  • 11. Data: 2010-01-21 17:12:49
    Temat: Re: [Spam] Polska uczciwosc
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Leszek Karlik pisze:
    Allegro ma ubezpieczenie w postaci Programu Ochrony Kupujących, dO kwoty 10
    000 zł. Obejmuje również otrzymanie towaru znacznie różniącego się od
    opisanego w ofercie, więc warto spróbować. :-)
    ***"falco"
    tyle, że to wszystko ładnie tylko na... papierze wygląda... :(Sam już parę
    razy miałem sytuację, że kupiłem rzeczy
    z_d_e_c_y_d_o_w_a_n_i_e odbiegające od opisu lub zużyte jako "niemal nowe"
    i po każdorazowym zgłaszaniu sprawy do alledrogo otrzymywałem odpowiedź w
    stylu...
    - bardzo nam przykro, bla, bla, bla proszę się zgłosić na Policję, bla, bla,
    bla.

    I tu macie szanowne precle jedno z kurestw Allegro - poniewaz jesli towar
    odbiega od opisu jest to sprawa cywilna i zadna policja tego nie przyjmie bo
    nie zajmuje sie sprawami cywilnymi.
    Wiec jesli zamiast nowego laptopa w paczce przyszla cegielka a Wy nie
    poprosiliscie o sprawdzenie zawartosci mozecie koniowi zameldowac... i
    tylko od dobrej woli sprzedawcy zalezy czy zwroci kase.
    BTW jak mieszkalem po wlasciwej stronie Wisly to w komisariacie na
    Grenadierow bylo osobna komorka do spraw Allegro.

    A sprzedaz internetowa daje sprzedajcym poczucie bezkarnosci - ja np.
    kupilem kombinezon od jednej motocyklowej gwiazdy TV - kombi Dainesse mialo
    byc potorowe i OK a ja szczerze mowiac nawet do smietnika wynosilbym go
    wieczorem zeby nie bylo widac ze cos takiego mialem w domu...
    Wiec niektorzy uzywaja all zamiast zsypu na smieci...

    Tytus z fabryki

    4380 (20090829) __________

  • 12. Data: 2010-01-21 17:24:20
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Tytus z fabryki" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odbiega od opisu jest to sprawa cywilna i zadna policja tego nie
    > przyjmie bo nie zajmuje sie sprawami cywilnymi.

    Jesteś w wielkim mylnym błędzie Tytusie. Sprawdzone.

    --
    Grzybol

  • 13. Data: 2010-01-21 17:41:31
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Grzybol"
    Allegro zawsze ma wszystko w dupie. Chroni złodziei, szczególnie jeśli dużo
    sprzedają, bo płacą im prowizję.

    Oczywista sprawa "pecunia non olet"

    ***Wbrew pozorom, jeśli kupiłeś gówno a miał być
    mniód, wystarczy napisać zwykłe pismo, nie trzeba iść na policję, zeznawać
    itd. Napisać pismo do prokuratury, pod którą podpada sprzedawca. W pismie
    opisujesz
    co i jak, dobrze jest postarać się o kwit z pieczątką zakładu, który
    stwierdzi, że kupiłeś szrot. Tyle. Prokuratura zleca sprawę miejscowej
    policji, którzy
    chcąc nie chcąc jadą i męczą chama. Cham, z reguły wystarasza się i
    natychmiast przelewa kasę. Sprawdzone, działa.

    Troche dziwi mnie to - niezgodnosc towaru z umowa to kodeks cywilny - tym
    prokuratura sie nie zajmuje.
    Rowniez sprawdzone.
    Chyba ze wplaciles i nie dostales nic, ale to tez musi byc znacza suma -
    mniejsze z zasady prok umarza.
    W wawie prok dziala blyskawicznie - jak mi zajumali auto szybciej otrzymalem
    pismo o umorzeniu od proroka niz z policji o wszczeciu dochodzenia.

    Niezgodnoscia towaru z umowa zajmuje sie bezplatnie rzecznik praw
    konsumenta - w Wawie oczekiwanie na jakakolwiek reakcje z ich strony to ok
    6-8 miesiecy. Oczywiscie nalezy przedlozyc opis zdarzenia i ew stosowne
    pisemka od rzeczoznawcow (w wawie w przypadku elektroniki cena takiego
    pisemka od 150 pln w gore). A i tak sprawca otrzymuje sztampowe pismo i
    jesli tylko napisze wyjasnienie sprawa praktycznie umiera - dalej trzeba
    brac prawnika.

    Natomiast u mnie kilka razy zadzialalo info o planowanym kontakcie z US -
    zwlaszcza w przypadku elektroniki ktorej sprzedaz podlega scislej
    fiskalizacji.

    Ale ogolnie allegro to gowno - chyba ze kupujesz w sklepie i to nowa rzecz.
    Pozytywem dla kupujacych jest fakt ze 80% sprzedawcow na all to szara strefa
    i dzieki temu maja dobre ceny.

    Tytus z fabryki

    4380 (20090829) __________

  • 14. Data: 2010-01-21 17:42:20
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    duzo zmienia

    masz program ochrony kupujacych a tak musisz sadownie to odzuyskac

    mam nadzieje ze mailowo tez cokolwiek uystalales zeby byl dowod na to?

    co masz na papierze lub w mialach?

  • 15. Data: 2010-01-21 17:45:00
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > Ale ogolnie allegro to gowno - chyba ze kupujesz w sklepie i to nowa
    > rzecz. Pozytywem dla kupujacych jest fakt ze 80% sprzedawcow na all to
    > szara strefa i dzieki temu maja dobre ceny.

    Też mi się tak zdawało, że sprawy umierają, że tylko sądy itd. Zwykłe pismo do
    prokuratury działa. Sam byłem zdziwiony - towar był używany a miał być nowy. Sam
    opis sytuacji wystarczył, by u sprzedawcy pojawili się niebiescy i zaczęli
    wypytywać, pisać, straszyć. Zadziałało.

    --
    Grzybol

  • 16. Data: 2010-01-21 17:51:03
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Grzybol"
    Jesteś w wielkim mylnym błędzie Tytusie. Sprawdzone.

    Ja slyszalem rowniez ze po otrzymaniu kiepskiego towaru niezadowolony
    kupujacy udawal sie na komisariat a tam policmajster wykonywal telefon do
    sprzedajacego i tenze rzekomo od razu zwracal kase...:) :) :).
    Byc moze jest to mozliwe w malych spolecznosciach gdzie ludzie sie znaja ale
    na 100% nie w Wawie.
    Poza tym to zawsze tylko slowo przeciwko slowu

    no i znam tez ten przepis:

    "Zasady dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w stosunku do
    konsumenta zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu
    cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 141 poz. 1176). Ustawa ma na celu
    zabezpieczenie szeroko pojętego interesu konsumenta w przypadku, gdy
    sprzedany towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest wadliwy."

    Byc moze prokuratorzy ktorych zawiadamiales nie mieli innych zajec i chcialo
    im sie latac za Twoimi sprawami albo nie znali prawa - co jest wielce
    prawdopodobne :) .
    Ale zeby prokurator wszczal postepowanie i zlecil jakiekolwiek ruchy policji
    winien Cie zawiadomic a w zawiadomieniu podac stosowne paragrafy.
    Masz je moze???

    Tytus z fabryki

    4380 (20090829) __________

  • 17. Data: 2010-01-21 17:55:53
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > Ale zeby prokurator wszczal postepowanie i zlecil jakiekolwiek ruchy
    > policji winien Cie zawiadomic a w zawiadomieniu podac stosowne paragrafy.
    > Masz je moze???

    Tu akurat działał mój znajomy. Nomen omen z Wa-wy:-) Sprzedawca był z małej
    miejscowości w drugim końcu Polski - wysłał do ichniej prokuratury pismo i
    wystarczyło. Nie wiem na teraz czy otrzymał jakąś odpowiedź, wiem, że policja
    rzeźbiła sprzedawcę, a ten natychmiast oddał kasę - sprawa nadal jest w toku.
    Opowiem jak się zakończy.

    --
    Grzybol

  • 18. Data: 2010-01-21 18:14:06
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka
    "Grzybol"
[...]

    Istnieje duze prawdopodobienstwo ze sprzedawca byl na cenzurowanym i dlatego
    to zadzialalo - polucjanci czasem czekaja na takie papierki...Albo nacial
    wieksza ilosc ludzi i to na kase.
    Osobiscie zetknalem sie z umowami zawartymi pomiedzy oszukanymi by wspolnie
    wystapic do proroka - by nie mogl on odrzucic zawiadomienia ze wzgledu na
    "niska szkodliwosc" ale pisze tu o ewidentnych wyludzeniach a nie o
    niezgodnosci towaru z umowa.

    Jest jeszcze jeden czasem dzialajacy sposob - w moim przypadku zadzialal
    kiedy duzy łodzki sprzedawca ociagal sie z uznaniem reklamacji obuwia
    motocyklowego.
    Zadzwonilem do Łódzkiego PIH'u (nie nie Państwowego Instytutu Higieny :) :)
    :)...Pani wysluchala mnie, zanotowala i za dwie godziny otrzymalem maila od
    sprzedawcy z informacja iz kasa zostala przelena na konto. Ale podkreslam
    pani doskonale znala firme na ktora sie skarzylem i rozmowy wygladalo ze
    jest ona na cenzurowanym.
    Podstawa to znac przepisy - choc to nie zawsze decyduje o sukcesie w walce z
    oszustami czy tez pojebanymi urzedasami...

    Tytus z fabryki

    "Nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi???"

    4380 (20090829) __________

  • 19. Data: 2010-01-21 18:58:21
    Temat: Re: Polska uczciwosc
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 21 Sty, 16:30, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:
    >ciach

    rok temu wyprzedawalem czesci z rozebranego samochodu, poprzez strone
    klubowa citroena ugadalem sie z jednym kolesiem z Jarocina ze ja mu
    wysle dana czesc, a on rownoczenie wysle mi kase (100zl), na zasadzie
    dzentelmenskiej umowy; wyslalem mu, a kasy nie ma, wysylam maile,
    dzwonie, na poczatku odbieral, potwierdzil ze dostal i ze juz zaraz
    wysyla kase; kasy jak nie bylo tak nie bylo, przestal odbierac
    telefony... poszedlem na policje u mnie we wsi, uzbrojony w
    wydrukowane zrzuty ekranu z korespondencja z tym typem - policjant
    powiedzial ze zanim zloze doniesienie o popelnieniu przestepstwa, co
    wiazaloby sie z koniecznoscia kilku moich wyjazdow do owej
    miejscowosci on sprobuje polubownie... ja nie wiem na czym polegalo
    polubowne dzialanie policji ale na 3ci dzien mialem kase na koncie:)

    scibor
    Helga VFR800Fi

  • 20. Data: 2010-01-21 20:53:14
    Od: Monster <a...@o...pl>

    Coś mi się kolebie po głowie sprawa jak znajomy wielki cwaniaczek
    sprzedał używane jako nowe(jakaś skóra),szybko zwrócił pieniążki,widać
    dobrze postraszyli:-)
    Mnie natomiast gość przewiózł na wyświetlaczu-wrzucił tylko w
    bąbelki,dotarł pęknięty,pewnie taki wysłał,konto łajzie zablokowali
    dopiero po 250 negatywach...

    --
    Tomek
    BMW R1100S