  • Data: 2012-02-15 12:44:04
    Temat: Re: Pompa wody - jak to rozebrać?
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jhg763$q9t$1@node2.news.atman.pl...
    >W motocyklu wujka szwagra kolegi zaczęła cieknąć pompa wody tzn. płyn
    >uciekać dziurką która jest chyba za pierwszym uszczelnieniem (od strony
    >wody). Wymontowałem, zdjąłem dekiel ale nie bardzo wiem jak to rozebrać.
    >Rozbierał ktoś coś takiego?
    >
    > https://lh5.googleusercontent.com/-aVPPdfFXFkY/TzufV
    pMjHGI/AAAAAAAAEhQ/wKsFEB65md4/s512/2012-02-15%25201
    3.01.26.jpg

    > https://lh5.googleusercontent.com/-BPO1WpWHKBE/Tzufo
    _YGowI/AAAAAAAAEhY/T1AHI20yagU/s512/2012-02-15%25201
    3.01.39.jpg

    Niektóre podzepoły są neirozbieralne i naprawia się je przez wymianę
    całości. Nie wiem jak ten
    Moim zdaniem powinno się dać wymontować wirnik z wałkiem i łożyskami z
    obudowy. Elementy stalowe w stopie aluminium - nagrzać całość i być może da
    się wybić w stronę wirnika pompy.
    Może być tak że obudowa z wałem ma jakieś pierścienie osadcze a wirnik jest
    na to nakładany na jakiś skurcz (zimny lub gorący) i teoretycznie do się go
    rozłożyć przy zastosowaniu takiego skurczu, ale musisz wtedy wiedzieć jaka
    jest technologia składania. Są np wały korbowe składane na skurcz osiągany w
    temperaturze ciekłego azotu i żeby je rozebrać trzeba je tak schłodzić.
    Przy tego typu technologiach oprócz wedzy pozostaje jeszcze kwestia
    możliwości i ceny naprawy bo może się okazać że jednek taniej kupić całość.