  • 1. Data: 2012-02-15 12:07:31
    Temat: Pompa wody - jak to rozebrać?
    Od: AZ <a...@g...com>

    W motocyklu wujka szwagra kolegi zaczęła cieknąć pompa wody tzn. płyn
    uciekać dziurką która jest chyba za pierwszym uszczelnieniem (od strony
    wody). Wymontowałem, zdjąłem dekiel ale nie bardzo wiem jak to rozebrać.
    Rozbierał ktoś coś takiego?

    https://lh5.googleusercontent.com/-aVPPdfFXFkY/TzufV
    pMjHGI/AAAAAAAAEhQ/wKsFEB65md4/s512/2012-02-15%25201
    3.01.26.jpg

    https://lh5.googleusercontent.com/-BPO1WpWHKBE/Tzufo
    _YGowI/AAAAAAAAEhY/T1AHI20yagU/s512/2012-02-15%25201
    3.01.39.jpg

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2012-02-15 12:44:04
    Temat: Re: Pompa wody - jak to rozebrać?
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    3.01.26.jpg

    > https://lh5.googleusercontent.com/-BPO1WpWHKBE/Tzufo
    _YGowI/AAAAAAAAEhY/T1AHI20yagU/s512/2012-02-15%25201

    Niektóre podzepoły są neirozbieralne i naprawia się je przez wymianę
    całości. Nie wiem jak ten
    Moim zdaniem powinno się dać wymontować wirnik z wałkiem i łożyskami z
    obudowy. Elementy stalowe w stopie aluminium - nagrzać całość i być może da
    się wybić w stronę wirnika pompy.
    Może być tak że obudowa z wałem ma jakieś pierścienie osadcze a wirnik jest
    na to nakładany na jakiś skurcz (zimny lub gorący) i teoretycznie do się go
    rozłożyć przy zastosowaniu takiego skurczu, ale musisz wtedy wiedzieć jaka
    jest technologia składania. Są np wały korbowe składane na skurcz osiągany w
    temperaturze ciekłego azotu i żeby je rozebrać trzeba je tak schłodzić.
    Przy tego typu technologiach oprócz wedzy pozostaje jeszcze kwestia
    możliwości i ceny naprawy bo może się okazać że jednek taniej kupić całość.

  • 3. Data: 2012-02-15 13:01:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/15/2012 01:44 PM, Jackare wrote:

> [...]
    > je tak schłodzić. Przy tego typu technologiach oprócz wedzy pozostaje
    > jeszcze kwestia możliwości i ceny naprawy bo może się okazać że jednek

    No serwisówka mówi o wymianie całości ale ciężko dostać używkę a jak już
    to nie wiadomo ile to ma przejechane, bo zaczyna cieknąć przeważnie ok
    80 kkm. Czyli próbować wybijać wałek?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-02-15 13:38:00
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    > No serwisówka mówi o wymianie całości ale ciężko dostać używkę a jak już
    > to nie wiadomo ile to ma przejechane, bo zaczyna cieknąć przeważnie ok 80
    > kkm. Czyli próbować wybijać wałek?
    IMVHO raczej nie dopasujesz usczelnień a jak dopasujesz to za chwile znowu
    bedzie ciec itp
    ja bym kupił nowke
    huck

  • 5. Data: 2012-02-15 17:50:33
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-15 13:07, AZ pisze:
> [...]
    > uciekać dziurką która jest chyba za pierwszym uszczelnieniem (od strony
    > wody). Wymontowałem, zdjąłem dekiel ale nie bardzo wiem jak to rozebrać.

    nie rozbierzesz.
    wez chusteczka sprobuj, podobno w hornecie pomogla :-D

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 6. Data: 2012-02-15 22:08:44
    Od: Kuczu <q...@g...com>

> [...]
    3.01.26.jpg

    > https://lh5.googleusercontent.com/-BPO1WpWHKBE/Tzufo
    _YGowI/AAAAAAAAEhY/T1AHI20yagU/s512/2012-02-15%25201

    Obawiam sie iz sie nie da bez uszkodzenia wirnika lub walka. Probowalem
    kiedys od ZZR600 i poleglem.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 7. Data: 2012-02-15 22:46:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/15/2012 11:08 PM, Kuczu wrote:

    > Obawiam sie iz sie nie da bez uszkodzenia wirnika lub walka. Probowalem
    > kiedys od ZZR600 i poleglem.

    No właśnie wygląda, że wałek wychodzi od strony silnika a do tego trzeba
    zdjąć wirnik który wygląda na zaprasowany alboco a nie mam takiego
    ściągacza coby go wciśnąć pod piastę wirnika bo strasznie nisko tam jest.

    Jak bedę miał chwilę to z ciekawości zdejmę wirnik kątówką i zobaczę jak
    to jest zrobione. Pod wirnikiem widać chyba simmering.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2012-02-16 01:19:57
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > nie rozbierzesz.
    > wez chusteczka sprobuj, podobno w hornecie pomogla :-D

    I co źle koledze podpowiadasz? Chusteczki nie pomagają przecież,
    a rozwiązanie sam znalazł, pakuły :)

    --

    morghul

  • 9. Data: 2012-02-16 10:02:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/15/2012 02:38 PM, huck wrote:

    > ja bym kupił nowke

    No ja też (gdyby nie kosztowała jedynych 1067 PLN).

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2012-02-16 11:33:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-16 11:02, AZ pisze:

    > No ja też (gdyby nie kosztowała jedynych 1067 PLN).

    Chwila, tysiak za ten kawał żelastwa ze zdjęcia? Kurczę...