  • Data: 2015-08-19 19:11:20
    Temat: Re: Policja bierze się za "szeryfów drogowych"
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 Aug 2015 10:13:06 +0200, elmer radi radisson napisał(a):

> [...]
    wych,569691,s.html

    > "Szeryf" walczy w ten sposób o sprawiedliwość drogową - w myśl zasady,
    > że na przejazd wąskim gardłem trzeba czekać w "uczciwej" kolejce. Tyle,
    > że to myślenie nijak ma się do przepisów ruchu drogowego, które zalecają
    > jazdę "na suwak"."
    >
    > Wszystko fajnie, tyle ze w przepisach niestety wciaz nie ma niczego
    > o jezdzie na suwak. Ustawiane sa tylko czasem znaki zalecajace taka
    > jazde, tyle ze mocy sprawczej nie maja bo ich tez nie ma w przepisach.

    Zastanawiałem się kiedyś nad tym i wyszło mi że wprowadzenie suwaka
    przepisami raczej nie jest możliwe.

    Oczywiście papier jest cierpliwy i w ustawie można zapisać dowolny potok
    słów, ale nie ma to większych szans na wprowadzenie tego żeby ludzie
    jeździli na suwak.

    Suwak to pewien zwyczaj, element kultury jazdy, która najpierw musi być, a
    potem ewentualnie można jej obecność potwierdzić przepisem, który będzie
    miał na celu zapobieżenie ewentualnym celowo prowokowanym stłuczkom.

    Natomiast sama, potrzebna w tym wypadku, kultura jazdy jest nie do
    wprowadzenia dekretem.
    To tak jakbyś chciał ustawą zlikwidować tych co się nie myją i potem
    śmierdzą w autobusach - można próbować, ale to się po prostu nie uda, bo to
    nie kwestia nakazu czy zakazu, a właśnie kultury.

    Bo problem zamka nie odbywa się na zwężeniu drogi, a kilkaset metrów
    wcześniej, tam gdzie korek dopiero się zaczyna.
    To tam niekulturalni kierowcy, którzy nie potrafią się zachować, zmieniają
    pas z tego który się dalej kończy na ten drugi, chociaż kultura jazdy na
    suwak nakazuje jechać nim do końca.
    I to oni są burakami równymi tym którzy pierdzą w windzie, nie mówią "dzień
    dobry" i nie przepuszczą kobiety w ciąży w kolejce.
    I to przez nich nie działa i nigdy nie będzie działał zamek błyskawiczny,
    czego by nie zapisać w ustawach.

    Ten znienawidzony "szeryf" to tak naprawdę skutek tego co wyprawia opisane
    wcześniej buractwo, tyle że on zamiast buractwo zwalczać kulturą, to
    zwalcza je innym prostactwem, bo też inaczej nie potrafi, bo nikt mu nie
    wytłumaczył jak to należy robić.

    Zamiast zastanawiać się nad zmianami w prawie, czy piętnowaniem szeryfów,
    dlaczego nikt nie pokaże w telewizji skąd się bierze problem i jak należy
    się zachowywać?