowego OC jest
    "przypozwanie" o którym było, również w większości przypadków ubezpieczeń
    dobrowolonych ubezpieczyciel rezerwuje sobie prawo do... reprezentowania
    ubezpieczanego!
    Rzuć okiem do OWU AC, ubezpieczenia domu, OC w życiu prywatnym,
    dowolnego innego które Ci wpadnie w ręce i poszukaj: ubezpieczyciel
    wyklucza taką możliwość, że do sądu pójdziesz sobie sam a on
    będzie musiał płacić za to, że przegrałeś :>
    Krótko mówiąc, niezależnie od tego czy ubezpieczenie jest obowiązkowe
    czy dobrowolne, ze strony ubezpieczonego do sądu pójdzie i tak prawnik
    ubezpieczyciela.

    Chcesz nie szarpać się z prawnikami?
    Nie ma wyjścia - skorzystaj ze swojego ubezpieczyciela lub swojego
    prawnika :] (no i rzecz jasna, ze *swoim* ubezpieczycielem
    lub prawnikiem możesz już się później sądzić, jak wynik będzie
    mało satysfakcjonujący :))

    > Jeśli będzie miał problemy

    Nie będzie miał, z powodu wyżej :)

    > Dlaczego to ja, jako poszkodowany, muszę walczyć o każdą złotówkę, podczas,
    > gdy sprawca na tym nie ucierpi?

    Bo sprawca wziął sobie adwokata.
    W pakiecie z resztą ubezpieczenia.

    A w KC jest taki przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6210
    ,20120428,przedstawicielstwo.html
    +++
    Art. 95.
    § 1. Z zastrzeżeniem wyjštków w ustawie przewidzianych albo
    wynikajšcych z właœciwoœci czynnoœci prawnej, można dokonać
    czynnoœci prawnej przez przedstawiciela.
    ---

    Tłumacząc na polski - nie możesz skutecznie żądać "nie będę gadał
    z jego adwokatem, żądam żeby on osobiście łaził na rozprawy".
    Żądać możesz, ale sąd ma obowiązek to zignorować.

    > Przerabiał ktoś coś takiego? :)

    Przeczytałem kilka OWU, przemyślałem konstrukcję i wykluczam
    wersję kopania się z koniem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-08-08 19:12:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Aug 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Jak sprawca znany jest

    Jak nie jest znany to też.
    Wina wymaga udowodnienia i nie działa tak, że jak moją piłą kogoś
    uszkodzisz to ja pójdę siedzieć.
    A OC "samochodowe" płaci za szkody niezależnie czy spowoduje je
    sprawca, znana osoba której powierzył lub osoba nieznana - jedynym
    warunkiem jest wskazanie samochodu którym spowodowano szkodę.
    Ustalanie sprawcy działa już "poza" owym OC, nie interesuje
    poszkodowanego.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-08-08 20:40:04
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-08-08 18:35, Tomasz Pyra pisze:

    > Wyjaśnij więc jaką odpowiedzialność ponosi bank (i kto konkretnie?
    > właściciel banku? akcjonariusze?), za to co ja wywijam należącym do nich
    > samochodem :-)

    To już jest kwestia umowy między Tobą i bankiem. Chcesz sprawdzić? Zrób
    tym autem szkodę przekraczającą gwarantowaną sumę ubezpieczenia. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2013-08-08 22:28:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 20:40:04 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > To już jest kwestia umowy między Tobą i bankiem. Chcesz sprawdzić? Zrób
    > tym autem szkodę przekraczającą gwarantowaną sumę ubezpieczenia. :)

    Powyżej sumy gwarantowanej odpowiadał będzie sprawca.

    Bank nie spowodował wypadku, wypadek spowodował sprawca i to sprawca
    pójdzie za to ewentualnie siedzieć do więzienia, jak i będzie musiał
    naprawić szkodę (przy czym do sumy gwarancyjnej koszty pokrywa
    ubezpieczyciel).

  • 17. Data: 2013-08-08 23:13:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 8 Aug 2013 19:12:15 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jak nie jest znany to też.
    > Wina wymaga udowodnienia i nie działa tak, że jak moją piłą kogoś
    > uszkodzisz to ja pójdę siedzieć.

    Ani nie będziesz musiał zapłacić za to nią uszkodzono..

    > A OC "samochodowe" płaci za szkody niezależnie czy spowoduje je
    > sprawca, znana osoba której powierzył lub osoba nieznana - jedynym
    > warunkiem jest wskazanie samochodu którym spowodowano szkodę.

    Dokładnie - OC pokrywa odpowiedzialność każdego sprawcy który kieruje tym
    samochodem, również tego którego personaliów nie dało się ustalić.

  • 18. Data: 2013-08-09 00:12:27
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Ani nie będziesz musiał zapłacić za to nią uszkodzono..

    No i to właśnie nie jest oczywiste ponieważ to twoja piła i jeśli nikt nie
    jest winny to z samego faktu posiadania możesz odpowiadać. Jest też tak, że
    tę odpowiedzialność właściciela w przypadku używania samochodu uchylają
    różne przepisy, ale nie jest oczywiste, że tej odpowiedzialności w ogóle nie
    ma.

    > Dokładnie - OC pokrywa odpowiedzialność każdego sprawcy który kieruje tym
    > samochodem, również tego którego personaliów nie dało się ustalić.

    A nie UFG ?

  • 19. Data: 2013-08-09 00:16:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 8 Aug 2013 22:28:53 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    >pójdzie za to ewentualnie siedzieć do więzienia, jak i będzie musiał
    >naprawić szkodę (przy czym do sumy gwarancyjnej koszty pokrywa

    Wlasciciel moze odpowiadac ze to ze udostepniajac samochod kierowcy
    popelnil niedppatrzenie polegajace na tym ze go udostepnil osobie na
    przykald nie posiadajacej prawa jazdy i udostepniiajac samochod
    wiedzial o tym ze osoba nie posiada prawa jazdy. Albo osobie ktora
    byla pijana a wlasciciel o tym wiedzial.

    W przypadku banku, trudno powiedziec nie widzac umowy. Trudno rozneiz
    odpowiedziec nei widzac umowy ubezpieczenia.

    A.L.

  • 20. Data: 2013-08-09 01:40:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 9 Aug 2013 00:12:27 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > A nie UFG ?

    UFG wypłaca w sytuacji kiedy szkody spowodował pojazd nieubezpieczony,
    który był objęty obowiązkiem ubezpieczenia.
    I tu właśnie istotna rzecz - UFG potem te pieniądze ściąga od _sprawcy_ (a
    nie właściciela, który dostaje jedynie karę za nieubezpiecznie swojego
    pojazdu).

    Wypłaca chyba też w sytuacji kiedy sprawca jest nieznany bo uciekł razem z
    samochodem i nie udało się ustalić ani pojazdu, ani kierującego, ale to
    tylko szkody na osobie (czyli nie na sprzęcie).

    W sytuacji kiedy pojazd jest znany, a nieznany jest tylko kierujący, to
    normalnie odszkodowanie wypłaca OC pojazdu sprawcy, bez wnikania w to kto
    kierował.