  • 1. Data: 2010-03-13 12:52:08
    Temat: Pomiar zużycia energii elektrycznej
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie pomiaru zużycia energii elektrycznej.

    Chcę zrobić taką przenośną skrzynkę (na swoje potrzeby) podłączaną do
    gniazda trójfazowego i w niej zamontować elektroniczny licznik kWh.
    W skrzynce zainstaluję gniazdo trójfazowe i ze dwa jednofazowe.

    Chciałbym się upewnić, czy taki licznik będzie poprawnie pracował jeśli
    prąd będzie pobierany tylko z jednej z trzech faz.

    --
    M.

  • 2. Data: 2010-03-13 12:55:51
    Temat: Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Chciałbym się upewnić, czy taki licznik będzie poprawnie pracował jeśli
    > prąd będzie pobierany tylko z jednej z trzech faz.

    Nie wiem, jaki ten (elektroniczny) licznik chcesz zastosować... ale
    generalnie ludzie mają w domach i mieszkaniach instalacje trójfazowe,
    liczniki trójfazowe, a wszystkie urządzenia jednofazowe i często jest
    tak, że jedna faza jest obciążona, a pozostałe praktycznie nie... i
    jakoś to działa ;)...

    Konop

  • 3. Data: 2010-03-13 13:43:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chciałbym się upewnić, czy taki licznik będzie poprawnie pracował jeśli
    > prąd będzie pobierany tylko z jednej z trzech faz.

    bedzie ok

    b.

  • 4. Data: 2010-03-14 11:12:18
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Budyń napisał(a):

    > bedzie ok

    No dobra. A teraz odwrotnie.
    Jeśli taki licznik podepnę do zasilania 1-fazowego - czyli wykorzystam
    tylko 1 wejście, to będzie poprawnie mierzył zurzycie energii czy już nie?

    --
    M.

  • 5. Data: 2010-03-14 11:22:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 12:12:18 +0100, Shreek wrote:
    >No dobra. A teraz odwrotnie.
    >Jeśli taki licznik podepnę do zasilania 1-fazowego - czyli wykorzystam
    >tylko 1 wejście, to będzie poprawnie mierzył zurzycie energii czy już nie?

    Zasadniczo one tak robione zeby poprawnie mierzyc nawet jesli zuzycie
    jest tylko na 1 fazie.

    Oczywiscie dochodza niuanse, np jak jest zasilana wewnetrzna
    elektronika [o ile taka w ogole jest] - np z miedzyfazowego przez
    trafo 400V ?

    J.

  • 6. Data: 2010-03-14 11:23:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No dobra. A teraz odwrotnie.
    > Jeśli taki licznik podepnę do zasilania 1-fazowego - czyli wykorzystam
    > tylko 1 wejście, to będzie poprawnie mierzył zurzycie energii czy już nie?

    Nadal bedzie ok :-)

    b.

  • 7. Data: 2010-03-14 13:22:16
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Budyń napisał(a):

    > Nadal bedzie ok :-)

    OK, dzięki.

    --
    M.

  • 8. Data: 2010-03-15 07:17:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiscie dochodza niuanse, np jak jest zasilana wewnetrzna
    > elektronika [o ile taka w ogole jest] - np z miedzyfazowego przez

    Elektronika zasila się z wszystkich 3 faz i jeszcze ma akumulatorek. Na LCD
    masz w górnej linii wskaźniki L1, L2, L3 obecności napięcia zasialnia.