-
1. Data: 2011-04-02 13:36:35
Temat: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: pi <w...@i...pl>
Witam,
Pacjent to VW Polo 1.4 benzyna z 1999 z automatyczną skrzynią biegów. I
w niej właśnie tkwi od jakiegoś czasu problem.
Otóż po zapaleniu silnika nie mogę lewarka z pozycji P ruszyć,
zablokowany jest przycisk 'zwalniający'. Gdy silnik jest zgaszony,
przycisk można wcisnąć bez problemu. Odpalanie wygląda więc tak, że
prawą ręką trzymam go wduszonego, co by później na D czy R przerzucić, a
lewą przekręcam kluczyk. Idzie się przyzwyczaić, ale....
Zna ktoś możliwą przyczynę lub rozwiązanie problemu?
pozdrawiam,
weiser
-
2. Data: 2011-04-02 16:47:35
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: pi <w...@i...pl>
W dniu 2011-04-02 13:36, pi pisze:
> Witam,
> Pacjent to VW Polo 1.4 benzyna z 1999 z automatyczną skrzynią biegów. I
> w niej właśnie tkwi od jakiegoś czasu problem.
> Otóż po zapaleniu silnika nie mogę lewarka z pozycji P ruszyć,
> zablokowany jest przycisk 'zwalniający'. Gdy silnik jest zgaszony,
> przycisk można wcisnąć bez problemu. Odpalanie wygląda więc tak, że
> prawą ręką trzymam go wduszonego, co by później na D czy R przerzucić, a
> lewą przekręcam kluczyk. Idzie się przyzwyczaić, ale....
>
> Zna ktoś możliwą przyczynę lub rozwiązanie problemu?
>
> pozdrawiam,
> weiser
Więc ja już znam przyczynę i rozwiązanie, sam sobie i potomnym odpowiem
Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że
brak stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło
wymienić czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu.
Widocznie jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
EOT
-
3. Data: 2011-04-02 17:29:23
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: "Jacek" <s...@o...pl>
Użytkownik "pi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
news:in7cuh$54o$1@usenet.news.interia.pl...
>
> Więc ja już znam przyczynę i rozwiązanie, sam sobie i potomnym odpowiem
> Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
> Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że brak
> stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło wymienić
> czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu. Widocznie
> jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
> EOT
nie zabezpieczenie przed brakiem świateł stopu,
tylko przed zmianą biegu w czasie jazdy.
przeczytaj instrukcje obsługi, pisze jak byk
Jacek
-
4. Data: 2011-04-02 17:34:49
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2011-04-02 17:29, Jacek pisze:
> nie zabezpieczenie przed brakiem świateł stopu,
> tylko przed zmianą biegu w czasie jazdy.
> przeczytaj instrukcje obsługi, pisze jak byk
Zajebiste te automaty co jeżdżą cały czas na jednym biegu :D
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
5. Data: 2011-04-02 18:35:07
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: pi <w...@i...pl>
>> Więc ja już znam przyczynę i rozwiązanie, sam sobie i potomnym odpowiem
>> Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale
>> hamulca. Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie
>> zauważyłem że brak stopów i problemy z automatem wystąpiły
>> jednocześnie. Wystarczyło wymienić czujnik i drążek zmiany biegów
>> zaczął działać bez problemu. Widocznie jakieś takie zabezpieczenie
>> przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
>> EOT
>
> nie zabezpieczenie przed brakiem świateł stopu,
> tylko przed zmianą biegu w czasie jazdy.
> przeczytaj instrukcje obsługi, pisze jak byk
Przerzucać między ND123 mogłem bez problemu. Jak już wspomniałem, kłopot
pojawiał się przy przerzucaniu z P tuż po zapaleniu.
-
6. Data: 2011-04-02 19:21:59
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 02 Apr 2011 16:47:35 +0200, pi wrote:
>> Pacjent to VW Polo 1.4 benzyna z 1999 z automatyczną skrzynią biegów. I
>> w niej właśnie tkwi od jakiegoś czasu problem.
>> Otóż po zapaleniu silnika nie mogę lewarka z pozycji P ruszyć,
>> zablokowany jest przycisk 'zwalniający'. Gdy silnik jest zgaszony,
>> przycisk można wcisnąć bez problemu. Odpalanie wygląda więc tak, że
>> prawą ręką trzymam go wduszonego, co by później na D czy R przerzucić, a
>> lewą przekręcam kluczyk. Idzie się przyzwyczaić, ale....
>>
>Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
>Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że
>brak stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło
>wymienić czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu.
>Widocznie jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?
J.
-
7. Data: 2011-04-02 21:01:32
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: pi <w...@i...pl>
>> Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
>> Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że
>> brak stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło
>> wymienić czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu.
>> Widocznie jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
>
> A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
> bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?
Tak, tyle że z wciśniętym hamulcem i zepsutym włącznikiem świateł stopu
przycisk nie działał. Nie wiem na czym polegała zasada sprzężenia tych
dwóch ustrojstw, ważne że już wszystko działa:)
-
8. Data: 2011-04-02 21:03:01
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-04-02 19:21, J.F. pisze:
> A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
> bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?
>
> J.
>
Pewnie tak, ale każdy ma na to inną swoją teorię :D
Pozdrawiam !
-
9. Data: 2011-04-02 21:11:08
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Sat, 02 Apr 2011 13:36:35 +0200, pi napisał(a):
> Zna ktoś możliwą przyczynę lub rozwiązanie problemu?
Włączaj na N :P
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
10. Data: 2011-04-02 21:25:20
Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 02 Apr 2011 21:01:32 +0200, pi wrote:
>> A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
>> bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?
>
>Tak, tyle że z wciśniętym hamulcem i zepsutym włącznikiem świateł stopu
>przycisk nie działał. Nie wiem na czym polegała zasada sprzężenia tych
>dwóch ustrojstw, ważne że już wszystko działa:)
Zasade sprzezenia podejrzewam trywialnie prosta - z wylacznika stopu
skrzynia wie ze hamulec wcisnales :-)
Cel oczywiscie prosty - zeby nie bylo tak ze bieg zmieniasz i auto
"samo" rusza. Musisz hamulec depnac, a jak puszczasz to juz na wlasna
odpowiedzialnosc :-)
J.