    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Porównywanie ułamków zwykłych
    Date: Thu, 23 Sep 2010 19:15:44 -0700 (PDT)

    On 24 Wrz, 02:09, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Ktoś pisał: zaimplementuj dowolna precyzje. Albo uzyj ulamkow
    > z GMP.

    > gcc ma na maszynach 64 bitowych typ __int128_t.

    Jeśli dobrze zrozumiałem, OP chodziło o to że program
    może być napisany na dowolnym typie, np. na takim dużym od
    którego już większego typu wbudowanego nie ma. Wtedy
    pozostaje GMP, albo rozbicie jednej zmiennej na... chyba
    aż na trzy trzeba.
    Jeśli jest:
    a*d - b*c == 0
    to każdą zmienną można wyrazić jako:
    x = jedna_trzecia_bitow
    a = a_3*2^(x*2) + a_2*2^x + a_3

    wtedy mnożymy w słupku:
    a_3 a_2 a_1
    x d_3 d_2 d_1
    1x3 1x2 1x1
    2x1 2x2 2x3
    3x1 3x2 3x3

    Obojętnie jakiego typu użyje to zadziała. Trzeba oczywiście
    specjalnie obsłużyć bit znaku.