  • 61. Data: 2011-10-15 23:21:15
    Temat: Re: Policja chce zrobić kolejny przekręt
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > A tak w ogóle sama kolizja miała miejsce z pojazdem uprzywilejowanym

    Skąd ta wiedza?

  • 62. Data: 2011-10-15 23:24:40
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2011 20:45:30 +0200, "szufla" <b...@e...pl> wrote:

    >ta sie nie zepsula ;)
    >http://oognet.pl/content/details/267

    O ile jest to gdzieś zapisywane.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 63. Data: 2011-10-15 23:26:33
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2011 21:41:16 +0200, Paweł W.

    >Nie wiem czy każdy wie, ale auta policyjne nie mają AC, więc kierowca radiowozu
    >płaci z własnej kieszeni za kolizję z własnej winy).

    Nie do końca.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 64. Data: 2011-10-16 00:46:48
    Temat: Re: Odp: Policja ... błędy.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zelko4x,

    Saturday, October 15, 2011, 8:59:28 PM, you wrote:

    > Jeżeli to nie szkoła, to co się czepiasz.

    Bo to nie szkoła, gdzie można się papierkiem zasłaniać. To życie.

    > Zwracaj uwagę na błędy istotne, mające wpływ na zrozumiałość.

    Istotnym błędem przy pisaniu na grupach dyskusyjnych jest cytowanie
    wrotek i podpisów - zaprzestań tego, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 65. Data: 2011-10-16 00:47:48
    Temat: Re: Odp: Policja .. publicznie.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zelko4x,

    Saturday, October 15, 2011, 9:00:09 PM, you wrote:

    > Publicznie to może sobie pisać jak umie, potrafi.
    > Najważniejsze, aby to miało sens i było zrozumiałe.
    > Publicznie nie wolno mu robić rzeczy zabronionych przez prawo.

    Załatwianie potrzeb fizjologicznych nie jest zabronione przez prawo -
    robisz to publicznie?

    > Wszystko inne jest jego prywatna sprawą.

    Tylko Ci się tak wydaje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 66. Data: 2011-10-16 12:43:40
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-10-15 20:16, kogutek pisze:

    > Uprzywilejowanie to szczególny przypadek. Pozwala na nie stosowanie się do
    > przepisów ale jednocześnie nakłada obowiązek zachowania szczególnej
    > ostrożności. Za nie przepuszczenie uprzywilejowanego jest kara. Za wymuszenie
    > pierwszeństwa przejazdu przez uprzywilejowanego też jest kara. Dla
    > uprzywilejowanego.

    Wszystko się zgadza.
    Zauważ, że uprzywilejowany nie ma pierwszeństwa, a "jedynie" należy mu
    się usunąć z drogi i umożliwić przejazd. Podobnie jak z autobusem
    wyjeżdżającym z zatoczki. I myślę, że tu się zgadzamy, prawda?

    Ale ja cały czas o czymś trochę innym - wydaje mi się, że niemożliwe
    będzie udowodnienie, że facet włączył sygnały bezpodstawnie, bo zawsze
    może się wykpić np., że ktoś przed nim przejechał na czerwonym i chciał
    go zatrzymać (mimo, że był po fajrancie). Przecież nie musi za każdym
    razem prosić o pozwolenie dyżurnego (zobacz choćby Uwaga Pirat - po
    prostu pstryk i włączają). Z resztą co to ma za znaczenie dla samego
    zdarzenia , czy miał prawo akurat wtedy "oznakować się" jako
    uprzywilejowany? I dla tego uważam, że szukanie tutaj (czy miał prawo
    włączać i czy był uprzywilejowany) szansy na potwierdzenie niewinności
    jest mało sensowne.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 67. Data: 2011-10-16 13:06:24
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Artur Maśląg, Fri, 14 Oct 2011 22:36:11 +0200, pl.misc.samochody:

    > A teraz wskaż na podstawie którego z punktów przez Ciebie przekopiowanych
    > policjanci zatrzymali PJ bogu ducha winnego kierowcy Caddy...

    Nie doczekasz sie odpowiedzi.
    Ale to nic nowego w przypadku maslaga.

    --
    Karolek

  • 68. Data: 2011-10-16 16:08:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 20:22:31 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > kamerka kosztuje mniej niz dwie paczki fajek.

    Z rejestratorem ?

    > Najlepiej żeby nigdy się nie
    > przydała. Ale może się okazać że jak raz się przyda to zwróci się
    > wielokrotnie.

    Zwyzka na OC nie jest taka duza :-)
    Aczkolwiek z rzadka moze i wiecej grozic.

    > Niedawno był wałkowany temat kto winien. Jak by ten w mesiu co
    > dostał miał z tyłu kamerkę za dwie dychy i by nagrał że ten co mu przywalił
    > nie sygnalizował zamiaru zmiany pasa zanim go zmienił.

    Megrims mial chyba drozsza kamere a akurat jakby nie widac - migal, czy nie
    migal.

    > To by wygrał w każdym
    > sądzie że jest niewinny. Oczywiście pod warunkiem że sędzia chciał by się
    > zapoznać z nagraniem i powołał biegłego. W Polsce sędzia jak nie chce to nic
    > nie musi.

    No, sa jeszcze apelacje, ale ogolnie masz racje - wcale nie wiadomo czy by
    wygral.

    Szczegolnie ze tak uczciwie mowiac, to tu chyba sprawiedliwie byloby obu
    skazac - obaj ostroznosci nie zachowali i do stluczki sie przyczynili :-)
    I taki zysk z kamery :-)

    J.

  • 69. Data: 2011-10-16 17:51:05
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > uprzywilejowany? I dla tego uważam, że szukanie tutaj (czy miał prawo
    > włączać i czy był uprzywilejowany) szansy na potwierdzenie niewinności

    W sytuacji jaka jest opisana trzeba się uczepić wszystkiego. Druga strona nie
    zna litości. Jak chcesz mieć miękkie serce to musisz mieć twardą dupę.

  • 70. Data: 2011-10-16 18:35:15
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > skazac - obaj ostroznosci nie zachowali i do stluczki sie przyczynili :-)

    Wyobraź sobie sytuację w której są dwa nagrania walnięcia mercedesów. Z kamery
    tego co przywalił widać że wybiera najgorszy możliwy manewr i da się obliczyć
    że jedzie szybciej niż w tamtym miejscu wolno. I jest drugie nagranie z
    walniętego. Nagranie z tylnej kamery. Na nim nie widać żeby ten co przywalił
    poprawnie sygnalizował zmianę pasa. Co w takiej sytuacji zrobił by policjant
    który przyjechał rozstrzygnąć spór? A co do tanich kamerek. Jakiś czas temu
    patrzyłem na Allegro na kamerki. Sporo jest takich tanich, jakieś breloczki,
    zapalniczki z kamerkami. Na kartę toto jest. Nie trzeba mieć podglądu od razu
    i natychmiast. Zmusić taka kamerkę, bo niekoniecznie musi to umieć, żeby
    nagrywała w pętli. Albo od początku po każdym uruchomieniu silnika jak pamięci
    wystarcza na godzinę. Jakość może być dowolna bo jak ktoś dostanie strzała od
    czerwonego samochodu to nie da się podłożyć w to miejsce niebieskiego. Mam
    starą małą kamerkę znanej na całym świecie firmy Medion. Kiedyś była fajna a
    teraz to gówno. Pamięci jej wystarcza przy rozdzielczości 320x240 na 5 minut.
    Przy takiej marnej rozdzielczości widać czy ktoś miga kierunkowskazami, z
    bliska udaje się numer przeczytać. Ludzie na chodnikach mają oczy i nosy. Jak
    ktoś znajomy będzie szedł to go poznasz na nagraniu. Jeśli ktoś ma kasy do
    obrzydzenia to może kupić kamerę RED za 25 tysięcy dolarów. Dla normalnego
    użytkownika potrzebna jest kamerka bez podglądu nagrywająca ostatnie 5 minut.
    Chyba że ktoś po godzinach fascynuje się oglądając film z trasy Poznań
    Warszawa. Nie wiem czy czujesz sytuację jak sporo osób by miało kamerki.
    Policjanci grzeczniejsi, korbelkowy nie przywali jak na torowisku stoisz i
    czekasz żeby zjechać. Kierowcy wiedzą że są obserwowani i się nie wygłupiają
    bo jak coś odwalą, jak ten w mesiu z innego tematu, to mali bracia to widzą.
    I wcale nie trzeba być donosicielem i lecieć z każdym nagranym idioty na
    policję żeby sobie małą i tanią kamerkę założyć. Najlepiej z przodu i z tyłu.
    Już zdecydowałem że kupię taką tanią kamerkę i popatrzę co da się z niej zrobić.