  • 101. Data: 2011-09-13 20:44:47
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-13 17:25, gregorius pisze:

    > Napisałem wyraźnie - to jest moje doświadczenie. Nie twierdzę, że jest
    > ono reprezentatywne itd., ale jestem pewien, że w moim przypadku tak to
    > wyglądało i nie rozumiem dlaczego to kwestionujesz.

    Ale nie kwestionuje, w żadnym razie. Przecież to może być zależne
    również od regiony kraju. Po prostu przedstawiam alternatywną opinie z
    moich doświadczeń. Nie neguje twojej opinii a tym bardziej nie twierdzę
    że wymyślasz.

    > dodatkowych zabiegów. Nie jestem więc pewien, czy te publiczne placówki
    > nie mają możliwości wyciągnięcia od pacjenta dodatkowych pieniędzy w
    > podobny sposób jak niepubliczne.

    Publiczne nie mają takiej możliwości (to że to robią, nie znaczy że
    zgodnie z prawem, ale robią żeby łatać budżet, i z tego co wiem, na ten
    proceder jest przymykane oko), niepubliczne mogą, a prywatne to w ogóle :)

    > 26 mam wizytę u lekarza w niepublicznej klinice po zabiegu. Zabieg był
    > refundowany przez NFZ, ta wizyta nie jest. Podobnie płaciłem osobno za
    > usunięcie szwów. Nie uważam, żeby to było coś ponad standard i nie
    > rozumiem dlaczego taka procedura NFZ refunduje klinice zabieg, a
    > usunięcie szwów po nim jest ponad standard.

    W procedurach i cennikach NFZu jest jeszcze wiele innych 'kwiatków'.

    > Generalnie, jeśli chodzi o lepsze zarządzanie czasem w niepublicznych
    > zakładach. Problem dla mnie jest w tym, że czeka się miesiącami na
    > wizytę i latami na zabieg - i raczej nie spędza się tego czasu w
    > poczekalni w szpitalu. W zasadzie, to dla mnie nie ma dużej różnicy, czy
    > będę przyjmowany do szpitala 30 min. czy 2 godziny, jak już doczekam się
    > na swój termin. Na zabieg, który ostatnio przeszedłem czekałem około
    > roku, także w oczekiwanie w tygodniach na usługę w niepublicznym
    > zakładzie nie wierzę.

    Ale tak jest. Powodowane jest to między innymi lepszą organizacją pracy
    (nie są utrzymywane na pełnych etatach stanowiska lekarskie o małym
    obłożeniu tylko na tzw minimach kontraktu z NFZ, te mocno obłożone są
    rozszerzane o kolejne stanowiska itd itp) oraz mniejszą ilością
    pacjentów, bo jak pisałem duża część uważa, że prywatny = płatny i nawet
    nie zadaje sobie trudu żeby sprawdzić że jest inaczej.
    I to tak nie wgłębiając się w szczegóły.

    pozdrawiam,
    Przemek O.