    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Polkomtel odciął mnie od sieci
    Date: Fri, 04 Sep 2009 19:37:22 +0200

    W odpowiedzi na pismo z piątek 04 wrzesień 2009 19:13
    (autor Jakub Danecki
    publikowane na pl.misc.telefonia.gsm,
    wasz znak: <h7rhr7$lpd$1@inews.gazeta.pl>):

    > Powiadom ich o tymczasowej zmianie numeru.

    Niemożliwe. Obsługuję bardzo dużo małych klientów, a nie kilku dużych. Taka
    specyfika. Sporo klientów to nawet ja nie znam, bo to oni do mnie dzwonią.

    > Ale to nie rozwiązuje problemu, nawet jak dojdziesz, czyja to wina.

    No, ale trzeba se jasno powiedzieć, że to nie mBank winny.

    > Ja tez prowadzę niewielką działalność. Nie znaczy to jednak, że
    > problemem jest dla mnie utrzymanie telefonu z abonamentem

    A co to za różnica? Tyle, żeby się pochwalić, że cię stać na droższe
    rozmowy? No mnie też stać, ale rozrzutność nie jest cechą bogaczy :-P Skoro
    mogę płacić połowę albo jeszcze mniej, to wolę płacić połowę albo jeszcze
    mniej. GSMa w Polkomtelu mam od 1998 albo 1999 jakoś tak. Ale 2 lata temu
    właśnie przeszedłem na przedpłaty. Skoro nie widać różnicy, to po co
    przepłacać?

    > (choćby z
    > powodu jaj z roamingiem)

    A nie wiem, nie bywam za granicą. W 1986 byłem w Vaterlandzie tydzień, a w
    2005 na 1 dzień na wycieczce na Litwie. Czasami mi się zdarza tylko przejść
    na czechosłowacką stronę w górach, jak szlak tam wiedzie.

    Ale ZTCW to roming w przedpłatach też jest.

    > - bo takich abonentów trakuje się troszkę
    > inaczej (zwłaszcza z działalnością - stawki biznesowe np. często nei
    > odróżniają Play od innych sieci). Dodatkowo warto sprawdzić, ile w
    > praktyce zabiera przeniesienie numeru i ile wynosi (takoż maksymalnie)
    > blackout i dokonać ruchów wyprzedzających

    No Bluemedia twierdziła, że o 1 w nocy wyłączą starą kartę, a nad ranem
    będzie działała nowa. A Polkomtel radośnie starą wyłączył, a nowej nie
    włączył przez 3 dni. Ludzie po Sieci pisali, że to max 1 dzień trwa. Więc
    moje sprawdzanie okazało się g. warte.

    > (powiadomienie niektórych
    > klientów,

    Nie przy moim profilu działalności.

    > ustawienie przekierowań i komunikatów na poczcie głosowej dla
    > innych).

    To nic nie da. Po wyłączeniu numeru był on ,,widoczny'' dla wszystkich sieci
    z komunikatem ,,zły numer'' czy jakoś tak. Tak jakby dzwonić na
    nieistniejący numer. Żadna poczta głosowa już nie miała szans działać.
    Stara karta została odcięta i numer po prostu zniknął.

    > Jak przenosiłem łącze ADSL z TPSA do Ery sprawdziłem to wytypowałem
    > około 3 tygodni bez Internetu i pomyliłem się o 3 dni. Nie przewidziałem
    > tylko, że odetną mi go 3 dni przed terminem, ale i z tym dałem sobie radę.

    Nie zawsze się da coś zrobić. ja w ogóle zacząłem przenosić w lipcu, żeby
    trafić w wakacje (mniej klientów dzwoni). A że całość zajęła Polkomtelowi 2
    miesiące, to już nie moja wina. A do tego nie potrafią aktywować karty.
    Przecież technicznie to ta sama sieć. Więc tylko aktywować numer na nowej
    karcie i już.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)