  • Data: 2017-03-18 11:32:03
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-16 o 19:50, sundayman pisze:

    > Otóż to. Jako stary piernik, nieodróżnialny od węgla (1968 rocznik
    > kuśwa), zapewne nie mam już tej lotności umysłu ( o ile posiadałem to w
    > ogóle kiedyś :).
    Ja jestem rocznik '60 :)

    > Ale wielokrotnie przeżywam katusze patrząc na młodych (czy to o 20 lat,
    > czy to o 30 lat) osobników. Którym to emocjom towarzyszy myśl "kuśwa,
    > skąd się tacy debile teraz biorą ?".
    >
    > Osobiście , mam takie przeczucie jakby czasem, że nasze pokolenie
    > musiało bardziej używać zwojów. Bo po prostu nie było google, i
    > wszystkiego innego w "zasięgu ręki".

    No nie? :) ja pamiętam start z elektroniką to sie dane tranzystorów
    szukało po katalogach jak w ogóle był dostępny a komputery w latach '80
    to w ogóle, pamietam jak do firmy przywiezli pierwszego pc-ta,
    bursztynowy ekran, dos, i co to w lini napisać? ;)

    > Ale też trzeba przyznać, że trafiają się osobnicy, przy których myślę
    > sobie, że szkoda, że w mojej młodości właśnie tego wszystkiego nie było,
    > bo widać, że jak ktoś potrafi to wykorzystać, to w wieku np. 20 lat może
    > być w punkcie, w którym ja byłem mając ponad 30.
    Też żałuję że się 10-15 lat pózniej nie urodziłem, patrząc na te
    możliwości jakie ma teraz młodzież.

    > Tak że - nie wiem, czy można uogólniać. Są przykłady w obie strony.
    >
    > Może należy na to spojrzeć od innej strony całkiem :
    >
    > Porównując społeczeństwo np. w 1950-70 i obecnie, mam silne wrażenie, że
    > wtedy ludzie więcej czytali, poprawniej się wysławiali.
    > Ówczesna popkultura to był Młynarski i Kabaret Starszych Panów, a nie
    > żarty z gołej dupy jak dziś.
    >
    > Oczywiście - poziom technicznego wykształcenia
    Było bardziej teoretyczne a mniej praktyczne bo i ćwiczyć nie mieli za
    bardzo na czym.

    > Mnie się wydaje, że powoli robi się tak, że dzięki postępowi wyrasta nam
    > społeczeństwo kretynów ze superkomputerem w ręku.
    > Ale może jednak nie jest aż tak źle ?
    Bo stawia się na praktykę a wiedzy brak.

    --
    Pozdr
    Janusz