  • 11. Data: 2015-05-12 08:51:58
    Temat: Re: Postęp w komputerach - wstrzymany
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marek" <t...@f...kuku.pl> wrote in message
    news:miq9va$rrd$1@node1.news.atman.pl...
    > Cos w tym jest, bo za każdym razem, kiedy zajdę np. do takiego RTV Euro AGD,
    > to tam ciągle te same laptopy, już nie mogę na to patrzeć i przestałem tam
    > chodzić. Zajrzę za 3 miesiące, może będzie coś nowego.

    czegos konkretnie ci tam brakuje czy poprostu ma byc nowsze?

    inna sprawa to to ze kupowanie tam laptopa to jak wyjscie do lidla
    po porzadne wina - czasem sie cos trafi, ale raczej zupelnie przypadkowo

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2015-05-12 21:41:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Czy producenci nie są zawaleni swoim towarem? Na allegro niewiele ofert
    > sprzętu używanego średniej klasy - i nie ma się co dziwić: po co sprzedać
    > używkę, skoro nic ma na co wymienić.
    >
    > To może teraz wrócą czasy, gdy zacznie się optymalizować kody programów?
    > Oby...
    >
    > --
    > MN

    Mam podobne wrazenia, zlozylem sobie komputer 5 lat temu i wcale nie mam
    argumentu zeby go upgradeowac bo :

    Procesor C2D E8400 @ 4400GHz zasuwa az milo, nowe procesory mają taktowanie
    poszczegolnych rdzeni jak 5 lat temu. Cena popoularnych dzis
    czterordzeniowców o porównywalnej mocy z moim podkreconym dwurdzeniowcem nie
    daje mi zadnego argumentu do upgradu.

    Pamiec ADATA 2000MHz 4GB DDR3 kosztuje tyle samo co 5 lat temu

    dysk SSD 4 lata temu kupiony (padł), ale cena spadła zaledwie o 50%, fakt ze
    wydajnosc x2; jak dlugo ci producenci zamierzaja jeszcze odcinac kupony od
    technologii ktora powinna byc tansza 10-krotnie?

    HDD 2TB kupiony 5 lat temu kosztuje dzis więcej niz 5 lat temu!! I jak ktos
    wspomni o powodziach w tajlandii kilka lat temu to go kopne w cohones.

    Karta graficzna GT430 slabiutka wtedy i teraz, w zasadzie w tej samej cenie.

    Generalnie postep technologiczny bardzo mizerny. Kiedys HDD wymienialem co
    2-3 lata na 2x wiekszy. Teraz mam ten sam od 4 lat i raczej zrobię na nim
    porzadki niz kupie 4TB za 600zł.

    Pzdr

  • 13. Data: 2015-05-13 08:15:20
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "Marek" <t...@f...kuku.pl> wrote in message
    >
    > czegos konkretnie ci tam brakuje czy poprostu ma byc nowsze?

    No chyba oczywiste, że skoro narzekam, że ciągle to samo, to oznacza, że wolałbym,
    żeby pojawiły się jakieś nowości technologiczne.

    > inna sprawa to to ze kupowanie tam laptopa to jak wyjscie do lidla
    > po porzadne wina - czasem sie cos trafi, ale raczej zupelnie przypadkowo

    Wcale to nie jest kwestia sklepów tych wielko-powierzchniowych, bo w tych
    mało-powierzchniowych też jest zastój technologiczny.
    Może po prostu w tych sklepach brakuje dobrej promocji na te stare kompy,
    a wtedy sklepy by się ich pozbyły i mogłyby zaoferować coś nowszego.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 14. Data: 2015-05-13 18:26:49
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ale wiesz, że te twoje (wasze) powskie przemyślenia są jak wystrzały z
    tuskowej dupy? wszędzie trąbią o kresie technologi... a wy jak kurwa
    powskie pojeby powtarzanie mantre...

  • 15. Data: 2015-05-14 19:10:55
    Temat: Re: Post?p w komputerach - wstrzymany
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    miumiu wrote:

> [...]
    > 2-3 lata na 2x wiekszy. Teraz mam ten sam od 4 lat i raczej zrobie na nim

    Jeżeli nie ma postępu, to widocznie nie potrzeba. Obecnie postęp to jest
    w smartfonach raczej.

  • 16. Data: 2015-05-14 19:39:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 May 2015 19:10:55 +0200, Poldek napisał(a):

    > Jeżeli nie ma postępu, to widocznie nie potrzeba.

    Od początku historii PC-tów przeskoczono mniej więcej 3 bariery
    rozwojowe:
    -graficzny interfejs
    -płynne odtwarzanie dźwięku
    -płynne odtwarzanie ruchomego obrazu
    Następna bariera to komunikacja głosowa ze sprzętem, połączona z b.
    dobrą translacją głosu na tekst i dobrym tłumaczeniem pomiedzy
    angielskim a innymi językami. Póki co, nie ma nawet dobrych pomysłów na
    oprogramowanie więc i wzrost mocy obliczeniowych jest mało
    usprawiedliwiony. To czym dysponujemy w PC-tach, do obecnych zadań
    starcza z nawiązką.

    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 17. Data: 2015-05-15 10:58:29
    Temat: Re: Poste^p w komputerach - wstrzymany
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > To czym dysponujemy w PC-tach, do obecnych zadań
    > starcza z nawiązką.

    To zdanie było prawdziwe przez ostatnie 25 lat rozwoju komputerów.

    Bill Gates nawet poszedł dalej i stwierdził, że nie tylko do obecnych
    zadań ale wszystkich, jakie można sobie wyobrazić - wystarczy 640 kB RAM.

    --
    MN

  • 18. Data: 2015-05-15 11:49:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2015 10:58:29 +0200, Marcin N napisał(a):

    > To zdanie było prawdziwe przez ostatnie 25 lat rozwoju komputerów.
    >
    > Bill Gates nawet poszedł dalej i stwierdził, że nie tylko do obecnych
    > zadań ale wszystkich, jakie można sobie wyobrazić - wystarczy 640 kB RAM.

    Daruj sobie uszczypliwości. Jesli chcesz być konstruktywny to wskaż
    zadania do których nie wystarcza typowy PC-et, zważywszy że 99,9% a może
    nawet i więcej wszystkich PC-tów służy jako domowe centrum
    informacyjno-komunikacyjno-rozrywkowe (czyli browser+skype+plajer) a
    zadania przekraczające likwidację czerwonych oczu na zdjęciach z wakacji
    są absolutną rzadkością.
    I nie pieprz tu o grach dla których każda grafika po kwartale staje się
    za wolna, bo do grania nie służą PC-ty tylko konsole.

  • 19. Data: 2015-05-15 12:58:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > I nie pieprz tu o grach dla których każda grafika po kwartale staje się
    > za wolna, bo do grania nie służą PC-ty tylko konsole.

    Generalnie się zgadzam, ale jak chcę zmontować filmik HD nagrany
    smartfonem i wstawić do niego napis z cieniem, to wtedy przymula.

  • 20. Data: 2015-05-15 13:30:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > I nie pieprz tu o grach dla których każda grafika po kwartale staje się
    > za wolna, bo do grania nie służą PC-ty tylko konsole.

    Komputery służyły do gier od kiedy zagościły w domach.
    Bredzenie że do gier służą tylko konsole świadczy o
    nieznajomości tematu lub skrajnym fanatyźmie.
    Ale może to jednak ja nie mam racji a te sterty gier
    w sklepach opisane jako "dla PC" są dla jakieś super
    konsoli o której ja jeszcze nie doczytałem ?
    To wyjaśnisz co to za konsola ten "PC" ?