  • 271. Data: 2017-03-23 11:20:12
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 22:51, sundayman pisze:

> [...]
    > ot uwaga temat taki :
    > jest potrzebne 50kW przez 5 godziny [przy napieciu 12v] (łącznie przez
    > czas pracy urządzenia 250kW)
    > są dwie opcje (przy których się spieramy) zasilic całą maszynę
    > Akumulatorkami (paluszkami) AA czy ogniwami 18650 (i ile by takich ogniw
    > waszym zdaniem było potrzebne)
    > co i dlaczego
    > pomóżcie proszę rozwiązać nasz spór ..."
    > ______________
    >

    > To się chyba kwalifikuje do tematu (przyswajanie na starość) - bo mimo
    > przeczytania 2 razy nie rozumiem. O co im chodzi kuśwa ?

    Ja bym obstawiał, że chcą w ciagu 5h wydobyć 250kWh z paluszków.
    Jak paluszek ma 2Ah przy rzędu 1V to da rząd 2Wh.
    Czyli potrzebują około 125000 paluszków.
    P.G.

  • 272. Data: 2017-03-23 11:23:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-23 o 02:06, Marek pisze:

    > A przy okazji wielozadaniowego DOSa to Kolega MultiT386 widział?

    Tej nazwy nie kojarzę. Ale jakieś dziwne wynalazki owszem. Jarek mi
    przypomniał jakieś takie coś chodzące na RS232 i chyba faktycznie był
    386 na jednym stanowisku, a na pozostałych 286, na RS232 to chodziło.
    Ale jakoś tak niespecjalnie. Tyle że firma, która nam to instalowała,
    nie bardzo potrafiła określić warunki poprawnej pracy systemu.

    Pozdrawiam

    DD

  • 273. Data: 2017-03-23 11:32:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Ja bym obstawiał, że chcą w ciagu 5h wydobyć 250kWh z paluszków.
    > Jak paluszek ma 2Ah przy rzędu 1V to da rząd 2Wh.
    > Czyli potrzebują około 125000 paluszków.

    Majakowski się przypomina na skutek tych paluszkowych obliczeń:

    Partia -- to ręka milionopalca,
    w jedną miażdżącą pięść zaciśnięta.
    Jednostka -- zerem, jednostka -- bzdurą,
    sama -- nie ruszy pięciocalowej kłody,
    choćby i wielką była figurą,
    cóż dopiero podnieść dom pięciopiętrowy.

    --
    Jarek

  • 274. Data: 2017-03-23 12:03:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Mar 2017 11:23:51 +0100, Dariusz Dorochowicz
    <_...@w...com> wrote:
    > Ale jakoś tak niespecjalnie. Tyle że firma, która nam to
    instalowała,
    > nie bardzo potrafiła określić warunki poprawnej pracy systemu.

    A czy czasem ta firma to nie był jakiś dystrybutor CDNu od FPP?

    --
    Marek

  • 275. Data: 2017-03-23 12:06:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Mar 2017 11:20:12 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ja bym obstawiał, że chcą w ciagu 5h wydobyć 250kWh z paluszków.
    > Jak paluszek ma 2Ah przy rzędu 1V to da rząd 2Wh.
    > Czyli potrzebują około 125000 paluszków.

    No i co w tym dziwnego? W samochodach Tesli używają podobne ilości
    baterii 18650 połączonych ze sobą. I z nich robią jedną dużą baterię.
    Ostatnio na YT pokazywali jak ktoś rozbierał taki "pakiet" od Tesli.

    --
    Marek

  • 276. Data: 2017-03-23 12:15:08
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Nie wiem co to avlan,mapy can są w sieci:

    Takie coś, co mi się przyda do wyświetlenia czegoś na fabrycznym
    wyświetlaczu, bo odkąd mam nieoryginalne radio, ten wyświetlacz
    stracił na funkcjonalności...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 277. Data: 2017-03-23 12:18:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > A czemu nie z news.eternal-september.org?

    To anonymizer, pamiętam że nie reagowali na abuse, ale peering zawsze
    możnaby zestawić...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 278. Data: 2017-03-23 12:27:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > A co to FB? :)
    > Da się tam popatrzyć na coś jak się nie ma konta?

    Spróbuj :) Może się uda.

    https://www.facebook.com/groups/grupaelektronika/

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 279. Data: 2017-03-23 12:34:50
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-23 o 12:03, Marek pisze:
    > instalowała,
    >
    > A czy czasem ta firma to nie był jakiś dystrybutor CDNu od FPP?

    Teraz już nie pamiętam, ale możliwe.

    Pozdrawiam

    DD

  • 280. Data: 2017-03-23 12:35:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Znalazłem na wstępie takie coś;
    >
    > _____________
    > "Panowie, takie zadanie na kreatywność i eksperyment myslowy

    Tak, ten mistrz też mi się spodobał.

    Ja tam straszę jako Adam Kamiński (nie chcę być na grupach na fb z
    prawdziwego nazwiska, a Kamiński jest popularne i brzmi wiarygodnie).

    Jak chcecie coś na wyższym poziomie, to jest jeszcze Quora. Tam wymądrzam
    się jako Adam Rex...

    https://www.quora.com/Why-do-we-supply-a-high-voltag
    e-on-a-transmission-line-I-know-that-P-VI-V-2-R-so-i
    f-the-voltage-is-high-isnt-the-power-loss-high-I-am-
    confused/answer/Adam-Rex-4

    https://www.quora.com/The-circuit-has-the-resistor-w
    ith-resistance-R-as-one-of-its-elements-The-equivale
    nt-resistance-measured-at-the-terminals-is-also-R-Fi
    nd-R-1/answer/Adam-Rex-4

    --
    http://www.chmurka.net/