  • 11. Data: 2010-01-22 21:17:42
    Temat: Re: Policja a niezarejestrowane auto...
    Od: "myrkysfara" <j...@n...pl>

    Użytkownik "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hjc8mr$mvl$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > rejestracyjnych włoskich nie ma, bo auto we Wloszech zostalo
    > wyrejestrowane. Komis wydrukowal na kartonie kopie wloskich tablic i
    > proponuje, zebym na nich wracal.
    >
    > Czy ktos moze poradzic, co mi grozi za przejazd takim autem w razie
    > kontroli policji?
    >
    > Najbardziej mnie martwi, czy policja moze mi zabrac auto na parking
    > policyjny....
    >
    > A moze ktos ma jakis pomysl, jak taki problem trnasportu swiezo
    > sprowadzonego i jeszcze niezarejestrowanego auta najlepiej rozwiazac?
    >
    > Najprosciej byloby pewnie laweta, ale 500 km laweta... musialbym tansze

    Wykupic mozesz ubezpieczenie graniczne za sto cos zlotych kture jest wazne
    30 dni i zrobic polski przeglad dla pewnosci i zamontowac te wydrukowane
    rejstracje i jechac. Wtedy masz wazne ubezpieczenie i przeglad do tego
    niemoga sie przyczepic jedynie moze do rejstracji w co watpie. Lub zadzwon
    na komisariat i sie dowiedz.

  • 12. Data: 2010-01-22 22:24:41
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > IMHO nie można u nas ubezpieczyć pojazdu na VIN a jedynie na nr.
    > rejestracyjny. Nie jestem pewien, więc niech ktoś potwierdz, bądz zaneguje
    > bo spec nie jestem.

    można. jesli masz zgłoszony autohandel w działalności
    wiele razy ubezpieczałem tak np quady na 30 dni żeby mózna było pohulać po
    drogach publicznych na legalu :)

    pzdr
    GL

  • 13. Data: 2010-01-24 22:14:05
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

> [...]
    >
    > Planuje kupic auto sprowadzone z Wloch, po oplatach, ale jest ono na
    > drugim koncu Polski.... Ale nie wiem, jak zorganizowac jego transport :-(

    Bodajze grozi za to 300zł mandatu, mozliwosc odholowania istnieje, jednak
    malo prawdopodobna.

    Jarek

  • 14. Data: 2010-01-26 16:54:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 14:22:20 +0100, Bartosz Zoltak napisał(a):

    > Czy ktos moze poradzic, co mi grozi za przejazd takim autem w razie kontroli
    > policji?

    Mandat + zatrzymanie pojazdu.

    > Najbardziej mnie martwi, czy policja moze mi zabrac auto na parking
    > policyjny....

    Może.

    > A moze ktos ma jakis pomysl, jak taki problem trnasportu swiezo
    > sprowadzonego i jeszcze niezarejestrowanego auta najlepiej rozwiazac?

    Banalnie - laweta.

    > Najprosciej byloby pewnie laweta, ale 500 km laweta... musialbym tansze auto
    > wybrac :-)

    A widziałeś to auto? Bo wiesz, może nei kupisz?
    IMO najlepiej - dorzuć parę złotych i zażądaj, żeby sprzedający
    zarejestrował auto w Polsce. I masz po problemie.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 15. Data: 2010-02-10 01:26:57
    Od: "Romeo_rk" <k...@o...pl>

    > A miałeś jakiekolwiek tablice rej.?
    > Pytam z ciekawości :). Jeszcze nie widziałem samochodu na drodze bez
    > żadnych numerów :). Musiałoby to fajnie wyglądać :)
    >
    > --
    > Pzdr., Wycior

    Sorry, że dopiero teraz odpisuję.
    Miałem jakieś tablice - chyba z jakiegoś innego przywiezionego zza
    zachodniej granicy.
    I na te tablice został wydany przegląd techniczny. Ubezpieczenie - na nr
    vin. Parę dni po dotarciu do domu znajomy poinformował mnie, że nie mam
    prawa mieć tych tablic i że policja mogłaby mnie wezwać na wyjaśnienie
    sprawy, gdyby je u mnie znaleźli. Czy tak jest faktycznie - nie wiem,
    sprawdzać nie będę ;) Fakt faktem - auto kupiłem, dojechałem,
    zarejestrowałem, a po 4 miesiącach miły starszy pan raczył był swoim
    polonezem przefasonować tył mojego jeździdła ;) Dostałem odszkodowanie i
    kupiłem inne - już bez kombinacji.
    pozdrawiam, RK

  • 16. Data: 2010-02-10 10:18:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 01:26:57 +0100, Romeo_rk wrote:
    >Sorry, że dopiero teraz odpisuję.
    >Miałem jakieś tablice - chyba z jakiegoś innego przywiezionego zza
    >zachodniej granicy.

    Auto bez tablic teoretycznie niedopuszczone do ruchu.

> [...]
    >prawa mieć tych tablic i że policja mogłaby mnie wezwać na wyjaśnienie
    >sprawy, gdyby je u mnie znaleźli. Czy tak jest faktycznie - nie wiem,

    O niemieckich przepisach cos mowia ze mozna miec tablice wielorazowego
    uzytku, wiec moze i niewykluczone.

    Ale przeciez tablicom towarzyszy jakis dowod rejestracyjny, nic
    takiego nie miales ?

    J.

  • 17. Data: 2010-02-10 11:48:07
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    W dniu 2010-01-22 14:22, Bartosz Zoltak pisze:
    > Komis wydrukowal na kartonie kopie wloskich tablic i proponuje, zebym na
    > nich wracal.
    Bo komis jest kryty a Ty ryzykujesz. Oni to mają w dupie, auto sprzedali
    a Ty bierzesz na siebie odpowiedzialność.

    > Czy ktos moze poradzic, co mi grozi za przejazd takim autem w razie kontroli
    > policji?

    Mandat. Ja przeżyłem to osobiście.
    Kupiłem auto właśnie z włoch. Tam wyrejestrowane, dostało tablice
    wywozowe z PCV z jakimiś literkami.
    Na to kupiłem OC, miałem badanie techniczne, generalnie wszystkie
    papiery bo jechałem zarejestrować auto do WK.
    Zatrzymał mnie patrol i wlepił mandat za używanie nielegalnych tablic
    itp. Tyle dobrego że puścili mnie informując że dalej nikogo nie ma i
    mogę dojechać, ale zgodnie z prawem nie mogę tego zrobić.
    Skończyło się na 200zł. i chyba 2 pkt.

    Reasumując, niech Ci komis załatwi całość, albo kup tablice czerwone
    próbne za 70zł i masz spokój.
    --
    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power

  • 18. Data: 2010-02-10 19:06:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 11:48:07 +0100, -=Elwood=- napisał(a):

    > papiery bo jechałem zarejestrować auto do WK.
    > Zatrzymał mnie patrol i wlepił mandat za używanie nielegalnych tablic
    > itp. Tyle dobrego że puścili mnie informując że dalej nikogo nie ma i

    A co było nielegalnego w tych tablicach?

  • 19. Data: 2010-02-11 08:49:09
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    > A co było nielegalnego w tych tablicach?

    Były wykonane z PCV, litery były naklejone, nie posiadały znaków
    legalizacyjnych.

    --
    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power

  • 20. Data: 2010-02-18 00:07:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 08:49:09 +0100, -=Elwood=- napisał(a):

    > Były wykonane z PCV, litery były naklejone, nie posiadały znaków
    > legalizacyjnych.

    A teraz powiedz, dlaczego to jest nielegalne. Czyli - jaki przepis zstał
    złamany.