  • 11. Data: 2016-04-18 21:30:31
    Temat: Re: Pomyłka przy kupnie OC
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    news:57109314$3$662$65785112@news.neostrada.pl...

    > Hm, tam jest napisane "przysluguje prawo ...", a nie "tylko gdy ..."

    Jeśli już cytujesz, to nie wycinaj tego co istotne. Tam jest napisane
    "przysługuje prawo [...] jeżeli kierujący" i są wymienione konkretne
    warunki:

    Art. 43.
    Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierując
    ego pojazdem
    mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posia
    daczy pojaz-
    dów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
    1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu al
    bo pod wpły-
    wem środków odurzających, substancji psychotropowych lub środkó
    w za-
    stępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii,
    2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa
    ,
    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mec
    hanicz-
    nym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia lud
    zkiego
    lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popeł
    nieniu
    przez nią przestępstwa,
    4) zbiegł z miejsca zdarzenia.

    > Zas taki przypadek opisany w KC jest ...

    Tzn. jaki? Masz na myśli oszustwo? To nadal nie uprawnia TU do stosowania
    regresu. Może domagać się co najwyżej ukarania swojego klienta (jednak
    należy pamiętać, że oszustwo nie jest tak prosto udowodnić) i naprawienia
    szkody, czyli właśnie dopłaty różnicy składki (no i może jakieś ustawowe
    procenty).

    Wiwo

  • 12. Data: 2016-04-18 22:17:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości grup
    >Jeśli już cytujesz, to nie wycinaj tego co istotne. Tam jest napisane
    >"przysługuje prawo [...] jeżeli kierujący" i są wymienione konkretne
    >warunki:

    Mi chodzi o to, ze nie jest zapisane, ze w innych warunkach nie
    przysluguje...

> [...]
    >stosowania regresu. Może domagać się co najwyżej ukarania swojego
    >klienta (jednak należy pamiętać, że oszustwo nie jest tak prosto

    Akurat bardzo prosto - jest wniosek, podpisany, z podaniem znizek/lat
    bezszkodowej jazdy ...

    >szkody, czyli właśnie dopłaty różnicy składki (no i może jakieś
    >ustawowe procenty).

    https://www.rf.gov.pl/art-815-obowiazki-przy-zawiera
    niu-umowy/Wyrok_z_dnia_22_maja_2002_r_Sad_Najwyzszy_
    I_CKN_70_00_Wokanda_2003_3_7__674

    AC, ale konia temu, kto wykaze, ze w OC jest inaczej :-)
    I rząd dla konia temu, kto zagwarantuje, ze inne sady nie orzekna
    inaczej :-)

    Drugiego konia z rzedem temu, kto zrozumie sedziowska logike :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-04-18 23:31:24
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Mi chodzi o to, ze nie jest zapisane, ze w innych warunkach nie
    > przysluguje...

    Bo nie przysługuje. Przy OC o warunkach decyduje ustawa.

    > Akurat bardzo prosto - jest wniosek, podpisany, z podaniem znizek/lat
    > bezszkodowej jazdy ...

    Hola, hola... Poczytaj jak w polskim prawie definiowane jest oszustwo i co
    jest potrzebne żeby je udowodnić.
    Przede wszystkim musisz udowodnić _zamiar_ oszustwa.

> [...]
    >
    > AC, ale konia temu, kto wykaze, ze w OC jest inaczej :-)
    > I rząd dla konia temu, kto zagwarantuje, ze inne sady nie orzekna inaczej

    Dawaj tego konia. ;-) W AC koszt ubezpieczenia może być proporcjonalny do
    wypłaty, w OC nie jest, patrz Ustawa.

    > Drugiego konia z rzedem temu, kto zrozumie sedziowska logike :-)

    No dobra, nie musisz mi tego konia dawać... ;-)

    Wiwo

  • 14. Data: 2016-04-19 09:09:57
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    pl...

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości grup

    >Mi chodzi o to, ze nie jest zapisane, ze w innych warunkach nie
    >przysluguje...

    Powiedz mi co cię bawi w tym twoim debilnym trollingu który wpierdzielasz
    zawsze i wszędzie?

  • 15. Data: 2016-04-19 10:39:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
    >Powiedz mi co cię bawi w tym twoim debilnym trollingu który
    >wpierdzielasz zawsze i wszędzie?

    Jestem bardzo ciekaw uzasadnienia od osob ktore z zapisu "moze"
    wnioskuja
    "moze wylacznie".
    Ewentualnie licze, ze ktos podesle orzeczenie SN, ze to faktycznie tak
    znaczy.
    Moga byc ewentualnie orzeczenie od mniejszych autorytetow, ale jednak
    autorytetow :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-04-19 10:45:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-19 o 10:39, J.F. pisze:

> [...]
    > znaczy.
    > Moga byc ewentualnie orzeczenie od mniejszych autorytetow, ale jednak

    Dlaczego ktoś ma za ciebie odwalać brudną robotę? Uważasz, że oprócz
    "może" wymienionych w ustawie są też inne "może", to sam poszukaj, a
    nie... tylko pytania zadajesz i zadajesz, to trochę męczące (to tak
    ogólnie twoje podsumowanie działalności z kilku grup - rzucasz jakimś
    pytaniem, czasem głupim, czasem naiwnym, czasem bez sensu, tak jakby
    zawieszenie pytania w przestrzeni miało zastąpić argumentację, i chcesz,
    aby inni za ciebie myśleli) - mniej pytań, więcej myślenia, będzie
    ciekawiej ;)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-04-20 19:49:29
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    pl...

    >Jestem bardzo ciekaw uzasadnienia

    Kogo to obchodzi?

  • 18. Data: 2016-06-07 15:43:37
    Od: Rafał <n...@g...com>

    Normalny człowiek jak się pomyli - mi zdarzało się nawet w numerze rejestracyjnym to
    robi aneks do umowy. Od ręki i zero problemów.

    I nie piszcie jakiś głupot, nie snujcie wizji i nie gdybajcie bez sensu.

  • 19. Data: 2017-03-30 12:17:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Gdyby się dopatrzyli (np. w przypadku szkody) to mogą chcieć dopłaty
    >do kwoty adekwatnej dla zniżek.

    Albo obnizyc odszkodowanie w stosownym procencie.

    > W praktyce nie słyszałem o takim przypadku.

    Ja tez nie, ale KC przewiduje, a ustawa szczegolowa milczy.

    Od pewnego czasu maja chyba dostep nie tylko do szkod, ale tez o
    polisach, wiec % mogli sobie zweryfikowac ... ale obowiazku nie maja.

    J.

  • 20. Data: 2017-03-30 12:24:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-30 o 12:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości grup

    > Albo obnizyc odszkodowanie w stosownym procencie.

    Nie.

    > Ja tez nie, ale KC przewiduje, a ustawa szczegolowa milczy.

    Gdzie przewiduje?

    --
    Liwiusz