eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-16 18:24:58
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Arek wrote:
    > W dniu 2012-01-16 13:43, Czarek Daniluk pisze:
    >> On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
    >>> Hej,
    >>> Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W
    >>> dodatku wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny
    >>> dzialajacy na kola przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko
    >>> ABS. Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej
    >>> zdazy sie zbyt szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod
    >>> wyjezdza w strone zewnetrznego kraweznika?
    >>>
    >>> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie
    >>> pomoglbym sobie recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej
    >>> linii i operowal gazem na granicy poslizgu aby zmiescic sie
    >>> pomiedzy kraweznikami. Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie
    >>> recznym a operowanie
    >>> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac
    >>> hamulec, skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze
    >>> strony ABSu
    >>> zblizac sie do kraweznika?
    >>
    >>
    >> Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
    >> akompaniamencie trrrrrr ;)
    >> Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska
    >> poszłaby momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z
    >> przodu ... Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D
    >
    > Za mało czytasz pms, w takiej sytuacji jest czas na wszytko. Opiszę Ci
    > jak powinieneś się zachować, jakiś pms'owy kubica na pewno to
    > potwierdzi, a więc:
    > 1. spokojnie wyciągasz bezpiecznik od abs - tym prostym ruchem
    > skracasz drogę hamowania z dowolnej prędkości do 4m. Po warunkiem, że
    > jest śnieg i lód.
    > 2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz
    > gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.
    >
    > Proste i skuteczne.

    tylko trzeba uważać na brzozy, przestawioen radiolatarnie i nieoznakowane
    podwodne skały.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: