  • Data: 2013-04-06 18:26:05
    Temat: Re: Polowanie na kolizję przed marketem.
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > A nie ufają głównie dzięki mediom, które robią sensację z
    > jednostkowych przypadków.

    Ale zwykle tych przypadkow nie wymyslaja. Jak mieszkalem w DC, to moja
    tolerancja dla imprez konczyla sie ok. 2-3 w nocy. Wzywalem wtedy albo
    SM, albo Policje. Owszem, zwykle przyjezdzali... albo po imprezie, albo
    trzeba bylo zejsc do nich, pokazac palcem gdzie jest impreza, nawet
    jesli butelka spadla niedaleko radiowozu.
    Teraz mieszkam k. Piaseczna, tu jest spokojniej, ale tez raz wzywalem,
    dzwonie tedy na 112, zglasza sie dyzurny i powiada, ze SM pracuje do 22.
    No dobra, to moze Policja. No niestety, JEDYNY radiowoz "obsluguje"
    wypadek. 10 km od stolicy europejskiego panstwa w razie zagrozenia moge
    sie bronic gorliwa modlitwa, albo bronia czarnoprochowa jak proponujesz.
    Czy na prawde dziwisz sie, ze ludzie maja poczucie bezsilnosci i ze nic
    dziwnego, jesli czesc z nich szuka prostrzych rozwiazan?

    > To czemu się boisz "bandyty" a nie boisz się każdego szybko jadącego
    > samochodu z naprzeciwka?

    Alez boje sie. Rozdzielone kierunki ruchu to u nas rzadkosc niestety.
    BTW nie ginie u nas 6 tys ludzi (a bywalo tak), tylko ok. 3,5 tys. Tak,
    to tez (za) duzo.

    > Jakby nie zaklinać rzeczywistości to na szczęście przestaje być
    > koniecznością.

    Mam inne doswiadczenia.

    > Sąd proste sprawy rozpatruje nawet zaocznie.

    Tak, wykroczenia w ruchu drogowym. Od 20 lat nie sa w stanie zamknac
    Kiszczaka, Jaruzela, paru ZOMOwcow, zbrodniarzy okresu stalinowskiego.
    "Zawiasy" dostalo paru nizszych ranga, inni nawet nie uciekli, a
    najspokojniej w swiecie wyjechali do Izraela, Szwecji, Anglii.

    > Każdy winny? Czy mówisz o podejrzanym?

    Podejrzany to jest wtedy, gdy sa watpliwosci, czy jest winny. Trzymanie
    przez lata takiego czlowieka w areszcie, to jest wlasnie dziadostwo
    gorsze niz w Somalii. Ale jesli ktos zostaje zlapany na goracym uczynku,
    jest nagrany przez kamery (jak np. w przypadku, od ktorego zaczal sie
    watek), to czemu rozpoznanie sprawy i ogloszenie wyroku zajmuje wiecej
    niz 15min?

    > Z "szarych obywateli" - na pewno. Cała reszta - chyba żartujesz.

    A po cholere mieliby kombinowac? Dla sportu? Najnormalniej w swiecie
    koszt kombinowania bylby wyzszy i bardziej upierdliwy niz zaplacenie
    tego podatku. Myslisz, ze ludzie prowadzacy firmy maja czas na
    kombinowanie, zeby zaoszczedzic 1% i narazac sie na ryzyko?
    Teraz nawet jesli dzialasz uczciwie, albo zwlaszcza wtedy, masz
    pozbawianie ludzi majatku, zamykanie do wiezien, to wlasnie jest taka
    Somalia, czy epoka kamienia lupanego, tam, albo wtedy silniejszy moze
    wszystko, tu silniejszym jest mafia urzednikow. Poczytaj sobie
    http://www.niepokonani2012.pl/

    > Pragnienie prostych rozwiązań jest naturalne dla "prostych ludzi".
    > Niestety życie jest skomplikowane, aktualne prawo nie zostało ot tak
    > sobie wymyślone ale wyewoluowało.
    >
    > Jeżeli "prawo" nie ma być całkowicie uznaniowe to naturalnym procesem
    > jest jego komplikacja, niestety.

    Jesli Sejm produkuje ok. 20000 stron prawa rocznie, to nie dziw sie, ze
    ludzie chca sprawe uproscic. I to nie tylko prosci ludzie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa