  • 1. Data: 2009-12-17 13:08:01
    Temat: Poprawianie płytek PCB
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Witam. Chciałem dorysowac scieżkę w Gimpie na płytce pcb, ale skośne linie
    wychądzą mocno poząbkowane. Czy jest jakiś prosty program, w którym mozna by
    dokonywac drobnych poprawek na płytkach pcb, żeby nie występowało to
    ząbkowanie.

  • 2. Data: 2009-12-17 13:17:04
    Temat: Re: Poprawianie płytek PCB
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 14:08:01 +0100, kolarz napisał(a):

> [...]
    > wychądzą mocno poząbkowane. Czy jest jakiś prosty program, w którym mozna by
    > dokonywac drobnych poprawek na płytkach pcb, żeby nie występowało to

    Jesli źródłowy plik z płytka jest rastrowy (jpg czy bmp) to niezbyt masz
    możliwość. Możesz jedynie zwiększyć jego rozdzielczość, dorysować co trzeba
    i ponownie ją (albo rozmiar obrazka) pomniejszyć. Jeśli masz źródło w
    grafice wektorowej otwórz je w odpowiednim do typu pliku edytorze.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-17 14:39:21
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    W necie są przeważnie płytki pcb w jpg, gif i o te mi chodzi. Robiłem tak
    jak piszesz, ale rysowanie skośnych linii to tragedia. Myslałem, ze jest
    jakiś program w którym można to robić.

  • 4. Data: 2009-12-17 14:50:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 15:39:21 +0100, kolarz napisał(a):

    > Myslałem, ze jest
    > jakiś program w którym można to robić.

    Od biedy można zaimportować bitmapę do jakiegoś edytora typu Corel Draw i
    dalej ją traktować wektorowo. Musisz sam spróbować bo ja już zdążyłem
    zapomnieć czy tak się da :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-17 15:02:39
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    W dniu 2009-12-17 15:39, kolarz pisze:
    > W necie są przeważnie płytki pcb w jpg, gif i o te mi chodzi. Robiłem tak
    > jak piszesz, ale rysowanie skośnych linii to tragedia. Myslałem, ze jest
    > jakiś program w którym można to robić.
    inkscape, coreldraw - spróbuj przerobić na wektory, przy dobrych
    rozdzielczościach, nawet skomplikowane z automatu można machnąć.

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 6. Data: 2009-12-17 15:05:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Od biedy można zaimportować bitmapę do jakiegoś edytora typu Corel Draw
    > i dalej ją traktować wektorowo. Musisz sam spróbować bo ja już zdążyłem
    > zapomnieć czy tak się da :)

    Jest autotrace, który takie rzeczy robi bez importowania do czegokolwiek.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-12-17 15:17:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 15:05:49 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jest autotrace, który takie rzeczy robi

    No proszę, net jest wielki a w nim wszystko :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-12-17 16:44:24
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    W najnowszym odcinku 'Archiwum X-Krzysztof Warunek' :
    > inkscape, coreldraw - spróbuj przerobić na wektory, przy dobrych
    > rozdzielczościach, nawet skomplikowane z automatu można machnąć.

    W inkscape można spróbować bez przeróbki.
    Zaimportować bitmapę, dorysować ścieżki, wyeksportować bitmapę.

    A co do samego GIMPa - jeśli obrazek jest w rozsądnej rozdzielczości
    (powiedzmy 600dpi) to rysuj ścieżki na nowej warstwie, a potem pociągnij
    ją filtrem gaussian blur (1 pixel). Na wydruku nie powinno już się pojawić
    wyraźne ząbkowanie...

    Sławek
    --
    ________ Mały poradnik życia - 20 :
    _/ __/ __/ Bądź wyrozumiały dla siebie i innych.