  • 241. Data: 2017-03-22 20:14:18
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Jako edytora używałem SideKicka - oczywiście polecenia WordStara.

    No przecież. Ja parę razy się do niego przymierzałem, ale jakoś nie
    znalazłem powodu do używania, chociaż sporo ludzi mówiło że super itp.

    Pozdrawiam

    DD

  • 242. Data: 2017-03-22 20:55:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > No przecież. Ja parę razy się do niego przymierzałem, ale jakoś nie
    > znalazłem powodu do używania, chociaż sporo ludzi mówiło że super itp.

    No jasne, że super! Koleś robił z DOSa na XT system wielozadaniowy!
    No, przynajmniej dwuzadaniowy. Cokolwiek by na tym komputerze się
    w danej chwili nie działo, to ten po wciśnięciu na raz dwóch shiftów
    wyskakiwał z pamięci na ekran. Można było coś napisać, zapisać na
    dysku, odczytać plik i jeszcze pare innych rzeczy. Do najważniejszych
    należała możliwość złapania dowolnego prostokątnego obszaru ekranu
    i zapisanie tego w edytorze i w pliku. Takie Ctrl-C & Ctrl-V poniekąd.

    --
    Jarek

  • 243. Data: 2017-03-22 20:57:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No ba, ja też. Chyba że skrypty w shellu (Win czy ux), ale to trudno
    > nazwać programowaniem. Ostatnio postanowiłem trochę się podciągnąć,
    > ale jakoś ciężko to idzie :(

    W tej chwili też piszę w Ziutku. Ma swój styl związany z formatem
    email/news. Koloruje cytaty, nagłówki, sygnaturkę. Domyślne kolory
    kiepsko dobrane, ale łatwo zmienić.

    --
    Jarek

  • 244. Data: 2017-03-22 21:06:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi..?

    No, pytałem, czy ktoś jeszcze załapie. Był przed wiekami taki koleś
    co pisał w Usenecie. Strasznie ewangelizował za Linuksem. Ale nie
    każdym, bo taki tam na przykład Red Hat, który sam potrafił sobie
    coś dociągnąć z płyty lub, o zgrozo, z sieci -- to była obraza boska.
    Potem już żaden Linux nie wył dość koszerny, więc zaczął ewangelizować
    za BSD. Nazywał się Puchar. Wojciech Puchar.

    Jarek

    --
    Taa! Przechodziliśmy, z tragarzami. Bardzo cię polubiłem chłopie.

  • 245. Data: 2017-03-22 21:14:57
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > w danej chwili nie działo, to ten po wciśnięciu na raz dwóch shiftów
    > wyskakiwał z pamięci na ekran. Można było coś napisać, zapisać na

    To tak, ale ja raczej miałem mało pamięci i co się dało to się wyrzucało.

    > dysku, odczytać plik i jeszcze pare innych rzeczy. Do najważniejszych
    > należała możliwość złapania dowolnego prostokątnego obszaru ekranu
    > i zapisanie tego w edytorze i w pliku. Takie Ctrl-C & Ctrl-V poniekąd.

    Pamiętam że był program który potrafił przechwycić grafikę z ekranu na
    drukarkę (normalnie tylko tryb tekstowy zdaje się działał), ale do pliku
    to chyba jednak nie. Gdyby była tak potrzeba to taki program do
    przechwytywania to sam bym napisał - dość trywialny był jak nie trzeba
    było różnych konfiguracji obsługiwać. Wystarczyła znajomość funkcji
    systemowych i przestrzeni adresowej a nad tym sporo siedziałem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 246. Data: 2017-03-22 21:23:09
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > W tej chwili też piszę w Ziutku. Ma swój styl związany z formatem
    > email/news. Koloruje cytaty, nagłówki, sygnaturkę. Domyślne kolory
    > kiepsko dobrane, ale łatwo zmienić.

    A to nie wiedziałem :)
    Ale ze względu na różne takie sprawy muszę niestety na Windowsie
    siedzieć, więc cała reszta też z tego wynika :(
    Na szczęście jest dużo różnych innych komputerów z Linuxami. Jeden wciąż
    stoi pod biurkiem i czeka na uruchomienie, ale ciągle jest coś
    ważniejszego.

    Pozdrawiam

    DD

  • 247. Data: 2017-03-22 21:26:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Nie programuję od 10 lat już :(

    Zaraz, to jaki masz problem z mikrokontrolerami? Jak programowałeś to
    nie powinieneś mieć problemów. Co najwyżej "jak zacząć"? No i kwestia
    konsekwentnego działania - ja właśnie z tym mam zawsze problem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 248. Data: 2017-03-22 22:01:27
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Młodzież nie wie co to Usenet.

    Całe szczęście. Popatrz na FB na grupę Elektronika. Poziom już dawno
    przekroczył dno i zagłębia się w mule i tak naprawdę ciężko z tym
    cokolwiek zrobić. Tacy ludzie nie wiedzą, co to Usenet, i całe
    szczęście...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 249. Data: 2017-03-22 22:04:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A to nie wiedziałem :)

    W /usr/share/joe/syntax/* jest prawie sto różnych opisów kolorowań
    do różnych typów plików. Same się dobierają, jeśli jest to w konfigu.
    Dopisałem też kilka własnych do moich potrzeb. W ogóle uważam, że
    kolorowanie składni i kontekstu jest jedną z lepszych rzeczy, jaką
    ludzkość wymyśliła.

    > Ale ze względu na różne takie sprawy muszę niestety na Windowsie
    > siedzieć, więc cała reszta też z tego wynika :(

    https://sourceforge.net/projects/joe-editor/files/JO
    E%20for%20Windows/

    > Na szczęście jest dużo różnych innych komputerów z Linuxami.
    > Jeden wciąż stoi pod biurkiem i czeka na uruchomienie, ale
    > ciągle jest coś ważniejszego.

    Taki dopiero co kupiłem za 8 dolarów:

    http://www.friendlyarm.net/products/nanopi-neo

    Nawet jak biurko niewielkie, to się zmieści.

    --
    Jarek

  • 250. Data: 2017-03-22 22:05:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Oby nam tylko tego usenetu nie wyłączyli...

    Najwyżej moja news.chmurka.net zostanie ostatnim bastionem ;) Jeśli nie
    będzie żadnego zdarzenia losowego, to nie planuję jej wyłączać.

    Byle tylko feedy (inne serwery, z którymi chmurka wymienia newsy) nie
    powymierały. Jeden (news.gazeta.pl) już umarł, ale są jeszcze trzy.

    --
    http://www.chmurka.net/