eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolskie drogiRe: Polskie drogi
  • Data: 2010-03-26 21:42:07
    Temat: Re: Polskie drogi
    Od: PaPi <r...@d...trzy> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Nasuwaja mi sie dwa pytania:
    >
    > -co to musi byc za droga zeby tak sie stalo ?

    Obojetnie jaka. Przejazd osi tira zaladowanego do dopuszczalnego ciezaru
    wywiera nacisk na nawierzchnie 115kN. Wplyw na nawierzchnie jaki wywiera
    przejazd takiej osi rowny jest przejazdowi okolo miliona osi pojazdow
    osobowych.
    Wplyw na nawierzchnie bitumiczna jaki wywiera pojazd rosnie do piatej
    potegi jego ciezaru.
    Dlatego do projektowania nawierzchni drog w ogole nie bierze sie pod
    uwage ruchu pojazdow osobowych, dostawczych i motorow. Brany jest pod
    uwage ruch pojazdow ciezarowych, ciezarowych z przyczepami i autobusow.
    Stad jesli zamiast dopuszczalnego nacisku 100kN (okolo 10ton) pojazd byl
    przeladowny 1.5 tony to wywarl on wplyw niszczacy na nawierzchnie
    dwukrotnie wiekszy.
    Jesli przeladuje sie go dwukrotnie (nacisk 20ton na os) to przejazd
    takiej osi wywola wplyw niszczacy 32 krotnie wiekszy niz pojazdy
    dopuszczalnego.
    Dlatego tak wazna powinna byc kontrola dopuszczalnego obciazenia
    pojazdow ciezarowych gdyz przeladowane ciezarowki to glowna przyczyna
    zniszczen nawierzchni w Polsce.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: