eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Pomocy] Astra II - Diesel i ZimaRe: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
  • Data: 2010-01-24 18:15:35
    Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kleszcz pisze:
    > Witam
    >
    > Kupiłem tydzień temu mój pierwszy samochód.
    > Jest to Astra II 1,7 DTI Kombi 2006r..
    >
    > Właściwe samochód jest super, ale mam 2 niedające mi spokoju problemy.
    >
    > 1. Strasznie wolno się nagrzewa. Praktycznie dopiero po pół godzinnej
    > jeździe zaczyna lecieć ciepłe powietrze z wietrzników. Problem jest tym
    > większy, że razem z żoną mamy 8 miesięczne córeczkę i jadąc do rodziców,
    > czy do lekarza muszę półgodziny wcześniej pojeździć naokoło bloku aby
    > samochód się nagrzał (w sumie to zbyt mocne słowo, lepiej pasuje: "aby
    > zrobiło się znośnie").

    Jeżeli chcesz żeby silnik szybciej się nagrzewał - nie włączaj
    ogrzewania. Lepiej chwilę poczekać, silnik szybciej się rozgrzeje i
    wtedy dopiero włączyć naprawdę ciepłe powietrze nić się męczyć pół
    godziny z ledwo letnim.

    Sprawdź też termostat - chłodnica powinna zostać zupełnie zimna i
    nagrzać się nagle w chwili kiedy silnik rozgrzeje się do roboczej
    temperatury. Jeżeli chłodnica nagrzewa się nim silnik całkowicie się
    nagrzeje (niekoniecznie cała, ale chociażby okolica w której podłączone
    są węże), to to będzie przyczyną długiego rozgrzewania się silnika.

    > 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to
    > przednia i przednie boczne są ok, ale tylne boczne i tylna są wiecznie
    > zaparowane.

    Masz wilgoć w aucie - musisz dobrze wysuszyć auto i wietrzyć.

    Tak zimą to jedyne co możesz robić, to jak już dobrze nagrzejesz
    samochód, przed zatrzymaniem otworzyć szyby i dobrze go wywietrzyć.

    Ja też mam dobre doświadczenia z wywaleniem gumowych wycieraczek z
    samochodu (mam teraz szmaciane) - pod tym zawsze było wilgotno.

    Jeszcze w samochodzie jest coś takiego jak filtr przeciwpyłkowy, który w
    niektórych autach zamontowany jest tak że lubi się szybko zasyfiać.
    Wtedy chyba najlepiej go wyciąć i jeździć bez filtra.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: