eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolo '99 1.4 automat - problem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2011-04-02 13:36:35
    Temat: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: pi <w...@i...pl>

    Witam,
    Pacjent to VW Polo 1.4 benzyna z 1999 z automatyczną skrzynią biegów. I
    w niej właśnie tkwi od jakiegoś czasu problem.
    Otóż po zapaleniu silnika nie mogę lewarka z pozycji P ruszyć,
    zablokowany jest przycisk 'zwalniający'. Gdy silnik jest zgaszony,
    przycisk można wcisnąć bez problemu. Odpalanie wygląda więc tak, że
    prawą ręką trzymam go wduszonego, co by później na D czy R przerzucić, a
    lewą przekręcam kluczyk. Idzie się przyzwyczaić, ale....

    Zna ktoś możliwą przyczynę lub rozwiązanie problemu?

    pozdrawiam,
    weiser


  • 2. Data: 2011-04-02 16:47:35
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: pi <w...@i...pl>

    W dniu 2011-04-02 13:36, pi pisze:
    > Witam,
    > Pacjent to VW Polo 1.4 benzyna z 1999 z automatyczną skrzynią biegów. I
    > w niej właśnie tkwi od jakiegoś czasu problem.
    > Otóż po zapaleniu silnika nie mogę lewarka z pozycji P ruszyć,
    > zablokowany jest przycisk 'zwalniający'. Gdy silnik jest zgaszony,
    > przycisk można wcisnąć bez problemu. Odpalanie wygląda więc tak, że
    > prawą ręką trzymam go wduszonego, co by później na D czy R przerzucić, a
    > lewą przekręcam kluczyk. Idzie się przyzwyczaić, ale....
    >
    > Zna ktoś możliwą przyczynę lub rozwiązanie problemu?
    >
    > pozdrawiam,
    > weiser

    Więc ja już znam przyczynę i rozwiązanie, sam sobie i potomnym odpowiem
    Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
    Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że
    brak stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło
    wymienić czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu.
    Widocznie jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
    EOT


  • 3. Data: 2011-04-02 17:29:23
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "pi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:in7cuh$54o$1@usenet.news.interia.pl...
    >
    > Więc ja już znam przyczynę i rozwiązanie, sam sobie i potomnym odpowiem
    > Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
    > Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że brak
    > stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło wymienić
    > czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu. Widocznie
    > jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
    > EOT

    nie zabezpieczenie przed brakiem świateł stopu,
    tylko przed zmianą biegu w czasie jazdy.
    przeczytaj instrukcje obsługi, pisze jak byk

    Jacek


  • 4. Data: 2011-04-02 17:34:49
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-02 17:29, Jacek pisze:

    > nie zabezpieczenie przed brakiem świateł stopu,
    > tylko przed zmianą biegu w czasie jazdy.
    > przeczytaj instrukcje obsługi, pisze jak byk

    Zajebiste te automaty co jeżdżą cały czas na jednym biegu :D

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi


  • 5. Data: 2011-04-02 18:35:07
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: pi <w...@i...pl>

    >> Więc ja już znam przyczynę i rozwiązanie, sam sobie i potomnym odpowiem
    >> Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale
    >> hamulca. Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie
    >> zauważyłem że brak stopów i problemy z automatem wystąpiły
    >> jednocześnie. Wystarczyło wymienić czujnik i drążek zmiany biegów
    >> zaczął działać bez problemu. Widocznie jakieś takie zabezpieczenie
    >> przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
    >> EOT
    >
    > nie zabezpieczenie przed brakiem świateł stopu,
    > tylko przed zmianą biegu w czasie jazdy.
    > przeczytaj instrukcje obsługi, pisze jak byk

    Przerzucać między ND123 mogłem bez problemu. Jak już wspomniałem, kłopot
    pojawiał się przy przerzucaniu z P tuż po zapaleniu.


  • 6. Data: 2011-04-02 19:21:59
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 16:47:35 +0200, pi wrote:
    >> Pacjent to VW Polo 1.4 benzyna z 1999 z automatyczną skrzynią biegów. I
    >> w niej właśnie tkwi od jakiegoś czasu problem.
    >> Otóż po zapaleniu silnika nie mogę lewarka z pozycji P ruszyć,
    >> zablokowany jest przycisk 'zwalniający'. Gdy silnik jest zgaszony,
    >> przycisk można wcisnąć bez problemu. Odpalanie wygląda więc tak, że
    >> prawą ręką trzymam go wduszonego, co by później na D czy R przerzucić, a
    >> lewą przekręcam kluczyk. Idzie się przyzwyczaić, ale....
    >>
    >Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
    >Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że
    >brak stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło
    >wymienić czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu.
    >Widocznie jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.

    A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
    bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?

    J.


  • 7. Data: 2011-04-02 21:01:32
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: pi <w...@i...pl>

    >> Winowajcą okazał się czujnik świateł stopu montowany na pedale hamulca.
    >> Światła stopu, poza automatem, mi też nie działały. Nie zauważyłem że
    >> brak stopów i problemy z automatem wystąpiły jednocześnie. Wystarczyło
    >> wymienić czujnik i drążek zmiany biegów zaczął działać bez problemu.
    >> Widocznie jakieś takie zabezpieczenie przed wyruszeniem na drogę bez stopów.
    >
    > A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
    > bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?

    Tak, tyle że z wciśniętym hamulcem i zepsutym włącznikiem świateł stopu
    przycisk nie działał. Nie wiem na czym polegała zasada sprzężenia tych
    dwóch ustrojstw, ważne że już wszystko działa:)


  • 8. Data: 2011-04-02 21:03:01
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-02 19:21, J.F. pisze:

    > A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
    > bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?
    >
    > J.
    >

    Pewnie tak, ale każdy ma na to inną swoją teorię :D

    Pozdrawiam !


  • 9. Data: 2011-04-02 21:11:08
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 02 Apr 2011 13:36:35 +0200, pi napisał(a):

    > Zna ktoś możliwą przyczynę lub rozwiązanie problemu?

    Włączaj na N :P

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 10. Data: 2011-04-02 21:25:20
    Temat: Re: Polo '99 1.4 automat - problem
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Apr 2011 21:01:32 +0200, pi wrote:
    >> A nie jest tak ze z zalozenia ten przycisk mozesz wcisnac, i zmienic
    >> bieg z P na inny, tylko wtedy jesli masz hamulec wcisniety ?
    >
    >Tak, tyle że z wciśniętym hamulcem i zepsutym włącznikiem świateł stopu
    >przycisk nie działał. Nie wiem na czym polegała zasada sprzężenia tych
    >dwóch ustrojstw, ważne że już wszystko działa:)

    Zasade sprzezenia podejrzewam trywialnie prosta - z wylacznika stopu
    skrzynia wie ze hamulec wcisnales :-)

    Cel oczywiscie prosty - zeby nie bylo tak ze bieg zmieniasz i auto
    "samo" rusza. Musisz hamulec depnac, a jak puszczasz to juz na wlasna
    odpowiedzialnosc :-)

    J.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: