eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPorównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newsh
    osting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!u
    nt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <m25aiq$a65$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad>
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad>
    Subject: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Date: Wed, 22 Oct 2014 21:44:31 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 71
    Message-ID: <5448091f$0$18081$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.190.128.234
    X-Trace: 1414007072 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18081 79.190.128.234:54308
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3831
    X-Received-Body-CRC: 7726444
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547660
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    >"Mandat grozi też za zbyt opieszały powrót na prawy pas
    > po zakończeniu wyprzedzania"
    > Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem
    >o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak wychodzi
    >z jej literalnej treści.
    > Wyprzedzający nie może "czekać na następne wyprzedzanie" jeśli
    > utrudnia
    >to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.

    Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)

    > Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechać.
    > Drugi lex jest taki, że luka musi mieć 2x odstęp bezpieczny plus
    >długość samochodu :>, nie można żądać wciśnięcia się "bo tamten
    >zostawił odstęp całe 10m"!

    Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce
    200-300m.

    > Za to:
    >"straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
    >"bardziej wyprzedzających" :>

    A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.
    Ile bys nie jechal, to z tylu moze podjechac ktos szybszy :-)

    Chyba ze ten miesiac to dla tych co poganiaja te zawalidrogi - nie
    wolno.

    W dodatku tych wideowozow wcale nie tak duzo jezdzi i tych
    lewopasowcow tak czesto nie lapia.
    Paliwo drogie, amortyzacja droga, lepiej sie zaczaic z FR gdzies za
    filarem :-)

    > A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty
    > wszystkim
    >geniuszom, twierdzącym że "pił raz to musi alkoholik".
    > Nie wspominając o 1,6 promila dla rowerzystów :>
    >(raczej na trójkołowcu :P)

    Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale
    ... przepisowo.
    Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a
    0.5 - to mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.
    A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac,
    dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.

    Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.

    > No i odstęp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
    >linijki w oczach ;)

    regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121,
    122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.

    >Przy "zwykłych" 90km/h 45 metrów, też nie tak mało.

    W sam raz. Te 2s zapewniaja czas na reakcje i spokojne hamowanie, a w
    razie naglego zdarzenia zwolnienie do predkosci w miare bezpiecznej
    przy zderzeniu i ograniczenie karambolu do 2-3 pojazdow.
    Przy wiekszej predkosci nawet za malo.
    A z drugiej strony pozwala na osiagniecie ~1800 pojazdow na godzine.
    Jak kiedys sprawdzisz jaki odstep trzymasz z wlasnej woli, to sie
    okaze ze taki czy wiekszy

    No i obowiazuje dopiero powyzej 80km/h, po miescie mozna jechac
    znacznie blizej.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: