-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newsh
osting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!u
nt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <m25aiq$a65$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad>
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad>
Subject: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Date: Wed, 22 Oct 2014 21:44:31 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 71
Message-ID: <5448091f$0$18081$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.190.128.234
X-Trace: 1414007072 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18081 79.190.128.234:54308
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3831
X-Received-Body-CRC: 7726444
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547660
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
>"Mandat grozi też za zbyt opieszały powrót na prawy pas
> po zakończeniu wyprzedzania"
> Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem
>o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak wychodzi
>z jej literalnej treści.
> Wyprzedzający nie może "czekać na następne wyprzedzanie" jeśli
> utrudnia
>to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)
> Dura lex sed lex - jest luka, ma zjechać.
> Drugi lex jest taki, że luka musi mieć 2x odstęp bezpieczny plus
>długość samochodu :>, nie można żądać wciśnięcia się "bo tamten
>zostawił odstęp całe 10m"!
Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce
200-300m.
> Za to:
>"straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
>"bardziej wyprzedzających" :>
A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma limitow.
Ile bys nie jechal, to z tylu moze podjechac ktos szybszy :-)
Chyba ze ten miesiac to dla tych co poganiaja te zawalidrogi - nie
wolno.
W dodatku tych wideowozow wcale nie tak duzo jezdzi i tych
lewopasowcow tak czesto nie lapia.
Paliwo drogie, amortyzacja droga, lepiej sie zaczaic z FR gdzies za
filarem :-)
> A, i badanie na alkoholizm jest ciekawe - odbiera argumenty
> wszystkim
>geniuszom, twierdzącym że "pił raz to musi alkoholik".
> Nie wspominając o 1,6 promila dla rowerzystów :>
>(raczej na trójkołowcu :P)
Kiedys byl tam ciekawy przepis - mozna prowadzic do 0.5 promila, ale
... przepisowo.
Bo jak policja zlapie na innym wykroczeniu i stwierdzi miedzy 0.3 a
0.5 - to mandat za wykroczenie sie podnosi o polowe.
A powyzej 0.5 kary stopniowane - mandat, punkty, zakaz na miesiac,
dwa, trzy - i dopiero powyzej 1.1 promila robi sie sprawa kryminalna.
Ale nie moge odnalezc, wiec chyba zmienili.
> No i odstęp - 70m to ~5 przegubowych autobusów, dla nieposiadaczy
>linijki w oczach ;)
regula 2 sekund. Patrzysz jak ten przed toba cos mija, liczysz 121,
122 ... i sam mijasz punkt zanim doliczyles, to jedziesz za blisko.
>Przy "zwykłych" 90km/h 45 metrów, też nie tak mało.
W sam raz. Te 2s zapewniaja czas na reakcje i spokojne hamowanie, a w
razie naglego zdarzenia zwolnienie do predkosci w miare bezpiecznej
przy zderzeniu i ograniczenie karambolu do 2-3 pojazdow.
Przy wiekszej predkosci nawet za malo.
A z drugiej strony pozwala na osiagniecie ~1800 pojazdow na godzine.
Jak kiedys sprawdzisz jaki odstep trzymasz z wlasnej woli, to sie
okaze ze taki czy wiekszy
No i obowiazuje dopiero powyzej 80km/h, po miescie mozna jechac
znacznie blizej.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.10.14 22:26 Witolko
- 22.10.14 22:47 Tomasz Pyra
- 22.10.14 23:08 J.F.
- 22.10.14 23:33 Tomasz Pyra
- 23.10.14 02:01 Gotfryd Smolik news
- 23.10.14 03:58 J.F.
- 23.10.14 08:38 Witolko
- 23.10.14 09:06 Witolko
- 23.10.14 14:19 Gotfryd Smolik news
- 23.10.14 17:22 Cavallino
- 23.10.14 17:44 Czesław Wiśniak
- 23.10.14 18:40 J.F.
- 23.10.14 20:34 Cavallino
- 23.10.14 21:21 Tomasz Pyra
- 24.10.14 00:34 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=