  • 71. Data: 2009-06-11 17:59:11
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    slawek wrote:
> [...]
    > kasach fiskalnych i bankomatach/bankach. Ale
    > Anglicy/Amerykanie/Australijczycy/RPA-anie nie będą mieli pojęcia że
    > właśnie wymyślasz jakieś "underceil tax". Niby to będzie po angielsku -
    > ale po pierwsze angole mogą się wkurzyć (że polaczek poprawia ich język)
    > - a po drugie po prostu nie zrozumieją.
    >
    > W dodatku miejmy nadzieję że GB nie będzie tego podatku - więc im będzie
    > zwisać i powiewać że ty piszesz program w którym jest owe "underceil".
    > Same określenie sufit będzie oczywiście nijak miało się do tego podatku
    > - naliczanego od liczby doniczek jakie możesz ułożyć po przekątnej

    panu dziekujemy za elaborat nie na temat. kod kodem a wersja finalna dla
    usera wersja finalna dla usera ['user' uzylem celowo]. EOT z mojej
    strony bo sejm i slowotworstwo u ciebie argumentem stoi;

    BR,
    Sarr.

  • 72. Data: 2009-06-11 18:02:43
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>
    napisał w wiadomości grup
    oc.pl...
    > Bardzo chętnie. Czy są jakieś materiały do tego drugiego?
    > http://www.google.pl/search?q=%22interpunkcja+dojrza
    %C5%82a%22

    I tak doszliśmy do Dowodu Stacha na Istnienie Boga: jak wpisać Bóg w Google,
    to coś się pojawia.

    slawek

  • 73. Data: 2009-06-11 18:07:14
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Sarr." <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > panu dziekujemy za elaborat nie na temat. kod kodem a wersja finalna dla
    > usera wersja finalna dla usera ['user' uzylem celowo]. EOT z mojej strony
    > bo sejm i slowotworstwo u ciebie argumentem stoi;

    Co się denerwujesz? A tak zupełnie na marginesie to w Polsce chwilowo
    jeszcze mamy Sejm, a nie Kongres.

    slawek

  • 74. Data: 2009-06-11 18:18:02
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    slawek wrote:

    > Użytkownik "thearti" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqk.googlegroups.com...

    > 1. Nikt inny nie ma prawa grzebać w moich notatkach czy programach.
    > 2. Jeżeli chce użyć czegoś, to ma mnie grzecznie poprosić
    > 3. Jak jestem na urlopie to i tak nikt nie ma prawa ruszać mojego
    > komputera/programów.
    > 4. Gdybym przypadkiem np. umarł i był nieżywy - cóż, strata dla
    > ludzkości którą wtedy już bym się nie przejął.
    no to sie nam pan przedstawil tutaj, przed milionami sluchaczy ;]
    widac, ze nie jestes ani programista, ani nigdy nie pracowales w
    zespole, ale project manager to, ohoho, bylby z ciebie nieprzecietny...
    w tych 4 punktach definitywnie sie okresliles...

> [...]
    > osiągnięć - jak raz puścisz swoje dokonania w obieg, to potem nie masz
    > szans aby mieć kontrolę nad tym, co wymyśliłeś. Zdecydowana większość
    > polskich programistów bawi się w lekarza: "pokaż mi co ty tam masz".
    > Ludki wierzą że jest to konieczne bo nie wypada niczego stworzyć
    > samodzielnie, a zresztą - mało co potrafią - więc tzw. "współpraca" jest
    > dla nich jedyną nadzieją. Znaczy się znajdą jakiegoś osła i będą jechać
    > na jego grzbiecie. Albo zrobią "team" i w setkę będą bąki zbijać... zero
    > postępu ale za to jaka wytężona praca - normalnie hektolitry kawy i tony
    i tu tez przedstawiles zasciankowe myslenie. moglbym nawet odebrac
    powyzwszy tekst jako obelge, bo widzisz jestem programista, pracuje w
    zespole, bynajmniej nie na stanowisku szeregowego kodera. dlatego
    [niestety dla ciebie] doskonale zdaje sobie sprawe z tego jakie
    dyrdymaly ty wypisujesz o czyms o czym nie masz zielonego pojecia a co
    dla mnie jest chlebem powszednim. nie musze sobie ani nikomu innemu
    udowadniac swojej wyzszosci. nie pracuje po polsku, wspolnym jezykiem z
    zespole jest angielski z racji bycia wspomnym mianownikiem wszystich
    kolegow z roznych krajow. to zdaje sie dla ciebie nie do pojecia. a po
    polsku rozmawiam jak ide do domu. jezeli chcesz sie wyzalic to nie ta grupa.

    BR,
    Sarr.

  • 75. Data: 2009-06-11 18:23:42
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 11 Jun 2009 15:55:51 +0200, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

> [...]
    >"team" i w setkę będą bąki zbijać... zero postępu ale za to jaka wytężona
    >praca - normalnie hektolitry kawy i tony pizzy.

    Panei slawek, alez Pan opowiada totalne bzdury. Tak to moza Pan
    pracowac jako hobbysta, ale nie moze Pan pracowac w zespole.

    Podejrzewaz ze wszystko co Pan pisze wysysa Pan z palca a firmy
    komputerowa zna Pan z szyldow na scianach. Zadna z frim komputerowych
    ktore znam - od Sznghaju przez Sydney, Bangalore, Warszawe, Londyn po
    Nowy Jork nie posluguje sie zaleceniami takimi jak Panskie. A gdyby
    sie poslugiwala, mialaby zapedy samobojcze.

    A.L.

    P.S> W ogole to podejrzewam ze jest Pan przed matura...

  • 76. Data: 2009-06-11 18:56:38
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości grup
    com...

    Ostrzegam, będzie off-topic. To jest odpowiedź dla A.L. - a nie w temacie.

> [...]
    > Nowy Jork nie posluguje sie zaleceniami takimi jak Panskie. A gdyby
    > sie poslugiwala, mialaby zapedy samobojcze.

    Oczywiście. Prawda. Firmy to zaibatsu które mają tylko jeden cel panie
    A.L. - maksymalny zysk. Dobro pracownika? Uczciwość? Prawo do własności
    intelektualnej? Sam pan wie najlepiej jak to jest - patenty podpisuje szef,
    produkty wydaje się pod marką. Proszę sprawdzić kto ma patent na podpaski
    Always. Trzech facetów - żaden nigdy pewnie nie założył podpaski, żaden
    pewnie nie przeprowadzał jakikolwiek prób. Proszę powiedzieć, na jakim
    wyrobie pana konkretnie zatrudniającej firmy jest pańskie nazwisko? Pod tym
    względem programiści z firm produkujących gry są nieco w lepszej sytuacji -
    bywa że są wymieniani w instrukcji, bywa że lista autorów pojawia się w
    samej grze. Gdzie jest pańskie? Pewnie jedynie na liście płac i ewentualnie
    na tabliczce zawieszonej na drzwiach. To też dobrze.

    I jeszcze drobiazg - prezentuje się pan jako rodzaj "miszcza", kogoś z
    wielkim doświadczeniem i patrzącego z góry na maluczkich. Słusznie. Więc w
    swojej wieży z kości słoniowej jest pan bezpieczny od szeregu rzeczy, które
    spotykają normalnych ludzi. Np. kradzież pomysłów, zawłaszczanie danych,
    plagiaty i dopisywanie siebie i znajomych do współautorstwa. O tym, że np.
    dwóch kumpli zakłada wspólnie interes - a potem nagle okazuje się, że jeden
    znika z całym majątkiem firmy - też pan nie może wiedzieć, bo pana to nie
    spotkało. Albo że kilkudziesięciu ludzi razem zakłada biznes, jeden zostaje
    kierownikiem z wyboru pozostałych - a potem ten równy gość, kumpel z
    akademika, przestaje płacić swoim wczorajszym kolegom a dzisiejszym
    pracownikom - sam obracając w podejrzany sposób całością tzw. kasy? Pewnie
    pan nigdy nie napisał programu, który już na drugi dzień po pokazaniu go
    kumplowi znalazł się magicznie na giełdzie? A, przepraszam, pan nawet nie
    wie, że za PRL było coś takiego jak giełda komputerowa.

    Co do współpracy międzynarodowej etc. Pan zna pewien sposób na realizowanie
    tej współpracy. Ja znam trochę inny. Są problemy, zadania, każdy ma pewien
    zakres kompetencji. Dane zadanie jest realizowane przez konkretnego
    człowieka i jego dokonania zostają jego własnością intelektualną. Pewnie pan
    tego nie zrozumie, bo odebrał pan staranną kinder-sztubę od zagranicznego
    pracodawcy.

    > P.S> W ogole to podejrzewam ze jest Pan przed matura...

    Kolejny błąd. Nie jestem. Nie skończyłem przedszkola.

    slawek

  • 77. Data: 2009-06-11 19:39:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 11 Jun 2009 20:56:38 +0200, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

> [...]
    >samej grze. Gdzie jest pańskie? Pewnie jedynie na liście płac i ewentualnie
    >na tabliczce zawieszonej na drzwiach. To też dobrze.

    Prosze Pana, w KAZDEJ firmie ktora znam, kod jest wlasnoscia firmy
    ktora placi Panu pensje jak rozneiz wszelkie pomysly, innowacje i
    patenty ktore wymysli Pan w czasei gdy jest Pan w firmie zatrudniony.
    Wiec nei dziwota ze patenty podpisuje szef.

    Take isa warunki kontraktu. Nie wiem jaki jest panski kontrakt, al
    jezeli ma Pan takowy, to niech pan ow kontrakt przeczyta.

    Moje nazwisko nie jest na niczym, bo od czasu jak pracuje w firmie nie
    moge publikwoac ani wystepowac na konferencjach, a zamiast kosza do
    smieci mam mlynek do papierow. Uwazam ze gra jest czysta - firma
    kupuje moja wiedzei i prace i placi mi za to kase ktora kompensuje to
    ze mojego nazwiska nigdzie nie ma.

    >I jeszcze drobiazg - prezentuje się pan jako rodzaj "miszcza", kogoś z
    >wielkim doświadczeniem i patrzącego z góry na maluczkich. Słusznie. Więc w
    >swojej wieży z kości słoniowej jest pan bezpieczny od szeregu rzeczy,

    ja niejestem w zadnej "wiezy". Ja pracuje w normalnej firmie i
    pobieram normalna pensje za to co robie.

> [...]
    >znika z całym majątkiem firmy - też pan nie może wiedzieć, bo pana to nie

    A skad Pan jest taki pwenie ze mnie to nei spotkalo?

> [...]
    >kumplowi znalazł się magicznie na giełdzie? A, przepraszam, pan nawet nie
    >wie, że za PRL było coś takiego jak giełda komputerowa.

    Ja nie pokazuje programow kumplom. Ja nie jestem hobbysta. Ja pracuje
    w powaznej firmie i z takiej firmy mam doswiazcenie. Wiec na drugi raz
    niech pan napisze czy Panskie doswiadczenia sa z pozycji
    profesjonalnej czy hobbystycznej

> [...]
    >tego nie zrozumie, bo odebrał pan staranną kinder-sztubę od zagranicznego

    Nie slyszalem o takiej frimie ktora by pozostawiala pracownikowi prawa
    wlasnosci intelektualnej. Musi co Pan sobie taka firme wymyslil

    Zas jak idzie o Panski soft: Panski soft tez jes twlasnoscia firmy a
    nie Pana, i firma ustala zasady co, kto i na jakich warunkach mzoe z
    tym softerm robic. FIRMA ustala a nie PRACOWNIK. Gdyby firma powalala
    na toi zeby Pan byl jedyna osoba wiedzaca co Pan robi i majaca
    kontrole nad tym, to by kiepsko na tym wyszla. Firma nei moze zalezec
    od primadonn, gurus i czyjegos widzimisie. Jak rozneiz nie moze soboie
    pozwolic na to aby sie unierychomla z tego powdou ze jeden pracownik
    zdecydowal sie pojechac na urlop

    A.L.

  • 78. Data: 2009-06-15 10:53:44
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Rob Wolfe wrote:
> [...]
    g2000yqp.googlegroups.com...

    > Słusznie! Nie będzie Amerykaniec pluł nam w twarz ni kodu nam angliczył!
    > Proponuję pójść na całość i wszelkie dostępne API opakować
    > w polskie odpowiedniki, np.:
    > pthread_join ==> poczekaj_na_zakończenie_wątku

    Zrobiłbym sobie macro "zadżojnuj_wątala".

    JD

  • 79. Data: 2009-06-15 12:12:27
    Od: Jakub Debski <d...@w...pl>

    A.L. formulated the question :

    > Jezeli myslisz z takim wyprzedzeniem, to proponje chinski a nie
    > angielski

    Zacznę o tym myśleć, gdy w Chinach zaczną obowiązywać akceptowalne
    ekonomicznie prawa. W aktualnej sytucaji przekazywanie tam
    jakiejkolwiek własności intelektualnej jest samobójstwem.

    pozdrawiam,
    Jakub

  • 80. Data: 2009-06-15 12:19:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 15 Jun 2009 14:12:27 +0200, Jakub Debski <d...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >ekonomicznie prawa. W aktualnej sytucaji przekazywanie tam
    >jakiejkolwiek własności intelektualnej jest samobójstwem.

    Mam inne doswiadcznia

    A.L.