    From: Zbych <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar prądu - atmega8
    Date: Mon, 01 Jun 2009 21:05:01 +0200

    ulyssess pisze:

    > Pomiar robię na
    > rezystorze 0R1 wpięty w obwód masy. Jest jakis sposób żeby ten odczyt
    > ustabilizować? Np jakas sprytna filtracja? dołożenie kondenstaora równolegle
    > z rezystorem nic nie daje.

    Ta sprytna filtracja, to się analogowy filtr dolnoprzepustowy nazywa.
    To, że dołożenie kondensatora bezpośrednio do 0R1 nic nie daje, to
    normalne - policz jaką impedancję/pojemność musiałby mieć taki
    kondensator, żeby zmniejszyć amplitudę zakłóceń np. 10 krotnie dla 1kHz.
    Najprościej będzie jak zrobisz jakiś filtr RC (np. 10k + 1u) i dopiero
    za nim będziesz mierzył napięcie przetwornikiem.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,