-
1. Data: 2009-01-20 11:28:20
Temat: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Licze na Was i mam nadzieje, ze znajdziesie tu ktos kto zna sie na
motocyklach nie tylko ze strony danych katalogowych?:)
Problem jest taki:
Z dnia na dzien nie ma iskry, wlasciwie to z min na
min - bo rano odpalil a po godzie juz niechcial. Sprawdzilem cewke, przewod
wysokiego napiecie, zmienilem swiecie na nowke, sprawdzilem tez modul
zaplonowy, podladowalem aku - iskry niema.
Wszystko inne swieci, kierunki sa, klakson, rozrusznik kreci.
Czy to wlasnie gdzies na stykach czy kablach szukac problemu i jak? Czy moze
kupic spray do stykow i spryskac kazde laczenie? - w sumiejuz to zrobilem.
Co dziwne, kiedy podlaczam do kabla dajacego napiecie na cewke zarowke i
dotykam masy to zarowka sie zapala po czym gasnie i zeby zapalila sie
ponownie musze ja odlaczyc od masy i znowu przylozyc (stacyjka na pozycje
wlaczonego zaplonu).
ps. zanim iskra zniknela wogole motocykl dwa razy mi zgasl, myslalem, ze to
z braku paliwa bo bylo juz naprawde malutko, pomyslalem tez, ze to moze
zabrudzony gaznik ale po kilku probach rozruchu odpalal. Profilaktycznie
przeczyscilem gaznik i dolot i po skreceniu wszystkiego iskry juz nie bylo
wogole. -przy tej operacji zadnych kabli nie ruszam ani nie odlaczam zadnych
kostek.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
2. Data: 2009-01-21 08:42:25
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "szynszyll" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
yo!
mam przed soba schemat instalacji do LC4e - nie wiem czy to to samo co u
Ciebie bo temat KTM jakos mnie omijal. uklad zaplonowy jest prosty jak widly.
musisz sprawdzic jeszcze opornosc impulsatora. napisz mi jak sprawdziles
modul? podstawiles inny? poza tym tak jak piszesz - ogolne przegladniecie i
przeczyszczenie stykow.
pzdr
szynszyll
xtz750
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2009-01-21 09:51:41
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "szynszyll" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:gl6n5g$11f$1@inews.gazeta.pl...
> yo!
>
> mam przed soba schemat instalacji do LC4e - nie wiem czy to to samo co u
> Ciebie bo temat KTM jakos mnie omijal. uklad zaplonowy jest prosty jak
> widly.
> musisz sprawdzic jeszcze opornosc impulsatora. napisz mi jak sprawdziles
> modul? podstawiles inny? poza tym tak jak piszesz - ogolne przegladniecie
> i
> przeczyszczenie stykow.
No wlasnie schemat jest prosty - tzn dwa razy bardziej skomlikowany od
wersji kopanej ale i tak prosty (dla elektryka:) )
Modul sprawdzilem podlaczajac inny, od innego LC4, to samo cewka. Pozniej
znajomy elektryk podlaczyl jeszcze jakos moja cewke 'na krotko' i iskra
byla. ale po podlaczeniu wszystkiego spoworotem jak trzeba juz jej nie bylo.
A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie na
cewke?a cewka iskry nie daje? Moze to wlasnie impulsator? Jak znajomy
elektryk znowu znajdzie czas to mu podsune ten pomysl i napisze jaka tam
jest opornosc (a jaka jest prawidlowa?).
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
4. Data: 2009-01-21 10:59:14
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Tomek W" <w...@w...pl>
podaj rok motocykla bo nie wiem na jaki schemat patrzyc
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
-
5. Data: 2009-01-21 11:22:01
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Tomek W" <w...@w...pl>
> A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie
> na
> cewke?a cewka iskry nie daje?
Według tego schematu jaki ja mam, na cewce nie powinno być żadnego napięcia.
Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie kondensatora)
z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na uzwojeniu wtórnym
powstaje odpowiednio podwyższone napięcie, ktore powoduje przeskok iskry na
swiecy.
Najlepiej jak bys podesłal schemat swojego modelu.
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
-
6. Data: 2009-01-21 12:05:22
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "Tomek W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gl70a3$kp0$1@news.onet.pl...
>
>> A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie
>> na
>> cewke?a cewka iskry nie daje?
>
> Według tego schematu jaki ja mam, na cewce nie powinno być żadnego
> napięcia. Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie
> kondensatora) z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na
> uzwojeniu wtórnym powstaje odpowiednio podwyższone napięcie, ktore
> powoduje przeskok iskry na swiecy.
> Najlepiej jak bys podesłal schemat swojego modelu.
Wysylam Ci schemat na priva.
Model to LC4 620 EGS-E 1997.
"Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie kondensatora)
> z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na uzwojeniu wtórnym
> powstaje odpowiednio podwyższone napięcie, ktore powoduje przeskok iskry
> na swiecy."
W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie na
cewke zapala sie ona tylko na ulamek sek. - dostaje wlasnie ten impuls, zeby
zablysla powtornie trzeba ja odlaczyc od masy i znowu podlaczyc- wtedy
dostaje kolejny impuls i tak w kolko.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
7. Data: 2009-01-21 14:54:19
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Tomek W" <w...@w...pl>
> W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie
> na cewke zapala sie ona tylko na ulamek sek. - dostaje wlasnie ten impuls,
> zeby zablysla powtornie trzeba ja odlaczyc od masy i znowu podlaczyc-
> wtedy dostaje kolejny impuls i tak w kolko.
Patrząc na schemat to bym sprawdzil kabel oznaczony literka "o" wychodzoący
z modułu (27) odpowiada on za wyłacznie silnika, jak jest zwarty do masy to
nie bedzie iskry.
Jeśli on jest ok,a wydaje sie ze tak skora pojawiaja się impulsy na wysciu z
modułu i cewka jest dobra to wszytsko powinno być ok. Chyba ze te impulsy
maja za niskie napiecie co by wskazywało na uszkodzenie cewek generatora.
Posprawdzaj rezystancję cewek generatora jak i impulsatora i porównaj z
serwisówką.
Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo
malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze.
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
-
8. Data: 2009-01-21 15:16:55
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "Tomek W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gl7co6$ur5$1@news.onet.pl...
>
>
>> W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie
>> na cewke zapala sie ona tylko na ulamek sek. - dostaje wlasnie ten
>> impuls, zeby zablysla powtornie trzeba ja odlaczyc od masy i znowu
>> podlaczyc- wtedy dostaje kolejny impuls i tak w kolko.
>
> Patrząc na schemat to bym sprawdzil kabel oznaczony literka "o"
> wychodzoący z modułu (27) odpowiada on za wyłacznie silnika, jak jest
> zwarty do masy to nie bedzie iskry.
> Jeśli on jest ok,a wydaje sie ze tak skora pojawiaja się impulsy na wysciu
> z modułu i cewka jest dobra to wszytsko powinno być ok. Chyba ze te
> impulsy maja za niskie napiecie co by wskazywało na uszkodzenie cewek
> generatora. Posprawdzaj rezystancję cewek generatora jak i impulsatora i
> porównaj z serwisówką.
>
> Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo
> malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze.
Ok, dzieki - spisze sobie to wszystko i postrawdzam.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
9. Data: 2009-01-23 07:35:35
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Tomek W" <w...@w...pl>
>>
>> Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo
>> malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze.
>
> Ok, dzieki - spisze sobie to wszystko i postrawdzam.
Jakies rezultaty?
--
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
-
10. Data: 2009-01-23 12:23:58
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "Tomek W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:glbrpf$fct$1@news.onet.pl...
>>>
>>> Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo
>>> malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze.
>>
>> Ok, dzieki - spisze sobie to wszystko i postrawdzam.
>
>
> Jakies rezultaty?
Jeszcze nie mialem czasu sie za to zabrac - za duzo pracy mam.
A poza tym jestem uzalezniony od znajomego elektryka, ktory ma caly sprzet
pomiarowy - podobno bardzo dobry wiec licze, ze da rade.
Jak juz bede wiedzial co bylo przyczyna tej nietypowej usterki - zloze
raport;)
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl