-
161. Data: 2018-05-18 07:51:16
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-05-16 o 22:32, Axel pisze:
> "J.F." wrote in message news:18lhtorbk9ynf.1gg2akqesdw9o.dlg@40tude.net...
>
>>> "Trybun" wrote in message
>>> news:5af7e929$0$672$65785112@news.neostrada.pl...
>>>> A np lodówkę równie wygodnie można przewieźć w sedanie jak i w
>>>> liftbacku.
>>>
>>> Pokaż zdjęcie, jak w sedanie przewozisz lodówkę, która ma rozmiar
>>> 180x55x60
>>> (standardowa lodówka do zabudowy).
>
>> Lodowki juz sie prawie nie przewozi.
>> Idziesz do sklepu, wyciagasz portfel, a tu "tu mamy tylko demo,
>> dostawa w ciagu 3 dni" :-(.
>
>> A tu jeszcze do zabudowy, wiec raczej nie grozi przewozenie na nowe
>> mieszkanie :-)
>
> Swoją lodówkę kupiłem w hurtowni, bo wyszła kilkaset złotych taniej, niż
> w sklepie z dostawą.
I duży samochód kupiłeś by mieć lodówkę taniej ?! No nie ogarniam tej
dyskusji.
-
162. Data: 2018-05-18 23:59:03
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-05-01 o 20:07, Grzegorz Krukowski pisze:
> On Sun, 29 Apr 2018 19:54:12 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:
>
>> Dodam jako ciekawostkę wyjaśnienie, że dodatkową zachętą do powyższego
>> pytania była moja niedawna rozmowa z gościem z USA, który to właśnie
>> zauważył na naszych ulicach. Skomentował: nie wiedziałem, że kombi się
>> jeszcze produkuje :-D
> Mhm ....
> https://spidersweb.pl/autoblog/ford-w-stanach-rezygn
uje-z-sedanow-i-hatchbackow/
>
To by potwierdzało, co usłyszałem od gościa:
"Warto jednak dodać, że swoje trzy grosze w kwestii ich popularności w
Europie dodają wersje kombi, które z kolei w Stanach nigdy nie zdobyły
uznania."
--
Pozdrawiam,
Marek
-
163. Data: 2018-05-19 10:43:51
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 18 May 2018 23:59:03 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-05-01 o 20:07, Grzegorz Krukowski pisze:
>> On Sun, 29 Apr 2018 19:54:12 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:
>> Mhm ....
>> https://spidersweb.pl/autoblog/ford-w-stanach-rezygn
uje-z-sedanow-i-hatchbackow/
>>
>
> To by potwierdzało, co usłyszałem od gościa:
> "Warto jednak dodać, że swoje trzy grosze w kwestii ich popularności w
> Europie dodają wersje kombi, które z kolei w Stanach nigdy nie zdobyły
> uznania."
Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)
A czy tak nie zdobyly uznania
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_LTD_Crown_Victori
a#Station_wagon
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Country_Squire
During the mid-1980s, sales of full-size station wagons began to
decline, following the introduction of the Chrysler minivans and the
Ford Aerostar. By 1991, the Country Squire was the slowest-selling
Ford vehicle in North America, with less than 4,000 produced
J.
-
164. Data: 2018-05-19 14:08:56
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 1 May 2018 22:32:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Tue, 1 May 2018 20:59:32 +0200, Marek S napisał(a):
>>>
>>> No ale w to wrzucasz ze trzy zupełnie inne rodzaje nadwozia pojazdów.
>>
>> Tak, świadomie. Napisałem kombi lub pokrewne w wątku otwierającym.
>> Uściśliłem nawet bardziej, co mam na myśli.
>
> No ja to rozumiem ale trudno nie zauważyć problemów w klasyfikacji z której
> wycodzi że Peugeot 205 to "kombi lub pokrewne", a Ford Taurus Stationwaon
> nie ;)
"Trabant 601 kombilimuzyna" :-)
J.
-
165. Data: 2018-05-19 21:31:18
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: "Axel" <n...@s...mu>
"kk" wrote in message news:pdlpkm$pbp$1@news.icm.edu.pl...
>>>>> A np lodówkę równie wygodnie można przewieźć w sedanie jak i w
>>>>> liftbacku.
>>>>
>>>> Pokaż zdjęcie, jak w sedanie przewozisz lodówkę, która ma rozmiar
>>>> 180x55x60
>>>> (standardowa lodówka do zabudowy).
>>
>>> Lodowki juz sie prawie nie przewozi.
>>> Idziesz do sklepu, wyciagasz portfel, a tu "tu mamy tylko demo,
>>> dostawa w ciagu 3 dni" :-(.
>>
>>> A tu jeszcze do zabudowy, wiec raczej nie grozi przewozenie na nowe
>>> mieszkanie :-)
>>
>> Swoją lodówkę kupiłem w hurtowni, bo wyszła kilkaset złotych taniej, niż
>> w sklepie z dostawą.
> I duży samochód kupiłeś by mieć lodówkę taniej ?!
Nie, miałem wcześniej. I trudno uznać, że Nubira to duży samochód.
> No nie ogarniam tej dyskusji.
To widać. A wystarczy przeczytać kilka poprzednich postów, zanim się
skomentuje.
--
Axel
-
166. Data: 2018-05-20 00:37:50
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: s...@g...com
W dniu sobota, 19 maja 2018 03:43:36 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Fri, 18 May 2018 23:59:03 +0200, Marek S napisał(a):
> > W dniu 2018-05-01 o 20:07, Grzegorz Krukowski pisze:
> >> On Sun, 29 Apr 2018 19:54:12 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:
> >> Mhm ....
> >> https://spidersweb.pl/autoblog/ford-w-stanach-rezygn
uje-z-sedanow-i-hatchbackow/
> >>
> >
> > To by potwierdzało, co usłyszałem od gościa:
> > "Warto jednak dodać, że swoje trzy grosze w kwestii ich popularności w
> > Europie dodają wersje kombi, które z kolei w Stanach nigdy nie zdobyły
> > uznania."
>
> Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
> pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)
>
W stanach rynek jest nieco inny. Mysle ze nie dlatego ze ludzie maja inne potrzeby
ale dlatego ze inni marketingowcy tam siedza.
Oni licza tak:
Silnik, osprzet, elektronika i tak musi byc. W zaleznosci od poziomu luksusu mniej
lub wiecej. Reszta musi tez byc ale blachy na sedana czy kombi wychodzi podobnie wiec
wyceniajac kombi drozej jest wiekszy zysk.
A suv lub crossover producenta nie wychodzi duzo drozej niz solidne kombi a dla
klienta jest znaczaca roznica.
Dlatego klienci albo wybieraja malego sedana albo suva. A kombi gdzies tam jest ale
niepopularne.
Gdyby w polsce tez przepisy o kratce zrobic sensownie i uwalic doplaty do paliwa dla
udajacych ze jezdza dla firmy to statystyka suv-ow tez by poleciala na pysk.
Kombi tez bylo popularne u nich. I bylo nawet nieco ikoniczne (starczy obejrzec filmy
amerykanskie z lat 80-tych i rodzinki jadace na wakacje).
Ten inicjalny kolega nieco polecial z wnioskiem na temat kombi.
A teraz kombi wraca do lask:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-10/s
tation-wagons-are-back-to-cure-suv-fatigue
>
> A czy tak nie zdobyly uznania
> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_LTD_Crown_Victori
a#Station_wagon
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Country_Squire
>
> During the mid-1980s, sales of full-size station wagons began to
> decline, following the introduction of the Chrysler minivans and the
> Ford Aerostar. By 1991, the Country Squire was the slowest-selling
> Ford vehicle in North America, with less than 4,000 produced
>
>
>
Nieco zly wybor modelu do poparcia tezy. Wtedy juz produkowano escorta.
Nieco mniejszy ale calkiem pojemny. I chyba prawie kazdy wiekszy samochod forda byl
dostepny w wersji wagon/kombi.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_vehicles#
North_America
Podsumowujac:
Kombi jest popularne mimo ze niektorzy udaja ze nie jest. A jego cena i okoliczna
polityka powoduje ze sztucznie napedza sie zakupy suv-ow lub ciezarowek.
Akurat ten rynek obserwuje i czasem dochodzi do pewnych ciekawych sytuacji kiedy taki
4-6-10 letni escape jest tanszy nie tylko w zakupie ale i w ubezpieczeniu i naprawach
niz taka sama (wiek, przebieg) fiesta czy focus.
Wiec nawet jakbym znalazl foke kombi to i tak jej nie kupie bo escape lepszy.
Ale nie dlatego ze kombi jest drogi czy niedobry. Dlatego ze escape jest albo
pofirmowy i "sztucznie" tanszy na rynku wtornym albo wychodzi niewiele drozej niz
kombi w zakupie jako nowy.
A u nas kombi to nadal specyficzna polka i rozni sie cenowo. I moim zdaniem to jest
norma. Nie to co sie dzieje alternatywnie :)
-
167. Data: 2018-05-20 13:47:38
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-05-19 o 10:43, J.F. pisze:
>> To by potwierdzało, co usłyszałem od gościa:
>> "Warto jednak dodać, że swoje trzy grosze w kwestii ich popularności w
>> Europie dodają wersje kombi, które z kolei w Stanach nigdy nie zdobyły
>> uznania."
>
> Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
> pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)
Tytuł artykułu mówi o tym, że rezygnacja z sedanów i hatchbacków przez
Forda jest bez sensu posunięciem w USA.
Treść artykułu mówi, że kombi NIGDY nie miały tam wzięcia. Ja bym dodał,
że w latach 80tych miały zainteresowanie ale pewnie autor ma na myśli
współczesność a nie historię.
Ja ustosunkowuję się do treści a rynku USA nie znam i nie chcę znać.
>
>
> A czy tak nie zdobyly uznania
> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_LTD_Crown_Victori
a#Station_wagon
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Country_Squire
Więc też uległeś niedoprecyzowaniu zakresu dat przez autora. Przykłady
wygrzebałeś ze skansenu motoryzacyjnego.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
168. Data: 2018-05-20 14:06:45
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-05-20 o 00:37, s...@g...com pisze:
>
> Ten inicjalny kolega nieco polecial z wnioskiem na temat kombi.
>
> A teraz kombi wraca do lask:
> https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-10/s
tation-wagons-are-back-to-cure-suv-fatigue
Dlaczego tak sądzisz? Źle zinterpretowałem słowa zawarte w artykule?
Trudno je interpretować bo są klarowną polszczyzną napisane.
Zresztą w artykule jaki cytujesz też piszą o tym, że ilość dostępnych
kombi spała w USA z 17 do 7% - czemu protestują ludzie wiodący sportowy
tryb życia bo dachowe bagażniki kombi są dla nich bardziej dostępne niż
w SUVach. Nie bardzo wiem zatem o jakie złe wnioskowanie Tobie chodziło.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
169. Data: 2018-05-21 00:29:02
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 20 maja 2018 07:06:51 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
> W dniu 2018-05-20 o 00:37, s...@g...com pisze:
>
> >
> > Ten inicjalny kolega nieco polecial z wnioskiem na temat kombi.
> >
> > A teraz kombi wraca do lask:
> > https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-10/s
tation-wagons-are-back-to-cure-suv-fatigue
>
>
> Dlaczego tak sądzisz? Źle zinterpretowałem słowa zawarte w artykule?
> Trudno je interpretować bo są klarowną polszczyzną napisane.
>
> Zresztą w artykule jaki cytujesz też piszą o tym, że ilość dostępnych
> kombi spała w USA z 17 do 7% - czemu protestują ludzie wiodący sportowy
> tryb życia bo dachowe bagażniki kombi są dla nich bardziej dostępne niż
> w SUVach. Nie bardzo wiem zatem o jakie złe wnioskowanie Tobie chodziło.
>
>
Bo ten kolega stwierdzil ze kombi juz od dawna umarlo w stanach i dziwil sie ze u nas
jeszcze ich tyle jest.
I nie dosc ze fakty nawet z usa temu przecza to wlasnie ten artykul wskazuje ze trend
sie odwraca. Choc nie powiedzial bym ze kombi zakroluja i wybija trucki czy suvy.
A tak naprawde abstrachujac od jego uzytecznosci wiekszy wplyw ma na ich sprzedaz to
jakie jest ubezpieczenie, cena, podatki i polityka marketingowa niz to czy ludowi sie
podoba kombi czy nie.
-
170. Data: 2018-05-23 00:03:47
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-05-21 o 00:29, s...@g...com pisze:
>
> Bo ten kolega stwierdzil ze kombi juz od dawna umarlo w stanach i
> dziwil sie ze u nas jeszcze ich tyle jest.
A to ja chyba wypadłem z własnego wątku bo nie wiem o jakiego kolegę Ci
chodziło. Jeśli o mnie chodzi, to nic takiego nigdy nie powiedziałem i
wcale się nie dziwię, że ludzie kombi kupują. Sam miałem 2. Już prędzej
temu się dziwię, że w Stanach kombi praktycznie z rynku wyleciało,
przynajmniej w relacji do lat 80tych. 7% ich rynku to bardzo niewiele,
jak głosi artykuł, który cytujesz.
--
Pozdrawiam,
Marek