  • 11. Data: 2020-05-01 11:32:13
    Temat: Re: Pomiar napięcia trójfazowego i obróbka pomiaru
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Przecież w założeniach podałeś, że na wyjściu moze być "[...] lub 0-10V"
    > . Założę sie, że znajdziesz takie trafo, które na uzwojeniu wtórnym
    > będzie miało ten zakres lub dopasujesz sobie go odpowiednim dzielnikiem.

    Prościej dobrać dzielnik niz trafo, więc w wariancie retro-porn wziąłbym
    trzy jednowatowe maleństwa od Hahna, czy co tam się da znaleźć w
    najniższej cenie.
    Przekładnia niemal dowolna, pokręci potencjometrem do uzyskania satysfakcji.

    A w wariancie "nie chce mi się myśleć" ADS131E08 i zapomnieć o analogu.

    Pozdfrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2020-05-01 12:33:55
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 01.05.2020 o 11:26, Piotr Wyderski pisze:

    > To niewiele zmienia, w przypadku sygnałów o przewidywalnum kształcie
    > różnica jest tylko we współczynniku skalującym. Sqrt(2) w przypadku
    > czystego sinusa.

    To, co mam w gniazdku, bardziej przypomina trapez :-(

    > Jakie są kryteria projektowe, to ma być gotowiec z CE? Jeśli tak, to
    > 800zł. Użytkownika póki co wyznacza minimum cenowe. Samoróbki będą
    > znacznie tańsze, ale ja bym się nie bawił analogowo. Wielokanałowy
    > ADC i cyfrowy izolator sygnału skutecznie rozwiązują sprawę na płytce
    > wielkości pudełka zapałek.

    Jeśli to warunki przemysłowe, to płytka wielkości pudełka od zapałek
    jest złym pomysłem. Jestem chemikiem, widziałem, co potrafi się osadzić
    na wszystkim na produkcji. Wystarczy trochę amoniaku i dwutlenku węgla i
    wszędzie jest węglan amonu. ADC durnieje a dzielniki podłączone do
    trzech faz pięknie się smażą. Zadnych SMD z półmilimetrowym rastrem!

    Paweł

  • 13. Data: 2020-05-01 13:18:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > To, co mam w gniazdku, bardziej przypomina trapez :-(

    Ja widzę sinusa z syfem doklejonym na szczytach. Ale to pewnie nawet
    zależy od pory dnia. Od kiedy się tym z konieczności zająłem na
    poważnie, to zrozumiałem, dlaczego pomysły na dosynchronizowanie się do
    sieci to cały dział nauki i że kwadraturowa pętla PLL z pasmowozaporowym
    filtrem adaptatywnym to wcale nie jest overkill.

    > Jeśli to warunki przemysłowe, to płytka wielkości pudełka od zapałek
    > jest złym pomysłem.

    Chodziło mi o pokazanie kontrastu w porównaniu z transformatorem.
    Z brakiem błędów odwzorowania fazy i amplitudy w bonusie.

    > Zadnych SMD z półmilimetrowym rastrem!

    Do dzielników HV są specjalne rezystory o wytrzymałości na przebicie
    3-10kV, w tym również SMD. Stosownie duże. To nie jest miejsce dla
    Adamów Słodowych i budowania szeregowych łańcuszków z byle czego.

    Niemniej, do zastosowań przemysłowych w warunkach narażenia na
    kondensację substancji przeowodzących prąd conformal coating wydaje mi
    się absolutnym minimum,
    a pełna hermetyzacja punktem startowym w projekcie, z którego
    *ewentualnie* można zrezygnować.

    BTW, parafrazując księdza Natanka, "jeśli Ci e-prenumerata EdW nie
    przyjdzie do końca miesiąca, to wiedz, że coś się dzieje"? Szkoda by było...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2020-05-01 14:38:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Zależy jaką. Maksymalną (pp), skuteczną, średnią...

    On nie rozróżnia.

  • 15. Data: 2020-05-01 15:54:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 May 2020 11:32:13 +0200, Piotr Wyderski
    > A w wariancie "nie chce mi się myśleć" ADS131E08 i zapomnieć o
    > analogu.

    Tak na oko to jest tqfp64 ? Nie wiem czy jest gotowy by lutować coś
    takiego

    --
    Marek

  • 16. Data: 2020-05-01 22:10:40
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-05-01 10:32, Lisciasty wrote:

    > Generalnie chodzi mi o uzyskanie czegoś w rodzaju:
    > 0-245V na wejściu : 0V/4mA na wyjściu
    > 253V na wejściu : 10V/20mA na wyjściu

    Moze zwykly przekaznik w tej roli?

    Chociaz, Chinczyczek po grypie, nadal calkiem ladne przetworniki robi...

    https://pl.aliexpress.com/item/32994061922.html?spm=
    a2g0o.productlist.0.0.779a51260nrZBm&algo_pvid=675ae
    023-7084-4982-8da0-40ae1add602d&algo_expid=675ae023-
    7084-4982-8da0-40ae1add602d-42&btsid=0b0a05011588363
    4687586826e73b3&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201
    602_,searchweb201603_

    //i jak tanio!

  • 17. Data: 2020-05-02 00:09:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 1 maja 2020 11:26:09 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > Jakie są kryteria projektowe, to ma być gotowiec z CE? Jeśli tak, to
    > 800zł. Użytkownika póki co wyznacza minimum cenowe.

    Prototyp do eksperymentów we własnej chałupie ;)

    > Samoróbki będą
    > znacznie tańsze, ale ja bym się nie bawił analogowo. Wielokanałowy
    > ADC i cyfrowy izolator sygnału skutecznie rozwiązują sprawę na płytce
    > wielkości pudełka zapałek. Chcesz po coś mieć wyjście analogowe, to
    > sobie je odtwórz z cyfry po stronie izolowanej -- dziś tak jest
    > najprościej. Albo się cofasz o 50 lat i rzeźbisz coś na trafie.

    Raczej za cienki w uszach jestem żeby coś takiego poskładać od zera,
    dlatego pytam o jakieś gotowce (lub kity).
    Póki co znalazłem przetworniki jedno- i trójfazowe Lumela, które
    prawdopodobnie robią to co bym chciał żeby robiły (można wysterować
    wyjście analogowe na konkretny zakres pomiaru wejścia).
    Teraz szukam czegoś prostszego i/lub tańszego.

    L.

  • 18. Data: 2020-05-02 22:07:09
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-05-01 00:58, Lisciasty wrote:
    > Usiłuję znaleźć jakiś niedrogi i mało skomplikowany PLC
    > lub inny układ programowalny, który mierzyłby wartość napięcia
    > trójfazowego (każda faza osobno) i proporcjonalnie do wartości tego napięcia
    > wystawiałby sygnały (3 osobno) 4-20mA lub 0-10V. Jak to zrobić na czymś
    > wypasionym to wiem, pytanie czy da się to ogarnąć nieco taniej
    > i prościej niż używając jakiejś przemysłowej kobyły?
    > Pomoże ktoś? ;)

    a może użyc jakiegoś scalaka przeznaczonego do mierników energii
    elektrycznej plus procek?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 19. Data: 2020-05-02 22:22:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 2 maja 2020 22:07:07 UTC+2 użytkownik Michal napisał:
    > a może użyc jakiegoś scalaka przeznaczonego do mierników energii
    > elektrycznej plus procek?

    Nie ten poziom rozwoju elektronicznego. Robiłbym to pewnie ze 2 tygodnie ;)

    L.

  • 20. Data: 2020-05-02 22:36:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 1 maja 2020 00:58:56 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > wypasionym to wiem, pytanie czy da się to ogarnąć nieco taniej
    > i prościej niż używając jakiejś przemysłowej kobyły?

    zwykły dzielnik napięcia?

    b.