  • Data: 2009-06-25 16:47:51
    Temat: Re: Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Strybyszewski wrote:

    > To nie tak
    >
    > Podaja iz 13 mln wejsc bylo zidetyfikowanych co do przegladarki i modelu
    > telefonu. I to sa dane ktore podalem.
    >
    > Maciek Bebenek sugeruje ze do tego trzeba doliczyc wejscia z Opery Mini
    > ktorych bylo 10mln i one figuruja jako wejscia stacjonarne z powodu
    > braku idetyfikacji co do telefonu, komputera czy systemu.
    >

    > Jesli tak zrobimy mamy 23mln wejsc mobilnych z tego 46% z Opery Mini
    > gdzie nie mozna zidetyfikowac telefonu

    Zaznaczmy, że są to wejścia/odsłony, a nie liczba użytkowników.

    Zestawmy to z dzisiejszym kompresem Opery:
    Telefony komórkowe, przez które użytkownicy Opery Mini w Polsce
    najchętniej łączyli się z Internetem:
    1. Sony Ericsson K800i,
    2. Nokia 6300,
    3. Sony Ericsson K550i

    niestety, nie podają danych liczbowych.

    Inną ciekawą informacją z kompresa jest:

    Polski użytkownik przejrzał w zeszłym miesiącu średnio 165 stron przy
    pomocy urządzeń mobilnych.

    Czyli podają tu pośrednio liczbę użytkowników: z Opery MIni korzysta ok.
    250 tys osób w każdym miesiącu. Obawiam się, że tylu użytkowników iPoo
    nie ma w Polsce ;-)

    Obawiam się, że i w przypadku Safari w iPoo i każdej innej wbudowanej
    przeglądarki z klawiszem Hot Key, liczba wejść przypadkowych jest dość
    znaczna. Mi niejednokrotnie na iPhonie udaje się zamiast poczty odpalić
    safari, któe to niezwłocznie próbuje ściągnąć ostatnio oglądaną stronę.
    W przypadku Opery takiej przypadkowości raczej nie ma.

    Uważam, że nadal nic nie jest wiadomo i Twoja teza jest mocno na wyrost
    :-) Natomiast prawdą jest, że użytkownicy iPoo częsciej korzystają z
    www, chociażby dlatego, że wiele programów jest tak naprawdę
    międzymordziem między serwerem www a interfejsem użytkownika. Przykładem
    jest chociażby praktycznie każdy program pokazujący pogodę. Czyli są
    użytkownikami internetu bez świadomości tego faktu.

    M.