eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2009-04-08 10:24:48
    Temat: Re: Pomocy
    Od: "marko1a" <m...@l...de>


    Użytkownik "Andy" <p...@p...de> napisał w wiadomości
    news:grhtjf$7ga$1@news01.versatel.de...

    > Jak sie skarzylem, to musze i pochwalic: Servisant uparcie stwierdzil, ze
    > moja wina. Zabralem wiec plyte i pojechalem do Ikei (gdzie byla kupiona).
    > No i dostalem (co prawda po dluzszej "pogawedce" z ludzmi od reklamacji)
    > nowa plyte :)

    Z IKEA ? Czy u ciebie w tej płycie listwa przyłączeniowa także jest w
    wykonaniu typowym 3-fazowym jak u mnie ?

    Marek



  • 12. Data: 2009-04-08 20:48:03
    Temat: Re: Pomocy
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ryjek" <p...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:griid8$8ce$1@news.task.gda.pl...

    > Radze w tej sprawie interweniowac u Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
    > Jeden warunek: montazu dokonywała osoba z uprawnieniami SEP przynajmniej
    do
    > 1 kV.

    1) pytanie pomocnicze: załatwiałeś coś kiedyś u MRK ?
    2) chyba oczywiste jest, że ludzie podłączają to sobie sami żałując
    elektrykowi stówy za 10 minut pracy. Problem w tym, że nie czytają
    instrukcji :)

    e.


  • 13. Data: 2009-04-09 09:33:00
    Temat: Re: Pomocy
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Dlaczego zakładasz że użytkownik ma udowodnic fakt dobrego podłaczenia.
    > Przeciez jeste śmy w UE. To producent powinien udowodnić, że jego produkt
    > jest bezpieczny.

    Ale zauważ w tym przypadku wchodzi w grę jednorazowe podłączenie urządzenia
    przez WYKWALIFIKOWANEGO fachowca, a nie grzebanie w kabelkach przez klienta.
    To że kolega sfajczył płytę wcale nie oznacza że urządzenie nie jest
    bezpieczne ani że nie spełnia jakichś norm. Po prostu nabywca chciał
    zaoszczędzić 50 zł i się doigrał. Bardzo "polska" mentalność (przepraszam
    autora wątku, nie do niego piję). Znam bardzo wiele osób, które kupują
    urządzenia za kilka tysięcy, a potem kombinują z montażem bo szkoda im 30 zł
    na fachowca.
    Nie wyrokuję w sprawie, bo nie znam okoliczności, ale jeśli okaże się że
    płyta jest jednak spalona to szczerze mówiąc na miejscu serwisu też
    zażądałbym okazania kwitu, że urządzenie zostało podłączone zgodnie z
    wymaganiami i przez człowieka z odpowiednimi uprawnieniami. Zresztą to jeden
    z warunków gwarancji. Faktem jest też, że pan serwisant zachował się z lekka
    arogancko i irytująco :-)



    > Radze w tej sprawie interweniowac u Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
    > Jeden warunek: montazu dokonywała osoba z uprawnieniami SEP przynajmniej
    > do 1 kV.

    Drugi warunek nie został spełniony, więc do rzecznika możesz sobie napisać
    życzenia świąteczne ;-)


  • 14. Data: 2009-04-09 17:38:30
    Temat: Re: Pomocy
    Od: "Andy" <p...@p...de>


    "marko1a" <m...@l...de> schrieb im Newsbeitrag
    news:grhu5h$39p$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    > Użytkownik "Andy" <p...@p...de> napisał w wiadomości
    > news:grhtjf$7ga$1@news01.versatel.de...
    >
    >> Jak sie skarzylem, to musze i pochwalic: Servisant uparcie stwierdzil, ze
    >> moja wina. Zabralem wiec plyte i pojechalem do Ikei (gdzie byla kupiona).
    >> No i dostalem (co prawda po dluzszej "pogawedce" z ludzmi od reklamacji)
    >> nowa plyte :)
    >
    > Z IKEA ? Czy u ciebie w tej płycie listwa przyłączeniowa także jest w
    > wykonaniu typowym 3-fazowym jak u mnie ?
    >
    > Marek
    >
    Tak, listwa jest typowo trojfazowa. ALe na trzeciej srubie od lewej nie ma
    nic od strony plyty podlaczone. Jak toto rozebralem to okazalo sie, ze sa w
    srodku dwie plytki obslugujace cewki. Jedna bierze faze z 1 zacisku, druga z
    drugiego. A ze trzeciej nie ma, to i trzecia faza niepotrzebna. Zacisk
    pewnie tylko po to, zeby ktos kbla nie zostawil wiszacego.

    Andy.

    A mam tez piekarnik do osobnego zabudowania i ten ma normalne przylacze na
    220V, nie ma mozliwosci podlaczenia 3 faz.




  • 15. Data: 2009-04-09 20:34:26
    Temat: Re: Pomocy
    Od: JS <j...@o...tego.nie.pl>

    W artykule <grf30f$oja$1@news01.versatel.de> Andy napisał:

    > Witam !
    > Mam problem. Kupilismy plyte indukcyjna. Jak wiecie w srodku siedzi od
    > diabla elektroniki. Podlaczylismy toto - na trzy fazy. Podlaczone bylo na
    > sto procent prawidlowo. R S T do odpowiednich zaciskow, zero i masa rowniez.
    > Po wlaczeniu wywalilo jeden korek - z efektami typu blysk i odglos zwarcia w
    > plycie. Sprawdzilem jeszcze dziesiec razy podlaczenie - bylo prawidlowe.

    Zastanawiam się, czy nie można tego reklamować na podstawie niezgodności z umową
    (tzn. miała grzać a nie chce, obojętne dlaczego...). Sprawdzić w Dziennik Ustaw
    2002 Nr 141 poz. 1176 - Szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej, w Federacji
    Praw Konsumenta, u Rzecznika Konsumentów etc.

    --
    Pozdrawiam!
    Jarosław Szynal


  • 16. Data: 2009-05-14 19:22:12
    Temat: Re: Pomocy
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>


    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:grkfcm$qk7$1@inews.gazeta.pl...

    >> Dlaczego zakładasz że użytkownik ma udowodnic fakt dobrego podłaczenia.
    >> Przeciez jeste śmy w UE. To producent powinien udowodnić, że jego produkt
    >> jest bezpieczny.
    >
    > Ale zauważ w tym przypadku wchodzi w grę jednorazowe podłączenie
    > urządzenia przez WYKWALIFIKOWANEGO fachowca, a nie grzebanie w kabelkach
    > przez klienta. To że kolega sfajczył płytę wcale nie oznacza że urządzenie
    > nie jest bezpieczne ani że nie spełnia jakichś norm. Po prostu nabywca
    > chciał zaoszczędzić 50 zł i się doigrał. Bardzo "polska" mentalność
    > (przepraszam autora wątku, nie do niego piję). Znam bardzo wiele osób,
    > które kupują urządzenia za kilka tysięcy, a potem kombinują z montażem bo
    > szkoda im 30 zł na fachowca.
    > Nie wyrokuję w sprawie, bo nie znam okoliczności, ale jeśli okaże się że
    > płyta jest jednak spalona to szczerze mówiąc na miejscu serwisu też
    > zażądałbym okazania kwitu, że urządzenie zostało podłączone zgodnie z
    > wymaganiami i przez człowieka z odpowiednimi uprawnieniami. Zresztą to
    > jeden z warunków gwarancji. Faktem jest też, że pan serwisant zachował się
    > z lekka arogancko i irytująco :-)

    Widocznie nie była to pierwsza i ostatnia taka awaria :)
    Sam już miałem okazje być proszonym o podpisanie i podstęplowanie gwarancji
    podłączonej płyty kuchennej.
    Wyjaśniali mi, że podłączał teść, który jest emerytownym elektrykiem tyle,
    że nie posiada aktualnych uprawnień SEP i dlatego potrzebują elektryka z
    uprawnieniami.
    Sprawdziłem płytę, okazało się, że płyta nie działa i jest źle podłączona.
    Poszło napięcie międzyfazowe pomiędzy L i N i płyta się sfajczyła.
    Zainkasowałem za przyjazd i za robotę "jak za zboże" i grzecznie się
    pożegnałem stwierdzając, że teraz to oni mają problem, bo naprawę będą
    musieli wykonać na własny koszt :D

    > Drugi warunek nie został spełniony, więc do rzecznika możesz sobie napisać
    > życzenia świąteczne ;-)

    Dokładnie :)

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: