    From: OMSON <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porównanie dwóch diagramów elektrycznych
    Date: Thu, 15 Oct 2015 10:31:51 +0200

    Mirek pisze:

    > IMHO numerując zaciski przełącznika:
    >
    > 1 2
    > 3 4
    > 5 6
    > 7 8
    >
    > To powinien być on między zaciskami 1 i 2.
    > Ten rezystor jest dołączany równolegle do czerwono-zielonego
    > przetwornika podczas szeregowego połączenia przetworników.
    > Nie mam pojęcia jaka jest idea takiego połączenia, ale pewnie coś tam
    > poprawia brzmienie, przy czym pewnie nie jest bez znaczenia która część
    > przetwornika jest w stronę mostka a która w stronę szyjki.
    >
    > Te schematy rysował jakiś humanista.
> [...]

    Dziękuję Ci bardzo serdecznie! Przy połączeniu szeregowym cewek zawsze
    jest pewien wzrost głośności, względem cewki pojedynczej lub połączenia
    równoległego. Prawdopodobnie ten rezystor może mieć za zadanie tłumic
    sygnał połączenia szeregowego, aby zrównać poziomy sygnałów każdej z
    konfiguracji. Pisze to z punktu widzenia muzyka, nie znam się na
    elektronice, dlatego potrzebowałem pomocy.
    Co do diagramów - nie mam zielonego pojęcia, czy rysuje je humanista -
    jest to zlepek rzeczy znalezionych poprzez Google. Na pewno 2 z nich
    pochodzą z oficjalnego źródła Seymour-Duncan.
    Prosiłem oficjalny support o pomoc w tej sprawie - niestety nie mają
    czasu na pomoc w CUSTOMOWYCH rozwiązaniach. :) Najbardziej żenujący jest
    jednak fakt, że oficjalnie udostępniają diagramy połączeń humbackera
    szeregowo/pojedyncza/równlegle przy użyciu obydwu typu przełączników -
    jednak podpowiedzieć, gdzie wlutować rezystor w drugim przypadku jest
    już ciężko. Czysta hipokryzja. Może masz rację - być może to sami
    marketingowcy i humaniści ;) Tak czy siak - klienta mają centralnie...
    Wiadomo gdzie ;)

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam, OMSON