  • 31. Data: 2021-08-30 13:32:29
    Temat: Re: Polski samochód elektryczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Aug 2021 14:52:25 +0200, cef wrote:

    > Co wskazuje obecnie, że jest jakiś sposób czy szansa na realizację?

    Tyle tych elektrykow jezdzi, ze czemu Izera nie mialaby jezdzic.

    Pytanie tylko, ile mialaby kosztowac, bo jak sie wszystkie czesci
    kupuje, to moze za drogo wyjsc. Choc inne koncerny tez sporo kupuja.

    No i pytanie na ile trzeba koszty projektu podzielic, bo ... spojrzcie
    na inne firmy samochodowe - ile zostalo?

    No i jeszcze na koniec - ile zaparcia i pieniedzy trzeba, aby to
    przepchnac przez urzedowe wymogi - tzn homologacje.

    Wiec kiepsko to widze. A Orlenu raczej nie stac, aby to dlugo
    finansowac.

    No coz, jak sie uda teren pod fabryke sprzedac jakiemus koncernowi, to
    tez zysk, tylko po co teren w kraju, gdzie rzad deklaruje wysokie
    płace i wysokie podatki :-)

    J.

  • 32. Data: 2021-08-30 13:37:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-08-2021 o 13:32, J.F pisze:

> [...]
    > przepchnac przez urzedowe wymogi - tzn homologacje.
    >
    > Wiec kiepsko to widze. A Orlenu raczej nie stac, aby to dlugo

    Ale Ciebie stać.
    Obecnie to Ty finansujesz Izerę.
    I my wszyscy też.

  • 33. Data: 2021-08-30 13:51:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Aug 2021 13:37:01 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale Ciebie stać.
    > Obecnie to Ty finansujesz Izerę.
    > I my wszyscy też.

    Caly czas finansujemy.
    A ten Orlen to niby skad ma pieniadze :-(

    J.

  • 34. Data: 2021-08-30 14:02:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Aug 2021 12:59:59 +0200, Shrek wrote:
    > Myślałem że polski eko-samochód skończy się tylko eko(nomiczną)
    > "katastrofą". Ale nasi są kurwa ambitni i rozumieją że eko to _również_
    > od ekologii. Wygląda na to że wpływ na ekologię ograniczy się do
    > skromnego wycięcia 16k ha lasu - so eco!
    >
    > Podsumowując - program samochodu na węgiel w polsce wymaga dodatkowo
    > wcinki lasów - co na to zwolennicy zielonej motoryzacji?

    Nie wiem jak zieloni, ale mnie tam drobne wycinki nie przeszkadzaja
    :-)

    Poza tym - zamkniemy kopalnie, to przybedzie terenow, moze byc pod
    nowe lasy :-)

    A swoja droga - da sie w lasach wiatraki stawiac, czy lepiej nie?

    A widze, ze Ty o nowosciach, a my starocie przegapilismy

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pol
    skie-auto-na-prad-izera-we-wspolpracy-z-toyota-wycie
    kl-e-mail-michala-dworczyka/tdx2l6h

    "Jest marzec 2021: Michał Dworczyk w e-mailu adresowanym do premiera
    Mateusza Morawieckiego w punktach relacjonuje spotkanie w KPRM
    polskiego przedstawicielstwa Toyoty z nim oraz Krzysztofem Michalskim
    - doradcą premiera ds. ekonomicznych. Przedstawiciele Toyoty w
    największym sekrecie informują (cyt. za mailem Michała Dworczyka):

    "Toyota będzie w najbliższych latach stawiać w Europie fabrykę
    samochodów bateryjnych - rozważana lokalizacja to Czechy (dostawią
    nową linię obok istniejącej montowni)
    produkcja silników w Wałbrzychu będzie pewnie wygasać od 2025 (to
    ponad 900 pracowników)"

    Z kontekstu e-maila nie wynika wprost, że polskie przedstawicielstwo
    Toyoty jest przeciwne czy też rozczarowane perspektywą produkcji
    samochodu elektrycznego w Czechach, ale Toyota proponuje następujący
    deal:

    "Polski rząd wychodzi z inicjatywą do japońskiej centrali (Toyoty -
    red.) utworzenia JV w produkcji samochodów bateryjnych - wspólnej
    fabryki samochodów Izery i Toyoty". Chodzi o joint venture - umowę o
    współpracy dwóch firm w zakresie pewnego przedsięwzięcia, gdzie obie
    strony wnoszą do spółki różne wartości (np. pieniądze, grunty,
    doświadczenie techniczne), a następnie czerpią zyski, którymi dzielą
    się zgodnie z umową.

    Dalej propozycja brzmi: Polska wnosi grunt, pieniądze i ludzi, a w
    zamian za to produkcja Izery odbywałaby się na wspólnej linii z
    Toyotą. Izera korzystałaby z tej samej płyty podłogowej co japoński
    model.
    Co do lokalizacji, to według informacji zawartych w e-mailu Michała
    Dworczyka polskie przedstawicielstwo Toyoty zaproponowało, by
    wybudować fabrykę w promieniu 50 km od Wałbrzycha - "żeby płynnie
    przejąć pracowników".
    "

    Z Toyota nic nie wyszlo, czy bedzie w Jaworznie/Stalowej Woli, czy nie
    wyszlo, bo na tym nie da sie zarobic - tzn nie zarobiliby ci, co mieli
    zarobic?

    J.

  • 35. Data: 2021-08-30 17:19:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 13:32, J.F pisze:

    > Tyle tych elektrykow jezdzi, ze czemu Izera nie mialaby jezdzic.

    Z tego samego powodu że tyle samochodów jeździ a żaden nie jest
    narodowy. No i...
    https://img23.demotywatoryfb.pl//uploads/202108/1630
    191684_szmirr_500.jpg

    > No coz, jak sie uda teren pod fabryke sprzedac jakiemus koncernowi, to
    > tez zysk, tylko po co teren w kraju, gdzie rzad deklaruje wysokie
    > płace i wysokie podatki :-)

    Obajtek albo pinoko kupi. Albo jakaś żona czy fundacja.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-08-30 17:24:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 07:50, _Master_ pisze:

    > W czym grunty orne (zazwyczaj lepszej klasy) są gorsze od gównianego
    > zalesianego lasu na nieużytku?

    Zależy w czym. Z jakiegoś powodu drzewa generalnie się chroni.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2021-08-30 17:29:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-08-2021 o 13:51, J.F pisze:

    > Caly czas finansujemy.

    No nie.
    Dopiero od niedawna wprost.

    > A ten Orlen to niby skad ma pieniadze :-(

    Ale skąd Ci się ten Orlen wziął?

  • 38. Data: 2021-08-30 18:32:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Aug 2021 17:29:10 +0200, Cavallino wrote:

    > No nie.
    > Dopiero od niedawna wprost.

    > Ale skąd Ci się ten Orlen wziął?

    A faktycznie, wyjatkowo Orlenu tam wprost nie ma.
    Energa (ktorej 80% ma orlen), Enea, Tauron, PGE ...
    cena pradu dla zwyklych obywateli regulowana, to moze nie doplacilismy
    tak wprost.
    Ale firmy mialy ponoc duze podwyzki pradu ?

    No i jeszcze takie drobne 250 baniek
    https://electromobilitypoland.pl/informacja-o-dofina
    nsowaniu/

    Ale jak rzad da skuteczny odpor Zydom, to moze Fundusz bedzie mial
    zysk :-)

    J.

  • 39. Data: 2021-08-30 19:21:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 18:32, J.F pisze:

    > https://electromobilitypoland.pl/informacja-o-dofina
    nsowaniu/

    Swoją drogą, że nasza narodowa firma "produkująca" narodowy samochód ma
    angielską nazwę... Prezes coś o ojkofobi pierdolił. Może chodzi o to że
    jak jebnie, to będzie na tuska bo nazwa "unijna" (choć anglicy tuskowi
    wyszli) ;)

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2021-08-30 20:41:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-29 o 22:40, Shrek pisze:

    > Tak z ciekawości - skąd warunek nie bycia gruntami ornymi. Wiele różnych
    > rzeczy "budowałem" i prawie zawsze wcześniej to były grunty orne.

    Bo przy CPK się buntują, bo im się zabierze grunty orne. No to w końcu
    gdzie budować?
    T.