-
11. Data: 2020-07-31 12:10:17
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2020-07-31 o 11:37, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 31 Jul 2020 01:45:56 -0700 (PDT), WS napisał(a):
>
>> Taki samochod o realnym zasiegu 500km i czasie ladowanaia ponizej godziny by mi w
sumie wystarczyl, ale to to najzwyklejsza marketingowa sciema ;)
>>
>> wg https://ev-database.org/car/1253/Audi-e-tron-55-quat
tro
>>
>> 500km zasiegu, ale po miescie (znaczy wolna jazda) i przy odpowiedniej pogodzie
>> na autostradzie to juz z 300km tylko, wiec dalsza jazda czyms takim dalej nie ma
najmniejszego sensu... zwlaszcza, ze nie ma gwarancji, ze trzeba bedzie poczekac w
kolejce do ladowarki... 3 ladowania na tysiac km, hm.. to juz moze sie oplacac jazda
~70km/h i dwa ladowania ;) Jak dla mnie elektryki to dalej pojazdy na miasto, czyli
jako drugi samochod...
>
> Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o dzisiejszy
> model samochodu prywatnego. Labiedzicie nad zasięgiem kiedy w
> przyszłości międzymiastowe odległości będziecie jeździć szybką koleją a
> końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą autonomiczną furą w 10
> wariantach na każde wymaganie i każdą odległość. Nikt oprócz bogatych
> maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
> samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz
Normalnie jakbym słuchał wieszcza co to wyliczył że końskie gówna
za ileś lat zablokują duże miasta. Nie zablokowały.
Więc nie wiadomo jak to będzie z twoimi wieszczeniami.
Pozdrawiam
-
12. Data: 2020-07-31 12:47:20
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: K <n...@e...com>
On 31/07/2020 10:37, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Fri, 31 Jul 2020 01:45:56 -0700 (PDT), WS napisał(a):
>
>> Taki samochod o realnym zasiegu 500km i czasie ladowanaia ponizej godziny by mi w
sumie wystarczyl, ale to to najzwyklejsza marketingowa sciema ;)
>>
>> wg https://ev-database.org/car/1253/Audi-e-tron-55-quat
tro
>>
>> 500km zasiegu, ale po miescie (znaczy wolna jazda) i przy odpowiedniej pogodzie
>> na autostradzie to juz z 300km tylko, wiec dalsza jazda czyms takim dalej nie ma
najmniejszego sensu... zwlaszcza, ze nie ma gwarancji, ze trzeba bedzie poczekac w
kolejce do ladowarki... 3 ladowania na tysiac km, hm.. to juz moze sie oplacac jazda
~70km/h i dwa ladowania ;) Jak dla mnie elektryki to dalej pojazdy na miasto, czyli
jako drugi samochod...
>
> Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o dzisiejszy
> model samochodu prywatnego. Labiedzicie nad zasięgiem kiedy w
> przyszłości międzymiastowe odległości będziecie jeździć szybką koleją a
> końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą autonomiczną furą w 10
> wariantach na każde wymaganie i każdą odległość. Nikt oprócz bogatych
> maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
> samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz
> :)
>
Za duzo sci-fi.
-
13. Data: 2020-07-31 12:59:47
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: WS <L...@c...pl>
On Friday, July 31, 2020 at 11:37:15 AM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:
> Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o dzisiejszy
> model samochodu prywatnego. Labiedzicie nad zasięgiem kiedy w
> przyszłości międzymiastowe odległości będziecie jeździć szybką koleją a
> końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą autonomiczną furą w 10
> wariantach na każde wymaganie i każdą odległość. Nikt oprócz bogatych
> maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
> samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz
Pewnie kiedys tak bedzie, ale z mojego pesela wychodzi juz 5 na poczatku, wiec raczej
sie nie zalapie ;)
Mowimy o chwili obecnej i przewidywalnej przyszlosci, a jak widac w obecnych czasach
nalezy zbiorkomow raczej unikac, co tez staram sie robic przez ostatnie ~30 lat ;)
Chorwacja, Slowenia, Alpy austriackie, Dolomity... to tylko wlasnym samochodem.
Analizowalem opcje typu na narty pociagiem (np. TGV podjezdza na stacje, gdzie mozna
sie przesiac na kolejke linowa do Les Arcs, ale dla mnie sensu to nie ma, pojechalem
samochodem, zwlaszcza, ze w karnecie byla opcja 1 dzien w Tignes, wiec trzeba
dojechac...)
Opcje samolot do Lyonu i wypozyczenie samochodu tez tak sobie wychodza, oplata za
narty jest porownywalna z wypozyczeniem na miejscu...
Prywatny samochod daje najwieksza swobode i jak dla mnie nie ma aktualnie zadnej
konkurencji.
-
14. Data: 2020-07-31 15:10:03
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: "abn140" <a...@g...com>
>
> Ja bym jednak doradzal sledzenie faktw a nie trendw, zapowiedzi
> i innych bajek.
a fakty sa takie ze bateryjna motoryzacja juz wlasciwie poszla sie yeabac.
a jest tak dlatego ze niemcy laduja 1000 milliardow euro w wodor.
jest to narazie decyzja polityczna coby redukowac uzaleznienie od techniki
akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.
ciekawie bedzie obserwowac te wojne.
osobiscie obstawiam ze wodor wygra.
-
15. Data: 2020-07-31 15:33:04
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: K <n...@e...com>
On 31/07/2020 14:10, abn140 wrote:
>>
>> Ja bym jednak doradzal sledzenie faktw a nie trendw, zapowiedzi
>> i innych bajek.
>
> a fakty sa takie ze bateryjna motoryzacja juz wlasciwie poszla sie yeabac.
> a jest tak dlatego ze niemcy laduja 1000 milliardow euro w wodor.
> jest to narazie decyzja polityczna coby redukowac uzaleznienie od techniki
> akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
> jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.
> ciekawie bedzie obserwowac te wojne.
> osobiscie obstawiam ze wodor wygra.
>
>
No ja licze, ze w perspektywie 7-8 lat od teraz bede mogl kupic wlasnie
cos takiego.
-
16. Data: 2020-07-31 18:32:55
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 31 Jul 2020 14:33:04 +0100, K
> No ja licze, ze w perspektywie 7-8 lat od teraz bede mogl kupic wlasnie
> cos takiego.
Samochody na wodór są absurdalnie drogie (choć Mirai ma już ponad 12 lat) i
nie zapowiada się na zmiany (dlatego niedawno zdaje się krajzler zarzucił
dalsze prace). Jak popatrzeć na efektywność takiego wodorowca, który zużywa
ekwiwalent 4L benzyny na setkę, to wygląda to słabo (bo gdzie jeszcze
produkcja, więc wyjdzie dwa albo trzy razy tyle). Wybudowanie sieci stacji
wodorowych będzie znacznie trudniejsze niż zwykłych stacji i stacji
ładowania akumulatorów (tu infrastruktura już dawno istnieje wystarczy
dostawić "dystrybutory"). Wg mnie wodór ma szansę tylko i wyłącznie w
transporcie dużym. Szczególnie jak popatrzeć na potrzeby ludzi którzy
realnie potrzebują samochodów z zasięgiem dziennym przeciętnie 60km -- od
wielkiego dzwonu więcej. Czyli jak EV z zasięgiem 300-500km spadną do
poziomu ich odpowiedników spalinowych, a powinno się to stać całkiem
niedługo patrząc jak pikują ceny kWh w aku, to wodór upadnie, podobnie jak
inne spaliniaki. Już nie mogę się doczekać aż te hałasujące, smrodzące,
kapiące olejem po ulicach trupy w końcu odejdą w zapomnienie.
--
Pozdor
Myjk
-
17. Data: 2020-07-31 18:37:53
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 31 Jul 2020 15:10:03 +0200, abn140
> a fakty sa takie ze bateryjna motoryzacja juz wlasciwie poszla sie yeabac.
> a jest tak dlatego ze niemcy laduja 1000 milliardow euro w wodor.
> jest to narazie decyzja polityczna coby redukowac uzaleznienie od techniki
> akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
> jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.
> ciekawie bedzie obserwowac te wojne.
> osobiscie obstawiam ze wodor wygra.
Nie wiem gdzie to wyczytałeś. Niemcy uderzają w wodór jako sposób na
odejście od gazu -- w ogóle nie rozważają w pierwszych (15) latach
przeznaczenia wodoru do napędu małych samochodów. Tylko transport i
przemysł ciężki który ciężko jest zelykrtyfikować.
--
Pozdor
Myjk
-
18. Data: 2020-07-31 22:16:13
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 31.07.2020 o 11:37, Jacek Maciejewski pisze:
/
> Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o
> dzisiejszy model samochodu prywatnego. Labiedzicie nad zasięgiem
> kiedy w przyszłości międzymiastowe odległości będziecie jeździć
> szybką koleją a końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą
> autonomiczną furą w 10 wariantach na każde wymaganie i każdą
> odległość.
Ale to dopiero w 2089r. A jak w międzyczasie coś się popierdoli, to
wrócimy do koni i wołów, o ile jeszcze będą takowe na tej planecie.
-
19. Data: 2020-07-31 22:23:09
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 31.07.2020 o 09:25, Jacek pisze:
> Przypomnę tylko, że silnik spalinowy z roku 1930 wyciągał w porywach 10
> KM z litra, a teraz 10x więcej (nie wspominam tu oczywiście o silnikach
> wyczynowych, bo te mają dużo więcej).
Istotne jest, nie ile koni z litra pojemności silnika, tylko z litra
paliwa. No i tu już różowo nie jest. Ani dla spalinowych, ani dla
elektryków.
-
20. Data: 2020-07-31 22:26:12
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 31.07.2020 o 18:32, Myjk pisze:
> Fri, 31 Jul 2020 14:33:04 +0100, K
>
>> No ja licze, ze w perspektywie 7-8 lat od teraz bede mogl kupic wlasnie
>> cos takiego.
>
> Samochody na wodór są absurdalnie drogie
Bo jak wiadomo elektryki tanie;)
> Jak popatrzeć na efektywność takiego wodorowca, który zużywa
> ekwiwalent 4L benzyny na setkę, to wygląda to słabo (bo gdzie jeszcze
> produkcja, więc wyjdzie dwa albo trzy razy tyle).
To tak jak z elektrykami;)
> Wybudowanie sieci stacji
> wodorowych będzie znacznie trudniejsze niż zwykłych stacji i stacji
> ładowania akumulatorów (tu infrastruktura już dawno istnieje wystarczy
> dostawić "dystrybutory").
Ile razy - prąd nie bierze się z gniazdka a mięso z supermarketu.;
--
Shrek