    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Polowanie na kolizję przed marketem.
    Date: Fri, 05 Apr 2013 18:51:55 +0200

    On 05.04.2013 17:37, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > Nie slyszalem jeszcze o samosadzie, ktory trwalby 20 lat i nadal bylby
    > nierozstrzygniety,

    To poczytaj trochę historii. To co zwolennicy samosądu proponują to
    cofnięcie się o kilkaset lat.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Feud

    > Mozemy przyjac, ze np. zabojstwo na zlecenie jako samosad jest platne,
    > stawek nie znam, ale w ciemno twierdze, ze tansze to niz koszty sadowe i
    > utrzymanie wieznia dozywotnio.

    Ok, teraz nie podoba mi się to co piszesz. Wynajmuję zabójcę i po
    problemie. Zaczynasz mnie przekonywać...

    > Wreszcie ostatni argument: skutecznosc. Jesli nie jest skuteczne, to nie
    > jest to samosad, tylko straszenie.

    Sądy są jedynymi sposobami na odpowiedzialność za swoje czyny bogatych.
    W sytuacji którą proponujesz taki człowiek byłby bezkarny.

    > Byla taka historia, jak gosc lazil po wsi z
    > nozem i atakowal ludzi,

    I straszył ludzi.

    > przedtem siedzial, ale nasz wymiar
    > (nie)sprawiedliwosci go wypuscil. Ludzie wzywali Policje, ale policjanci
    > sprawe olali mimo wielokrotnych zgloszen. No to co ludzie mieli zrobic?

    Przyjebać mu tak aby przestał być groźny? To jest obrona/prewencja.
    Obezwładnienie gościa a potem zabicie to morderstwo.

    > To co sie dzieje w RP, to nie Somalia, tylko dziki zachod.

    Weź nie pierdol.

    > Z ta roznica,
    > ze u nas bron maja glownie bandyci,

    Mówisz, że w Polsce jest ponad 300 tysięcy uzbrojonych bandytów? Jakieś
    statystyki na poparcie tego?
    Bo gdzieś tylu obywateli ma legalnie broń nie licząc w ogóle tych z
    bronią służbową.

    a zwykli ludzie sa praktycznie
    > bezbronni,

    Sprawdź uprzejmie statystyki zabójstw czy napadów i nie pierdol głupot.

    > Policja w razie czego albo nie przyjedzie, albo zjawi sie po
    > 40min. Jak sie taki bandzior upije i zdemoluje komende, to moze go
    > zlapia, ale spoko, sad go wypusci.

    Tak, oczywiście. Bo w gazecie napisali... W Polsce masz 10 razy większą
    szansę umrzeć na niewyleczoną do końca grypę[*] niż zostać zamordowanym
    (a większość morderstw to różnego rodzaju popłuczyny po libacjach a nie
    "bandyci na ulicach").

    [*] Rubryka "zapalenie płuc" w rozdziale "przyczyny śmierci" w roczniku
    statystycznym.

    > Bez przesady, na dzikim zachodzie kazdy wiedzial, ze koniokradow sie
    > wiesza.

    Dzięki czemu można było łatwo kogoś wrobić i się pozbyć.

    > Co za roznica, czy zrobi to poszkodowany, czy z miasta
    > przyjedzie szeryf z sedzia;-)

    jak szeryf przyjechał to juz wisiał a było 2 braci na świadków, ze bydło
    kradł...

    > W dzisiejszych czasach nie namawiam, zeby
    > za kradziez wielu koni (mechanicznych) zaraz wieszac, ale szybka i
    > skuteczna kara uniemozliwiajaca powrot do przestepstwa,

    Inna niż śmierć? Wątpię. Rosja ładuje przestępców do łagrów, chiny robią
    z morderców materiał do transplantacji i co, nie mają morderców?

    > Nota bene ten wychwalany przez Ciebie system sprawiedliwosci,
    > oskarzenie, sledztwo, sad, obronca, proces wywodzi sie z czasow
    > wprawdzie bardziej wspolczesnych niz wspomniana epoka kamienia lupanego,
    > ale nie jestem przekonany, czy to taki powod do dumy.

    Pewnie. "Sprawiedliwość" gdzie o odpowiedzialności decyduje jedynie stan
    portfela jest najlepsza...

    > Mowiac powaznie, nikt nie pochwala samosadow,

    No jak nie? Mam wrażenia właśnie, że z roku na rok jest coraz więcej
    pojebów reklamujących jakie to samosądy są fajnym rozwiązaniem i
    "szkoda, że u nas nie ma".

    Michoo