-
261. Data: 2020-08-19 22:12:16
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-08-19 13:08, J.F. wrote:
> Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rhj0ac$pl4$...@n...icm.edu.pl...
> On 2020-08-09 10:18, J.F. wrote:
>>> Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
>
>>>> I też wyjdzie że EV nie jest wcale droższ patrząc
>>>> na większość aspektów (komfort, wyposażenie, zazwyczaj bogatsze w
>>>> standardzie niż w ICE).
>>
>>> Ale ja z tych, co bym za ABS nie zaplacil :-)
>>> Klime auto musi miec ... i musi dzialac w korkach.
>
>> Dach sobie otwórz.
>
> Przy +30 pomoze ?
Na plaży pomaga.
> W USA jakos duzo kabrioletow, to moze i pomaga ...
Tam wszystkiego dużo.
>
>>> A w zimie musi grzac. Mocno.
>> To ogrzewanie postojowe musiałbyś mieć.
>
> Te 3 minuty przecierpie ...
.. i kolejne 3 minuty, i kolejne ... jeździłem Twizy zimą to wiem jak jest.
-
262. Data: 2020-08-20 00:18:30
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-08-11 11:16, Myjk wrote:
> Sun, 9 Aug 2020 21:43:46 +0200, J.F.
>> Moze i Porsche to fajny samochod, ale jak widac - to samochod dla
>> nielicznych.
>> Reszta mowi ze golf lepszy :-)
>
> Toć przecież o tym jest dyskusja i postawione jest pytanie -- skoro Golf
> lepszy to dlaczego za wzór porównujący koszty zakupu biorą sobie Teslę? A
> jeśli juz biorą Teslę to czemu nie biorą ekwiwalentu spalinowego który ma
> podobne osiągi? No bo tu mamy sportowe auto które Tesla objeżdża, nawet nie
> tyle do setki (bo tu żaden spaliniak, nawet mocno kombinowany, nie ma
> większych szans), co na sporym odcinku, a przecież to tylko auto cywilne,
> znacznie bardziej komfortowe i pakowne chociażby niż sportowe auta.
>
> Podaj jakiś ekwiwalent spalinowy który da chociaż podobny komfort jazdy
> (ciszę w kabinie) i te, nie wiem, nawet 5 sek. do setki. Trzeba pewnie
> jakieś Audi A6 z ~3 litrowym silnikiem minimum zakupić, które kosztować
> będzie więcej Tesla.
Nie demonizowałbym. Mój RS ma mniej więcej takie przyspieszenie. Nowy
kosztuje jakieś 150 tys.
-
263. Data: 2020-08-20 23:38:11
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-08-13 16:55, WS wrote:
> On Thursday, August 13, 2020 at 4:26:58 PM UTC+2, Myjk wrote:
>
> Halas malo kogo interesuje, to co jest w typowych spaliniakach zadowala wiekszosc,
ba, nawet niektorzy montuja "sportowe" tlumiki, zeby bylo glosniej i bardziej basowo
;)
> Rozwiazan poglasniajacych silniki sporo juz wyprodukowano:
https://autokult.pl/6936,sztuczny-dzwiek-silnika-osz
ustwo-czy-technologia-w-sluzbie-kierowcy
>
> Albo te chlodzenia, ogrzewania postojowe - rowniez malo kogo interesuje, w miescie
(krotkie dystanse) uzywanie klimy jest niezdrowe. Jedyne sluszne to wejsc do pojazdu
o temp. zewnetrznej,
Musiałbyś mieć cabrio by mieć o temperaturze zewnętrznej.
-
264. Data: 2020-08-28 14:47:14
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, August 19, 2020, 1:10:44 PM, you wrote:
>>> Po to, że takie płynne paliwo to jednak bardzo praktyczna rzecz
>>> jest. Dużo praktyczniejsza jak widać od tych wszelkich akumulatorów.
>> Komórka na benzynę?
> Gdyby sie udalo ... koniec klopotow z wyladowaną baterią ?
> https://www.pcworld.pl/news/Bateria-zasilana-alkohol
em,80682.html
Ile razy to już było? Moja Nokia 5110 w 1999 też już miała mieć...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
265. Data: 2020-08-28 15:07:59
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 31.07.2020 o 11:37, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 31 Jul 2020 01:45:56 -0700 (PDT), WS napisał(a):
>
>> Taki samochod o realnym zasiegu 500km i czasie ladowanaia ponizej godziny by mi w
sumie wystarczyl, ale to to najzwyklejsza marketingowa sciema ;)
>>
>> wg https://ev-database.org/car/1253/Audi-e-tron-55-quat
tro
>>
>> 500km zasiegu, ale po miescie (znaczy wolna jazda) i przy odpowiedniej pogodzie
>> na autostradzie to juz z 300km tylko, wiec dalsza jazda czyms takim dalej nie ma
najmniejszego sensu... zwlaszcza, ze nie ma gwarancji, ze trzeba bedzie poczekac w
kolejce do ladowarki... 3 ladowania na tysiac km, hm.. to juz moze sie oplacac jazda
~70km/h i dwa ladowania ;) Jak dla mnie elektryki to dalej pojazdy na miasto, czyli
jako drugi samochod...
>
> Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o dzisiejszy
> model samochodu prywatnego.
Co za zaszczyt poczytać takiego znawcę przyszłości.
Pogodę też przewidujesz?
-
266. Data: 2020-08-28 15:17:40
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 30.07.2020 o 18:23, Shrek pisze:
> W dniu 30.07.2020 o 17:28, Jacek Maciejewski pisze:
>> Dedykuję malkontentom narzekającym a to na brak kobaltu a to na mały
>> zasięg elektryków:
>
> Wadą elektryków nie jest zasięg sam w sobie (ci od LPG podobny a nawet
> mniejszy znoszą) a to że nie zatankujesz w czasie pojedynczych minut.
>
Tłumaczyłem już wielokrotnie, że to jest zaleta, bo można w czasie
ładowania mądrą książkę przeczytać.
Przynajmniej tak mi tu wyjaśniono.