-
Data: 2012-01-16 16:54:02
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:jf1ite$hqt$1@news.task.gda.pl...
>
>(...)
>>
>
> także i z tego powodu wciąż sukcesy odnosi wiadomy rudzielec, którym wciąż
> zachwyca się znaczna częśc społeczeństwa mimo, że tenże dyma to
> społeczeństwo od tyłu i bez wazeliny,- cóż, wg licznych badań
> społeczeństwo polskie jest najbardziej w Europie podatne na reklamę i inne
> tricki marketingowe...
A co do meritum sporu, - uważam, że przy "normalnej" eksploatacji lanie do
silnika JAKIEGOKOLWIEK oleju spełniającego wymogi producenta pojazdu podane
w instrukcji obsługi zwykle z naddatkiem zapewnia bezpieczną eksploatację
silnika i stosowanie oleju o wyższych parametrach nic w zasadzie więcej nie
daje (opócz może lepszego samopoczucia właściciela;-), ponieważ:
1.producent, i tylko on, wie jakie założenia co do wymaganych parametrów
smarnych poczynił na etapie konstruowania silnika,
2. przeprowadził odpowiednie badania i testy weryfikujące powyższe założenia
3. te założenia i testy uwzględniają wymagania wykraczające ponad "zwykłą"
przecietną eksploatację pojazdu, bo
4. producentowi pojazdu zależy na bezawaryjnej pracy silnika, bo od tego
m.in. zależy tzw renoma marki bezpośrednio wpływaąca na wielkość sprzedaży i
pod tym katem specyfikował swoje wymagania dot. oleju.
A zatem stosowanie się do wskazań z instrukcji całkowicie (i zwykle z
naddatkiem) wystarczy do zapewnienia prawidłowej pracy silnika.
Niektórzy uważają, że ów "naddatek" jest tak duży, ze wydłużają np. okres
uzytkowania olej aż 2-krotnie, ale jest to MZ zbyt ryzykowne, szczególnie w
świetle relacji zysk/możliwa strata.
Z drugiej strony stosowanie w "zwykłej" eksploatacji lepszego niz zalecany,
a więc droższego oleju, to, także MZ, pewna strata, bo wydatek większy, a
zysk eksploatacyjny , jesli w ogóle wystąpi, to znikomy!
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.12 17:56 doomin13
- 16.01.12 18:48 Hinek
- 16.01.12 19:36 de Fresz
- 16.01.12 21:58 marider
- 17.01.12 00:26 Leszek Karlik
- 17.01.12 08:50 Roman Niewiarowski
- 17.01.12 08:57 Marcin N
- 17.01.12 09:01 Roman Niewiarowski
- 17.01.12 09:06 Roman Niewiarowski
- 17.01.12 09:14 Roman Niewiarowski
- 17.01.12 09:18 Roman Niewiarowski
- 17.01.12 09:43 cpt. Nemo
- 17.01.12 10:06 Tytus z domQ
- 17.01.12 10:24 Marcin N
- 17.01.12 10:25 Roman Niewiarowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=