  • 31. Data: 2013-08-10 21:16:16
    Temat: Re: Poszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne podejście)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 16:36:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Co w związku z orbitą[1] na której kończy się skala OC samochodowego
    > niemal na pewno skończy się zastosowaniem art.440 KC
    > Wersja druga to ogłoszenie bankructwa.
    > [1] dla większości sprawców wyżej jest kosmos, dodanie do kwoty
    > kolejnego zera nic nie zmienia

    Do sumy gwarancyjnej płaci ubezpieczyciel, a powyżej teoretycznie może
    brakować i 500zł :-)

  • 32. Data: 2013-08-12 10:42:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Aug 2013, J.F. wrote:

    > Wyrzucenie z domu z rodzina przekracza zasady wspolzycia spolecznego ?

    Znaczy nakaz wypowiedzenia umowy najmu?
    Nie spotkałem się z takim opisem.
    Natomiast jak masz na mysli, że ewentualny właściciel mieszkania
    zostanie sprowadzony do konieczności przekwalifikowania się
    na lokatora, to chyba taka możliwość jest.

    > U nas chyba nie ma takiej instytucji.

    Mogłeś sprawdzić:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Upad%C5%82o%C5%9B%C4%87
    _konsumencka

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2013-08-12 10:44:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Aug 2013, Tomasz Pyra wrote:

    > Do sumy gwarancyjnej płaci ubezpieczyciel, a powyżej teoretycznie może
    > brakować i 500zł :-)

    Teoretycznie tak :)
    Prawdopodobieństwo takiego "wcelowania" z wyceną jest jednak śladowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2013-08-12 11:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Aug 2013 10:42:47 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Znaczy nakaz wypowiedzenia umowy najmu?
    > Nie spotkałem się z takim opisem.

    Bo i pewnie nie ma. Jak komornik zabierze pobory, to na najem moze nie
    starczyc. Choc z kwaterunku pewnie nie wyrzuca i czynsz uznaja.

    > Natomiast jak masz na mysli, że ewentualny właściciel mieszkania
    > zostanie sprowadzony do konieczności przekwalifikowania się
    > na lokatora, to chyba taka możliwość jest.

    A nie eks-lokatora ?

    Bo poza tym zaleznosc chyba ta sama - dom drogi, najem drogi, a
    komornik zostawi malo. Chyba zeby tak zepchnac do jednego pokoju :-)

    Przy mieszkaniu to nie wiem - mniejsze, na czynsz regulowany moze
    starczyc.

    > Mogłeś sprawdzić:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Upad%C5%82o%C5%9B%C4%87
    _konsumencka

    Sprawdzilem, ale nie wpadlem ze sie tak nazywa.

    No coz - puszcza w skarpetkach i przez 5 lat nadal trzeba splacac.
    Pozostanie wyjechac do Irlandii :-)

    A tu jeszcze po wypadku mozna byc samemu niezdolnym do pracy.

    J.

  • 35. Data: 2013-08-12 23:17:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Aug 2013 10:42:47 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Mogłeś sprawdzić:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Upad%C5%82o%C5%9B%C4%87
    _konsumencka

    Pytanie czy w takim wypadku to zadziała.
    Bo z tego co wiem, to ta instytucja obwarowana jest takimi warunkami, że w
    sumie nikt z tego nie korzysta, a ci co się uprą to największą szkodę robią
    sami sobie...
    Szczegółów nie znam, powtarzam plotki :)

  • 36. Data: 2013-08-12 23:52:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Aug 2013, J.F. wrote:

    > A nie eks-lokatora ?

    Znaczy nie tak - przenieść się oczywiście trzeba do innego
    lokalu, bo eksmitowany prawa traci, a właściciel pod ochronę
    lokatorów nie podlega.
    Prawdą jest, że w pamięci miałem wersję drugą - bankructwo,
    bo wtedy czarno na białym jest zapis, że kwotę wystarczającą
    na 12-miesięczny czynsz zostawiają.

    > A tu jeszcze po wypadku mozna byc samemu niezdolnym do pracy.

    Ano prawda.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2013-08-12 23:54:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Aug 2013, Tomasz Pyra wrote:

    _konsumencka

    > Pytanie czy w takim wypadku to zadziała.

    IMVHO ma szanse.

    > Bo z tego co wiem, to ta instytucja obwarowana jest takimi warunkami,
    > że w sumie nikt z tego nie korzysta, a ci co się uprą to największą
    > szkodę robią sami sobie...
    > Szczegółów nie znam, powtarzam plotki :)

    Nie wnikałem, ale przy upadłości problemem jest zdolność do zapłacenia
    za postępowanie. W przypadku "nagłego wstrząsu", tak jak przy
    odszkodowaniu za wypadek, wygląda to na możliwe - dłużnik JESZCZE
    pieniądze ma.
    Gorzej w typowym przypadku, kiedy dłużnikowi coraz bardziej brakuje
    w kasie i w momencie stwierdzenia że "niedasię" nie ma na opłacenie
    sądu.

    pzdr, Gotfryd