  • 21. Data: 2017-03-30 14:18:07
    Temat: Re: Pomyłka przy kupnie OC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:obimcb$93o$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-03-30 o 12:17, J.F. pisze:

    >Nie.

    >Gdzie przewiduje?

    Pardon pomylilo mi sie - nawet nie obnizyc, ale uniewaznic

    https://www.rf.gov.pl/art-815-obowiazki-przy-zawiera
    niu-umowy/Wyrok_z_dnia_22_maja_2002_r_Sad_Najwyzszy_
    I_CKN_70_00_Wokanda_2003_3_7__674

    No i w efekcie lektury juz w ogole nie wiem jakie mamy/mielismy
    obowiazujace przepisy :-)

    Literalnie jest tak
    Art. 815. § 1. Ubezpieczający obowiązany jest podać do wiadomości
    ubezpieczyciela wszystkie znane sobie okoliczności, o które
    ubezpieczyciel zapytywał w formularzu oferty albo przed zawarciem
    umowy w innych pismach. Jeżeli ubezpieczający zawiera umowę przez
    przedstawiciela, obowiązek ten ciąży również na przedstawicielu i
    obejmuje ponadto okoliczności jemu znane. W razie zawarcia przez
    ubezpieczyciela umowy ubezpieczenia mimo braku odpowiedzi na
    poszczególne pytania, pominięte okoliczności uważa się za nieistotne.

    [...]

    § 3. Ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za skutki
    okoliczności, które z naruszeniem paragrafów poprzedzających nie
    zostały podane do jego wiadomości. Jeżeli do naruszenia paragrafów
    poprzedzających doszło z winy umyślnej, w razie wątpliwości przyjmuje
    się, że wypadek przewidziany umową i jego następstwa są skutkiem
    okoliczności, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

    Art. 816. W razie ujawnienia okoliczności, która pociąga za sobą
    istotną zmianę prawdopodobieństwa wypadku, każda ze stron może żądać
    odpowiedniej zmiany wysokości składki, poczynając od chwili, w której
    zaszła ta okoliczność, nie wcześniej jednak niż od początku bieżącego
    okresu ubezpieczenia. W razie zgłoszenia takiego żądania druga strona
    może w terminie 14 dni wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym.
    Przepisu tego nie stosuje się do ubezpieczeń na życie.

    J.

  • 22. Data: 2017-03-30 23:04:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 30 Mar 2017 14:18:07 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pardon pomylilo mi sie - nawet nie obnizyc, ale uniewaznic

    Tylko czy czasem przepisy KC nie mówią o "umowie ubezpieczenia", które są
    zupełnie innym bytem niż "ubezpieczenia obowiązkowe" których warunki
    reguluje nie umowa a osobna ustawa?

    A tu mówimy o OC

  • 23. Data: 2017-03-30 23:37:36
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w

    > Tylko czy czasem przepisy KC nie mówią o "umowie ubezpieczenia", które są
    > zupełnie innym bytem niż "ubezpieczenia obowiązkowe" których warunki
    > reguluje nie umowa a osobna ustawa?

    > A tu mówimy o OC

    Zostaw J.F, proszę. Ten typ ma problem z własnym ego, i kierowanie dyskusji
    na przepisy z 2002 jest jego sposobem na odwrócenie uwagi, ze mamy rok 2017

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2017-03-31 05:52:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Mar 2017 23:04:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Tylko czy czasem przepisy KC nie mówią o "umowie ubezpieczenia", które są
    > zupełnie innym bytem niż "ubezpieczenia obowiązkowe" których warunki
    > reguluje nie umowa a osobna ustawa?
    >
    > A tu mówimy o OC

    Ta osobna ustawa ciagle mowi o umowie ubepieczenia.

    I zawiera art 22, ktory jasno mowi, ze do spraw nieuregulowanych
    ustawa stosuje sie KC.

    I teraz badz tu madry i pisz wiersze, tz poematy prawnicze, co ustawa
    reguluje w kwestii oszukania na znizkach, a czego nie :-)

    Jak pisalem - jeszcze o takim przypadku nie slyszalem w przypadku OC
    ... ale zawsze musi byc ten pierwszy raz :-)

    J.