  • 31. Data: 2012-12-19 19:56:35
    Temat: Re: Policja- Kontrola techniczna pojazdu na placu Kromera Wrocław
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:1i4kxwcjssafl.1iuv3ebgbwp4c.dlg@40tude.
    net...

    > W imię zasad... :)

    Pewnie.
    Tylko że nadal komu się chce?
    No i jak znam życie kosztów też trochę będzie.

  • 32. Data: 2012-12-19 22:58:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2012 20:44:49 +0100, onarjusz napisał(a):

    > JadEM a tu zaprasza do zjechania Pan z napisem Policja. Oznajmia po
    > zatrzymaniu że będzie kontrola techniczna samochodu, między innymi
    > badanie spalin;] Fura 1999 r.Co to się porobiło?! Jak nie radary to

    ja bym się zapytał pana o to, z jakiej przyczyny nabrał podejrzeń, że
    pojazd nie spełnia norm.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 33. Data: 2012-12-19 22:59:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 12:51:47 +0100, 4CX250 napisał(a):

    > Koszty: mandat, laweta, badania, stres i czas.

    Te koszty nalezy zrefundowac sobie od Policji.

  • 34. Data: 2012-12-19 23:00:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 21:40:04 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Niestety, ale nie ma żadnego trybu odwołania od zabrania DR przez
    > policjanta - jego decyzja jest ostateczna i nie podlega żadnemu trybowi
    > odwołania.

    Można policję pociągnąć (w zasadzie skarb państwa) o odszkodowanie.

  • 35. Data: 2012-12-19 23:00:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 22:11:23 +0100, onarjusz napisał(a):

    > Opinia rzeczoznawcy + sprawa cywilna Policjanta który źle zdecydował?
    > Podziała?
    Nie policjanta, a policji.

  • 36. Data: 2012-12-19 23:01:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 00:30:15 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Mógłbyś myślę pozwać policję jako taką, ale przegrasz, bo DR był zabrany
    > zgodnie z prawem.

    Nic z tego. To, że policjant ma prawo nie oznacza, że nie ponosi
    konsekwencji.

  • 37. Data: 2012-12-19 23:45:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2012, Cavallino wrote:

    > A to nie oni powinni udowodnić, że była?

    To zależy od przepisów.
    I jest całkiem sporo dziedzin, w których wpisano do ustaw
    ograniczenia w uznaniowym stosowaniu różnych czynności,
    nie wyłączając wszelkich kontroli administracyjnych,
    w tym podatkowych.
    Wpisano dlatego, że były nadużywane.
    Zasadą "po poprawkach" jest, że koszty ponosi ten kto
    bezzasadnie się nie zgodził; dajmy na to, podatnik zaniża
    podstawę opodatkowania, US wzywa do korekty, strony się
    nie dogadują - i to US musi zdecydować czy brać rzeczoznawcę,
    a podatnik płaci dopiero jak się okazuje że to było
    słuszne.
    Tyle, że nie znam wywodu który mógłby zobowiązywać do
    takiej konstrukcji. Być może taki istnieje, ale nie znam.
    A jeśli nie istnieje, to źródłem samowoli jest po prostu
    decyzja Wysokiego Sejmu.

    BTW: jeśliby kto znał np. wyrok TK stwierdzający, że
    nie wolno obciążać obywatela kosztami kontroli jeśli
    nie wykazała ona uchybień, to poproszę.

    > Udowodnić to trzeba zazwyczaj winę, a nie jej brak.

    Już ktoś pisał - cały problem w tym, że mowa o procedurze
    administracyjnej, a nie karnej.
    Nie ma winy!

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2012-12-19 23:50:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 23:00:31 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Można policję pociągnąć (w zasadzie skarb państwa) o odszkodowanie.

    Tylko sformułowane w ustawie jest to tak, że DR zabiera się nie tylko za
    zły stan techniczny pojazdu, ale również za przypuszczenie policjanta.

    Więc jeżeli samochód jest sprawny, ale policjant przypuszcza że może nie
    być, to wg. ustawy DR został zabrany w zasadzie prawidłowo.

    No a jak chcesz policję pociągać, to trzeba by chyba udowodnić że policjant
    nie przypuszczał... A to będzie trudne.

    Swoją drogą to dziady zabrali mi kiedyś DR za brak przedniej tablicy
    rejestracyjnej (ukradł ktoś) i ja go tak bez walki oddałem, bo tablice i
    tak musiał w urzędzie zamówić nową to odebrałem z DR.
    Ale tak teraz patrzę że brak tablic nie pasuje do żadnego z punktów Art.
    132.
    Bym wtedy wiedział to już bym w Strassburgu się z nimi sądził ;)

  • 39. Data: 2012-12-20 10:34:13
    Od: "Jan Kowal" <j...@n...pl>

    > A to nie oni powinni udowodnić, że była?
    > Udowodnić to trzeba zazwyczaj winę, a nie jej brak.
    Ale w tym trybie, od pomyłek policji trudno jest się odwołać. A już
    udowodnić.
    To trochę jak liczeniem nóg u zajęcy: odcinać i liczyć.

  • 40. Data: 2012-12-20 12:06:54
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    > No to wygrasz w Strasburgu.
    > Tylko komu się chce?

    No właśnie i dzięki temu funkcjonują. Bo każdy sobie wziął do serca
    "trzep hajs i nie pierdol" a na plecy kredyt ślimakowego domku. Zmieni
    się to po nowym roku kiedy trudno będzie zachować uprawnienia.