  • Data: 2021-10-26 11:26:02
    Temat: Re: Pompka do odsysania płynu spryskiwacza przed zimą
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-10-25 o 17:01, Adam pisze:

    > Mieszankę należy wykorzystać "szybko" - czyli kwestia kilku dni bądź
    > tygodni. Tak pisały mądre książki. Nie wiem, jak aktualnie, bo etyliny już
    > nie ma, a do kosiarek częściej stosuje się oleje syntetyczne niż mineralne,
    > typu Mixol.

    Nie wiem ile dni miała ta mieszanka, jakie to ma znaczenie?

    Benzyna i śladowe ilości oleju zrobiły swoje z uszczelnieniami w pompce.
    Widocznie oring do pompki od spryskiwaczy albo jakiś element gumowy we
    wnętrzu ma inny skład od tego który ma domyślnie może mieć kontakt z
    takimi substancjami. Ćwierć ułamka centa taniej...

    > Jeśli przez pompkę, to lepiej zdjąć pierwszy trójnik spod przedniego
    > spryskiwacza - ktoś o tym już tu chyba pisał.

    Jeśli ten trójnik jest dostepny...
    Tam chyba były spryskiwacze w podszybiu, wężyki poukrywane, dlatego
    postanowiłem wypompować wszystko przez tylną dyszę.
    Poza tym, rozpięcie takiego trójnika i tam by mi rozwaliło pompkę, bo
    płyn by przez niż musiał przepłynąć.

    Jedynym wyjściem w moim przypadku byłoby zdemontowanie pompki ze
    zbiornika i spuszczenie wszystkiego. Pompka nowa 30 złotych, więcej
    zachodu było z dostaniem się do niej, niż z jej ceną.

    --
    viktorius