  • 91. Data: 2009-04-07 21:18:18
    Temat: Re: Policja w pogoni za moto
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-07 07:58:01 +0200, n...@s...com said:

    > JAK ?
    > Opisz jakies realny i wykonalny sposob (to zebys sie nie wypuscil z
    > nakierowaniem satelitow czy ciaglym patrolowaniem ze smiglowca).

    Mają hihoptery, chwalą się motocyklami do ścigania piratów, choć moim
    skromnym nic nie zastąpi sensownie i szybko zorganizowanej blokady.
    Blokady, nie barykady z WKM-ami, działkami i moździerzami. Plus w
    ramach bonusa dla uciekiniera do pokrycia koszty zorganizowania akcji.
    Wiem, wiem, logistyka takiej akcji ma dużą szansę przerosnąć zdolności
    organizacyjne naszej policji, która miewa czasami problemy z łącznością
    radiową z dyspozytorem.

    > Niekoniecznie wyjdzie, 7,62 ma za duza sile przebicia i moze po
    > przejsciu przez cel trafic kogos postronnego. A to prowadzi do wyplaty
    > odszkowan/zadoscuczynienia itd.

    Z kolei w PM na 9 para są problemy z celnością powyżej ~50 m. Jak już,
    to krótkodystansowo najlepszy byłby drobny-średni śrut. Ale tu znów -
    jak uciekinier będzie popierdzielał, to nawet mimo stosunkowo mało
    poważnych obrażeń od postrzału, ma szanse nie dożyć do rozprawy. Plus
    latający motocykl w opcji, jako efekty specjalne. Wycieczka zakonnic
    przechodząca obok i takie tam.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 92. Data: 2009-04-07 21:24:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-07 09:58:26 +0200, "Mystik" <m...@p...pl> said:

    > Aha. Może ameryka nie jest najlepszym przykładem, ale nawet oni,
    > dysponujący prawdopodobnie milion razy większym budżetem niż nasza
    > policja, nie waha się taranować uciekające pojazdy.

    Przykład Hameryki jest o tyle słaby, że z racji dość dużych uprawnień
    jakie ma tamtejsza policja w zakresie użycia srodków przymusu, jest to
    kraj gdzie również jest bardzo dużo nadużyć tych środków (z państw
    uznawanych za praworządne i prowadzących jakieś tam statystyki). Od
    paru lat mają ciut więcej luzu, bo przecież terrorysta może się czaić
    wszędzie. Ja bym zdecydowanie nie chciał mieszać w kraju, gdzie policja
    ma aż taką swobodę działania. I tak BTW - skuteczności w zwalczaniu
    przestępczości wszelakiej też nie mają jakiejś powalającej.

  • 93. Data: 2009-04-07 22:37:26
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 07 Apr 2009 23:18:18 +0200, de Fresz <d...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Z kolei w PM na 9 para są problemy z celnością powyżej ~50 m.

    To ja tylko dodam, że "za duża siła przebicia" to strasznie kijowy
    argument,
    bo to, że ten 1 pocisk na 10 który trafi może przebić przestępcę i trafić
    cywila to stosunkowo mały problem, problemem jest te pozostałe 9 pocisków
    które nie trafią w przestępcę. ;-> I to zakładając w miarę dobrze
    wyszkoloną
    policję, nie wiem czy dzielni polscy policjanci z drogówki są w stanie
    uzyskać
    10% celności w mocno stresowej sytuacji pościgu i strzelania do człowieka.

    > Jak już, to krótkodystansowo najlepszy byłby drobny-średni śrut.

    Gumowe pociski też się powinny nieźle sprawdzić. :-)

    IMO najlepszy byłby laser oślepiający, jak ktoś nagle przestanie widzieć
    to da po heblach albo zginie. Tylko że taki dazzler laserowy (bezpieczny
    dla wzroku, tzn. oślepia tylko jak się świeci nim w twarz) to kilka tysięcy
    dolarów za sztukę.

    > Ale tu znów - jak uciekinier będzie popierdzielał, to nawet mimo
    > stosunkowo mało poważnych obrażeń od postrzału, ma szanse nie dożyćdo
    > rozprawy. Plus latający motocykl w opcji, jako efekty specjalne.

    No to się niestety stosuje do wszystkiego, nawet kolczatki na drodze. Jak
    ktoś
    ucieka przed policją 200 kmh po drodze (zamiast 15 kmh po schodach i między
    słupkami) to ewidentnie kandyduje do nagrody Darwina.

    A w ogóle to niezły byłby EMP, od dłuższego czasu widzę różne zapowiedzi że
    różne policje zastanawiają się nad opracowaniem systemu do wywalania
    elektroniki
    w uciekającym samochodzie, ale jak na razie nic się jeszczen nie
    zmaterializowało. Poza tym, jak się ma stary, gaźnikowy motocykl to mu EMP
    nic
    nie zrobi. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 94. Data: 2009-04-07 23:42:18
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-08 00:37:26 +0200, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

> [...]
    > 10% celności w mocno stresowej sytuacji pościgu i strzelania do człowieka.

    W dodatku z takiego ścigającego radiowozu, wychylając się przez boczne okno...
    W tym układzie chyba najlepiej by wypadł Dragunow (SWD) - jakaś
    sensowna optyka, samopowtarzalny, do 800 m daje spokojnie radę.
    Przydałby się tylko właz dachowy.
    Co do umiejętności strzeleckich naszej drogiej policji - tak średnio to
    10% skuteczności jest IMHO jednak pewnym przeszacowaniem. Spora część
    strzela raz-dwa w roku, niektórzy i od tego obowiązku się migają.
    Często nawet nie strzelają z broni służbowej (komendy miewają kontrakty
    z prywatnymi strzelnicami), o długiej czy automatycznej nie wspominając
    (bo to drogo).

    > Gumowe pociski też się powinny nieźle sprawdzić. :-)

    E-e. Celność gówniana. Wyraźnie słabsza od breneki.

    > IMO najlepszy byłby laser oślepiający, jak ktoś nagle przestanie widzieć
    > to da po heblach albo zginie.

    Tylko jak go stosować w czasie pościgu od tylca?

> [...]
    > w uciekającym samochodzie, ale jak na razie nic się jeszczen nie
    > zmaterializowało. Poza tym, jak się ma stary, gaźnikowy motocykl to mu EMP nic

    A jesteś pewienże moduł czy inna cewka przetrzyma impuls? Zresztą - też
    jest ryzyko gleby, jak niespodziewanie silnik przestanie gadać, a
    bajker z zaskoku nie zdąży wcisnąć sprzęgła.

  • 95. Data: 2009-04-08 06:14:24
    Od: n...@s...com

    On Tue, 7 Apr 2009 23:18:18 +0200, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >Mają hihoptery

    Dwa na obszar calej RP ?

    >skromnym nic nie zastąpi sensownie i szybko zorganizowanej blokady.

    Problem z blokadami polega na tym ze nie da sie jej szybko
    zorganizowac jesli nie masz w roznych miejscach duzej ilosci patroli
    samochodowych. A nie masz.

    >Blokady, nie barykady z WKM-ami, działkami i moździerzami.

    myhyhy i ten motocyklista szturmujacy z bagnetem!!!!

    >poważnych obrażeń od postrzału, ma szanse nie dożyć do rozprawy.

    I to ma byc przyczyna zeby mu odpuscic ? Przeciez podjal ryzyko na
    wlasne zyczenie. Wiedzial ze moze zginac. Koniec.

    >Plus latający motocykl w opcji, jako efekty specjalne. Wycieczka zakonnic
    >przechodząca obok i takie tam.

    Dlatego debil powinien odstrzelony w odpowiednim momencie, wtedy gdy
    jego pojazd nie narazi na szwank zdrowia i zycia zakonnicy panny i
    sznura. Np gdy bedzie jechal przez las (troche szkoda drzew, ale skoro
    jakies straty musza byc to lepsze drzewa niz ludzie)/wyjedzie z
    miasta-wsi.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 96. Data: 2009-04-08 09:38:22
    Od: k...@g...com

    On 5 Kwi, 00:05, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > No właśnie, skąd policja miałaby zgadnąć, że niezatrzymujący się do
    > kontroli to np. nie:
    [...]
    > - mudżahedin z misją wysadzenia czegoś

    Znaczy Rogal?

    > - seryjny psychopatyczny morderca z piłą łańcuchową w kufrze

    Znaczy Wayne?

    > - cyngiel mafii

    Tu nie moge powiedziec.

    > - kosmita planujący zagładę ludzkości

    Nie no, odczepcie sie ode mnie, a gdzie ta slynna staropolska
    goscinnosc?
    K.14.

  • 97. Data: 2009-04-08 09:39:17
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > Dwa na obszar calej RP ?

    Tak mi się skojarzyło:

    Chińczycy ustalają strategię na nadchodzącą bitwę. Jeden generał mówi:
    -Zacznijmy atakiem ze skrzydeł. Wyślemy małe oddziały po 2-3 miliony. Na to
    drugi:
    -Tak, tak! A środkiem puścimy czołgi!
    -Czyś ty zwariował, oba?!

    Dajcie już spokój, swoją drogą. Żeby to pierwszy raz wszystko było pisane na
    temat zatrzymywania i strzelania.
    Z opinią jak z d*pą, jak to mówią, każdy ma swoją.

    Nie piszę tego konkretnie do Ciebie, Niuromku. Po prostu przypomniałeś mi
    fajny sucharek.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 98. Data: 2009-04-08 09:50:20
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    k...@g...com pisze:

    > [...]
    >
    > Znaczy Rogal?

    > Znaczy Wayne?

    > Tu nie moge powiedziec.

    > Nie no, odczepcie sie ode mnie, a gdzie ta slynna staropolska
    > goscinnosc?
    > K.14.

    pieprzeni klingoni

    --
    gildor
    9'99

  • 99. Data: 2009-04-08 10:00:35
    Od: "VLX" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swobodę działania. I tak BTW - skuteczności w zwalczaniu przestępczości
    > wszelakiej też nie mają jakiejś powalającej.

    I tu jest pies pogrzebany - z jednej strony trzeba zakladac, ze policja ma
    nas chronic i dawac jej ku temu narzedzia, a z drugiej trzeba ja
    kontrolowac, zeby nie dochodzilo do naduzyc. Nikt nie chce dostac kuli
    dlatego, ze policja olala postawienie wymaganej widocznej blokady i tylko
    wyslala radiowoz na sygnale, ktorego motocyklista nawet nie zauwazyl, bo mu
    szum kasku zagluszyl syrene. Co innego gosc, ktory dobrze wie ze jest
    scigany, bo mimo kilku prob zatrzymania, wciaz ucieka i dlatego wlasnie
    zasuwa 200 km/h po miescie. Moim zdaniem ktos taki wymaga skasowania na
    pierwszej pustej prostej. Obojetnie - kolczatka, staranowaniem, czy
    strzalami w motocykl. Takie zycie - zagrozenia trzeba eliminowac.

    Masz racje - duze uprawnienia czesto rodza naduzycia. Pytaniem jest, jak
    rozwiazac ten problem. Na pewno nie jest rozwiazaniem ograniczanie, albo
    brak rozszerzania uprawnien policji, bo majac zwiazane rece, stanie sie ona
    calkowicie nieskuteczna. I na pewno nikt by nie chcial zyc w panstwie
    policyjnym. :-)

    VLX
    Honda CB500.
    Oczko sie popsulo. Temu motocyklu.

  • 100. Data: 2009-04-08 10:18:40
    Od: k...@g...com

    On 8 Kwi, 11:50, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > pieprzeni klingoni

    Slizgacza wam odpieli, to pomyslalem, ze tesknicie. Ale widze, ze
    nadal copypastujecie archiwum, hihi.
    K.14.