  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porównywanie napięcia 325Vpp do 2V
    Date: Fri, 22 Oct 2010 11:26:49 +0200

    Użytkownik "sikor" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:7c5b38d5-0e01-4349-a89d-8088fa275602@c16g2000vb
    p.googlegroups.com...
    Witam.
    Otóż chcę zmontować sobie układ który zaświeci diodą jeśli na wejściu
    podam napięcie większe niż 2 wolty. I teraz nie wiem na czym zrobić
    coś takiego.
    Na tranzystorze chyba nie mogę bo musiał bym znać napięcie
    "uruchamiające diodę" żeby je odpowiednio zmniejszyć do 0.6 V a na
    wejście mogę podać zarówno 1V (wtedy dioda nie powinna się zaświecić),
    mogę podać 3V a mogę też podać 230V

    I teraz jak to rozwiązać? Mógłby mnie ktoś nakierować jakiego elementu
    użyć do "porównywania" takich różnych napięć?
    Czy wzmacniacz operacyjny zniesie taką dużą różnicę?
    Jaki jest najtańszy sposób na zrobienie czegoś takiego?

    Chodzi mi o to że dioda ma świecić kiedy napięcie na wejściu tego
    mojego "układu" będzie większe niż 2V
    a chcę podawać od 0 do 230 (326 Vpp) i troche ten wielki zakres mi
    przeszkadza

    aa i jeszcze jedno..
    napięcia stałe i zmienne będą podawane na wejście. (żeby dioda nie
    mrugała zastosuje po prostu kondensator tylko właśnie jaki?)

    Diodę chcę zasilać z osobnego stałego źródła

    1. Rezystor 120k/1W i dioda Zenera 5V6 i porównywać z 2V
    2. Dzielnik przez 20 i porównywać z 0.1V (lub podobnie)
    P.G.